exe.file bewerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

dekleinewitte

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Berichten
552
Is het mogelijk om een kerstkaart die je gekregen hebt via een exe.file zelf te bewerken-veranderen zoals je met een ppt file kunt doen?en hoe doe ik dat dan?
 
Ik denk het niet, EXE bestanden zijn namelijk gecompileerd tot computertaal, die je niet zomaar kan bewerken (tenzij jij die warboel begrijpt ;) ik in ieder geval niet).
 
Is het niet mogelijk die kaart af te spelen via die exe en het beeld dan op te nemen? En als dat zo is kan je dan dat dusdanig verkregen filmpje niet bewerken? ( ik roep maar wat )
 
Je kunt wel de .exe veranderen in .log.
Dan is het te bewerken.
Dus als er staat van Piet, kun je er wel van Jan van maken.
Voor de rest is het voor mij ook allemaal acadabra.
 
Geplaatst door Elisa
Je kunt wel de .exe veranderen in .log.
Dan is het te bewerken.
Dus als er staat van Piet, kun je er wel van Jan van maken.
Voor de rest is het voor mij ook allemaal acadabra.

Een EXE veranderen in een LOG? Er zou geen verschil moeten zijn, een EXE is net zo makkelijk te bewerken als een LOG bestand. Overigens is er geen verschil wat de inhoud betreft, het is dezelfde abracadabra.
 
Als je klikt op een exe start het programma.
Als je rechtsklikt op een exe kom je bij de eigenschappen uit.
Maak je er echter .log van dan krijg je dat programma in 'taal'.
Je kunt dan toch wat veranderen.

Vertel mij dan maar hoe ik een exe kan bewerken. Dan heb ik ook weer wat geleerd.
Maar is het ook net zo handig?
 
ik heb het dus proberen te veranderen in log maar ojee
wat is dat allemaal.Het lijkt nog erger dan een dos-bestand.Denk maar niet dat er staat van Piet en dat je er zo maar van Jan van kan maken hoor.Als ik het goed begrijp lijkt het dus onbegonnen werk als je er niet echt veel van afweet.Ik dacht dat je het kon bewerken als een ppt want dat is vrij simpel vind ik.
 
Geplaatst door Elisa
Als je klikt op een exe start het programma.
Als je rechtsklikt op een exe kom je bij de eigenschappen uit.
Maak je er echter .log van dan krijg je dat programma in 'taal'.
Je kunt dan toch wat veranderen.

Vertel mij dan maar hoe ik een exe kan bewerken. Dan heb ik ook weer wat geleerd.
Maar is het ook net zo handig?

Open kladblok en open het exe bestand. Krijg je hetzelfde resultaat :p

Haha, dekleinewitte, computertaal is ook een hele vreemde taal :D Helaas is het niet zo simpel te bewerken als een ppt bestand (tenminste, met resultaat).
 
zo had ik het inmiddels gedaan.gewoon geopend in kladblok en toen dacht ik dat ik in China zat.
Ik kan maar beter mezelf bezatten denk ik,dan snap ik er gewoonlijk ook de bal van.
 
allemaal bedankt voor de reacties maar aangezien ik geen artiest ben op dit vlak lijkt het me beter dat ik er gewoon met mijn fikken afblijf.
 
Geplaatst door mumzel
Is het niet mogelijk die kaart af te spelen via die exe en het beeld dan op te nemen? En als dat zo is kan je dan dat dusdanig verkregen filmpje niet bewerken? ( ik roep maar wat )

weet niemand of dát kan?
 
Geplaatst door mumzel


weet niemand of dát kan?

Kan wel, maar is vrij beperkt (hoewel dit natuurlijk ook gedeeltelijk van jou videobewerking skills afhangt).
Met screencapturing software zoals AviScreen Classic kun je het filmpje opnemen, opslaan als AVI en dan gaan bewerken met bijvoorbeeld Adobe Premiere.
 
@ Systemizer X100
Open kladblok en open het exe bestand. Krijg je hetzelfde resultaat
Kan ik dus net zo handig blijven doen wat ik deed.
Lijkt me nog sneller gaan ook :p

Wat peter vazed aanreikt ligt meer in de koers. :D
 
Geplaatst door Elisa
@ Systemizer X100
Open kladblok en open het exe bestand. Krijg je hetzelfde resultaat
Kan ik dus net zo handig blijven doen wat ik deed.
Lijkt me nog sneller gaan ook :p

Mja, het levert hetzelfde resultaat op dus het maakt niet echt uit welke manier je kiest :)
Met een hex editor is het allemaal iets duidelijker, maar zoals Vazed zei, 'Overigens moet je wel de code kunnen interpreteren en weten wat je doet.'
 
'Overigens moet je wel de code kunnen interpreteren en weten wat je doet.'
Dát heb ik eerder gelezen :cool:
 
hmmm ik koop wel een gewone kaart:D
 
@ Mumzel,

Ja, dat lijkt me heel wat gemakkelijker :D :cool:


ik heb het dus proberen te veranderen in log maar ojee
Hahahaha.
Toch, als je goed kijkt staan er dingen in normale taal.
Zou best een kunnen zijn 'Fijne Kerstdagen' wat je kunt veranderen in 'Afschuwelijk vreetfestijn' :D

We willen dus allemaal pikken :cool: Maar......als we dat allemaal veranderen krijgen we uiteindelijk, na jaren, allemaal dubbele kaarten :p

Wat peter aangaf leek me wel boeiend maar dan moet ik zeker eerst cobol of zoiets gaan leren op m'n oude dag :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan