exe bestand verwijderd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mammoth

Verenigingslid
Lid geworden
2 aug 2002
Beste helpmij, ik hoop dat mijn vraag op de goede terecht komt.
Soms heb ik een .exe bestand die ik download en dan b.v.b. op een usb stick of andere partitie wil kopieren maar dan is hij verdwenen! En er zit geen virus in want een collega werkt met dezelfde programma's Nod32 en Windows firewall en daar geeft het geen problemen, weet een van jullie wat dit probleem kan zijn?
Groetjes Mammoth

Is die exe na de download verdwenen? Kun je hem eens naar je bureaublad downloaden?

Beste mumzel, zogauw het bestand verplaatst wordt is het verdwenen. Het programma heeft 2 exe bestanden en bij het overzetten is er een weg. Er zijn er meer die dit probleem hebben ken er zo al 3 waarvcan het niet lukt.
Groetjes en bedankt voor je reactie

Dat is wel hoogst merkwaardig... ik moet zeggen dat ik een twee drie niet weet waar het aan liggen kan. Ik ga op zoek.

Dan gooien we het topic even in die richting.

Het gaat hier niet om bepaalde software, maar om de kopieer/plak-functie van Windows die gebrekkig is.

Beste James007, ik wist ook niet precies in welke topic ik deze vraag moest plaatsen. Ben benieuwd wat er uit komt.
Groetjes

Ik had graag gehad dat je het register eerst even controleerde of er bij de "shell" (het contextmenuutje/rechtsklikmenuutje in de verkenner) geen verkeerde opdracht uitgevoerd werd bij het aanklikken van "kopiëren", maar ik kan in het register dus absoluut niet vinden welke sleutel dat controleert.

Aan de XP-experten, welke sleutel is dat?

Even om zeker te zijn:
Als je het bestand kopieërt met CTRL+C, CTRL+V, is het bestand er dan wel?
Als je het bestand verplaatst met CTRL+X, CTRL+V, is het bestand er dan wel?

Wat ik meegemaakt heb met "externe" locaties (zoals netwerkschijven en USB sticks) is dat het bestand wel aanwezig is, maar niet wordt weergegeven. Het opnieuw aansluiten van het apparaat, en soms het refreshen van de locatie, doet het bestand wel laten verschijnen.

Heb je dit al geprobeerd?

Ik werk altijd met Total commander en heb daar nooit geen problemen mee.
Als ik het .exe bestand kopieer naar een andere directory staat hij er wel, maar sluit ik deze directory en open hem opnieuw is het bestand weg.
In total commander staan de verborgen bestanden aangevinkt.
Hoe CTRL+C en CTRL+V werkt weet ik niet.
Groetjes

Je gebruikt dus niet de gewone verkenner? :shocked:

(Gelieve sneller te vermelden in het vervolg)

Nee daar werk ik nooit mee. Vindt het geen goed proggie. Werk altijd met Total commander. En daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Ik heb nog een oudere versie van Total comm,die zal ik eens installeren kijken of het dan wel lukt.

Wel herinstallatie van de huidige versie wil ook al veel doen soms hoor. :)

Helaas maakte niets uit. Het vreemde is dat ik het programma wel kan installeren vanaf waar ik de download heb neer gezet, maar kopieer ik het bestand om te bewaren op een andere partitie er een v/d twee .exe bestanden niet mee gaan.
Groetjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan