.exe compileren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hugo1007

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2008
Goedemorgen!

Ik heb een programma geschreven en wil hem nu compileren als een .exe ,
moet ik dat via VB Express doen, of kan ik gewoon de map bin/debug nemen?
Het moet stand-alone .exe zijn, dus het programma hoeft niet geïnstalleerd te worden.
Het programma moet dus op elke computer gewoon te openen zijn.

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
In principe kan dat, maar het is beter om te compileren voor "release". De debug versie heeft, zoals de naam suggereert, nog veel debug overhead in de exe.

In principe kan dat, maar het is beter om te compileren voor "release". De debug versie heeft, zoals de naam suggereert, nog veel debug overhead in de exe.
Ja dat gevoel had ik ook al, maar hoe compileer ik hem voor de release?

Afhankelijk van welke visual studio je gebruikt. volgens mij in 2010 kun je F6 drukken en wordt er een release folder aangemaakt.

Afhankelijk van welke visual studio je gebruikt. volgens mij in 2010 kun je F6 drukken en wordt er een release folder aangemaakt.
Ik gebruik 2010.
Met F6 gebeurd er niets, met F5 start ik wel het debuggen, maar dat is niet wat ik nodig heb..

de release versie start je met ctrl-f5 (even uit mijn hoofd). F6 doet verder niets, het maakt alleen een exe file in

/projects/bin/release

ipv /projects/bin/debug

Heb dat ook geprobeerd, maar op een andere computer krijg ik dan nog steeds een foutmelding te zien..
Hoe compileer ik mijn programma tot een helemaal op zichzelf staande .exe ?

Heb je het in Framework 4.0 gemaakt ?

Want je kan een foutmelding krijgen als je het programma gebruikt op een pc waar geen 4.0 geinstalleerd is .

Welke fout melding krijg je ?

Heb je het in Framework 4.0 gemaakt ?

Want je kan een foutmelding krijgen als je het programma gebruikt op een pc waar geen 4.0 geinstalleerd is .

Welke fout melding krijg je ?
Ja Framework 4.0 staat geinstalleerd op die computer waarop ik het test.
Foutmelding is vrij algemeen, gewoon dat er een fout is opgetreden en of ik het rapport naar Microsoft wil opsturen..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan