Exe bestanden gaan niet meer open

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertje21

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Berichten
49
Hallo , kan iemand mij raad geven?

Kan geen enkele exe bestand meer openen, kan ook niet meer op internet ( zegt beperkt internet) kan ook niet meer bij systeemherstel komen, zegt dan ook " kan het volgende bestand niet openen, kortom ik kan niets meer openen. Alle bestanden hebben nu dus een blank uiterlijk. Kortom hoe krijg ik dit weer goed?Werk op windows 7 en heb packard bell laptop
Groeten Geertje
 
Geen internet

Deze fix had ik ook al gevonden, maar hoe krijg ik die op mijn laptop als ik geen internet heb, want die wil ook niet doorkomen. Dit schrijf ik op mijn ipad, dus met een usb stick kan ik ook niets beginnen
Dus de volgende vraag is hoe krijg ik deze fix op mijn laptop zonder goede internetverbinding?
Geertje
 
Ga even naar de buren, vriend of kennis.
Download het dan naar een usb stick.
 
Daarnaast staat op de pagina waar Zoefff naar verwijst ook hoe je het probleem handmatig kunt verhelpen.
 
Zou Regedit wel te openen zijn, edmoor?

Maak dan in ieder geval wel een kopie.
 
Volgens die pagina dus wel. Het is dan te proberen.
 
Laatst bewerkt:
Al gebrobeerd

Inderdaad edmoorr,heb ik dat ook al geprobeerd, maar daar stuit ik dus weer op dat exe bestand en dat kan ik dus niet openen, maar ik ga eerst proberen op dat fix bestand op usb te zetten, dus morgen laptop van zoon confiskeren,
Met dank voor dit antwoord, morgen laat ik weten hoe het ging
Geertje
 
Dan is het in ieder geval geprobeerd :)
 
Verplaatst van Win 7 naar deze sectie.
@geertje21: Ik denk dat je vraag hier beter staat, succes verder met je vraag.
 
Heb fix programma op laptop gekregen. Krijg mededeling" kan heen toegang krijgen tot de window installer service. Dat kan voorkomen als de windows installer onjuist is geïnstalleerd".
Heb het ook in veilige modus geprobeerd, maar zegt dan dat dit niet kan in deze modus. Belt gisteravond zus op met precies dezelfde klachten, hoe toevallig kan dit zijn. Wij hebben niets van elkaar gekopieerd of geïnstalleerd. Het enigste dat we allebei hebben draaien is het panda antivirus.
Hoe moet ik nu verder? Heeft iemand nog suggesties? Met daarbij voor ogen houdend , dat er geen enkel exe programma kan worden geopend, dus ook geen systeemherstel
Groeten Geertje
 
Laatst bewerkt:
Probeer eens of je wel een command prompt kunt openen en of je daarin regedit dan kunt starten.
 
Niet vinden

Command kan hij niet vinden, dus kan ik daarmee niet verder, ook niet in veilige modus
Maar ik blijf openstaan voor alle suggesties
Geertje
 
Selecteer de fix en voer uit als administrator!

Of zet in Bios dvdrom als 1e opstartitem en start daarna op met installatiedvd en kies systeemherstel.
Zet terug naar datum dat alles nog ok was.
 
Laatst bewerkt:
Zoefff
Ik heb geen keus om als administrator uit te voeren
En systeemherstel v.a. Herstel cd doet het ook niet
Geertje
 
Niet de herstelcd, maar de installatiedvd.
Komt op die herstelcd dan systeemherstel voor?
Heb je opgestart met de cd?



Heb je een virus op de pc gehad en door Panda laten schonen?
Of is er misschien sprake van false positives?
 
Laatst bewerkt:
Command kan hij niet vinden, dus kan ik daarmee niet verder, ook niet in veilige modus
Klik op Start, Uitvoeren en tik in CMD
Klik dan op Ok.

Dat werkt niet?
 
Cmd is exe bestand

Edmoor

Als ik cmd intik in uitvoeren kom ik weer in een exe bestan, en die opent hij dus niet
En Zoefff
Op de herstel cd staat inderdaad een herstel systeem, maar ook daar kan hij me niet terugzetten naar een eerder tijdstip. Heb hem er mee opgestart en kon daar wel wat commando's vinden met regerdit, maar dan kan je de naam weer niet wijzigen zoals omschreven in dat programma waar ook fix op staat
En dan moet je met allerlei sleutels in de weer en kwam ik ook niet mee verder. Nu heb ik zjuist wel te horen gekregen dat er een fout zit in de laatste update van window 7 maar die heb ik dus vorige week al geüpgraded dus vreemd dat dat nu dan gaat werken, en het feit dat mijn zus gisteravond precies hetzelfde overkwam vind ik eigenlijk meer dan toevallig. Maar kan er nog niets over vinden op internet
Blijf toch hopen op simpele oplossing, maar zie het nu toch somber in
Geertje
 
De oplossing is toch het aanpassen van bepaalde register sleutels. Dat kan ook zonder Windows gestart te hebben en daar zijn meerdere manieren voor, waarbij methode 2 mijn voorkeur heeft:
https://www.raymond.cc/blog/how-to-edit-windows-registry-key-values-without-booting-in-windows/

De te wijzigen sleutels staan op de pagina waar Zoefff naar verwijst en dat zijn deze:

HKEY_CLASSES_ROOT\.exe
Wijziging de Waardegegevens: naar exefile
Blader naar en klik op de volgende registersleutel:

HKEY_CLASSES_ROOT\exefile
Wijziging de Waardegegevens: naar "% 1" % *
Blader naar en klik op de volgende registersleutel:

KEY_CLASSES_ROOT\exefile\shell\open
Wijziging de Waardegegevens: naar "% 1" % *

Sluit de Register-Editor en start de PC opnieuw op
 
Laatst bewerkt:
Kan niet wijzigen

Edmoor
Ik heb dat dus allemaal gedaan al eerder vanuit mijn herstel cd . Zoals gezegd kom ik daar niet mee verder omdat al heel in begin de tab "wijzigen " grijs is , en daar dus niet mee verder kan, dus van dat bladeren komt dus niets meer, daar kan ik niet inkomen.
Geertje
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan