.EXE bestand niet meer kunnen openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

pilootnour5

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 nov 2008
Hallo

Vandaag kwam ik met het volgende probleem. Ik heb een spelletje geïnstalleerd (MOHAA) die het na de instalatie wel doet. Maar nadat ik het spelletje heb afgesloten werkt hij daarna niet meer. Ik heb in Taakbeheer gekeken naar verdachten dingen. Die dingen heb ik opgezocht op google en het waren allemaal bekenden dingen zoals Drivers voor mijn PHILIPS camera die ik ook van de PHILIPS website had gehaald.

Ik wilde toch voor de zekerheid een virusscan laten scannen voor eventuele virussen. Ik wilde van www.free-av.com een virusscan (gratis) downloaden. Dat lukte. Maar hij opent hem niet. Als ik 2 keer op de .exe file klik komt hij 2 sec in beeld en verdwijnd daarna weer. Ik heb toen op Helpmij.nl gekeken naar een oplossing en kwam toen bij MBAM. Die installeerde ik en heb ik gelijk een volledige scan laten doen. Na 17 minuten en een aantal seconden was hij klaar. (het lijkt weinig 17 minuten, maar mijn pc is nog vrij leeg omdat ik hem heb geformateert heb). Hij had dus geen infecties gevonden. Ik wist geen raad meer. Toch vreemd. Ik wilde daarna weer mijn PC even opnieuw opstarten omdat ik na het opstarten Free-AV nog een keer wilde proberen. Na het opnieuw te hebben opgestart blijkt hij te zijn vewijderd van het mapje waar hij in stond. Dus de Free AV stond NIET meer op mijn computer! Toen wist ik zeker dat het een virus was! Ik heb wel eens gehoord dat er virussen zijn die antivirussen van de computer willen hebben. Ik wilde toen een Online Scan proberen, maar paginas die ik vind via Google opend hij niet om de een of andere reden. Dit is ook een van de symptomen uit een reactie van ellasar uit dit topic: Link

Heeft iemand nog enig idee wat ik nu nog kan doen?
Alavst bedankt voor een reactie!

PS: k gebruik XP prof

Laatst bewerkt:
Computer volledig delen en dan vanaf ander pc een scan uitvoeren.
Veilige modus geprobeerd?
Systeem herstel van voor MOHAA?(laatst nog werkende configuratie).

Van een ander pc die wel goed is met antivirusscan herstel disks maken endeze in de verziekte pc doen dan pc aanzetten.

Kan dit allemaal niet dan hdd uitbouwen en in ander pc bijzetten en scannen.
Vaak is het ysteem om zeep ondanks dat er wat gevonden wordt daar er nogal wat belangrijke sys bestanden pleite zijn.
Snelst: formatteren en opnieuw installeren en goede viruscanner gelijk erachter aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan