.exe files van games doen niks.

Status
Niet open voor verdere reacties.

I3LINKERT

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2004
Hey, ik heb het volgende probleem:
als ik een spel wil starten, dan doet de computer v.a. vandaag niks. Ik wilde bijvoorbeeld thief: deadly shadows gaan spelen, en normaal gesproken klik ik dan op het t3.exe file en het spel begint, maar ineens doet de computer alsof ie niet ziet dat ik dat wil openen. Ook met andere spellen (shrek 2, broken sword 3) doet ie het niet, maar wel weer bij unreal 2. Zodra ik een .exe file heb aangeklikt zie ik wel even een zandlopertje, maar vervolgens gebeurt er niks, behalve dat mijn computer wel in één x een stuk langzamer is. Wie weet wat te doen? :(

Al eens gescand op spyware b.v. met spybot of adaware.

Dat is het niet, ik had van de week nog ad-aware 6.0 gebruikt. BTW, mijn pc specs: AMD Athlon XP 2.6 Gigaherz, 512 DDR-Ram, 120 Gig. HD, ATI Radeon 8700.

Je zou dit topic eens kunnen lezen en doen wat daar staat.
En dat jij deze week al eens adaware gebruikt hebt is mooi, maar ik zou het nog eens proberen. Vooral omdat het in 1 keer is gekomen.
Je hebt niks aan je computer gewijzigd b.v. software of hardware bijgeplaatst.

Ook een systeemherstel zou je nog kunnen doen.

Gelet op het feit dat het om .exe bestanden gaat, denk ik toch ook wel aan een heel onaardig virus dat zich langzaam maar zeker aan 't voortplanten is.

Ik heb laatst mijn schijf nog gedefragmenteerd. Formatteren heb ik nog niet gedaan, aangezien ik maar 1 schijf heb en anders alles eraf zou kieperen. Ik heb ad-aware opnieuw gebruikt, en nog steeds doet 't niks. Het zou idd wel een virus kunnen zijn, want ik heb geen virusscanner (stom, ik weet 't, maar ik heb nog nooit een virus gehad in al die jaren). Weet iemand waar ik een virusscannertje vanaf kan halen, en welke? Dan kan ik kijken of dat 't probleem is.

Hij is nu al een paar uur bezig met checken, en heeft al meerdere!!! virussen gevonden. Denken jullie dat ik de spellen weer gewoon kan spelen zodra deze verwijderd zijn?

Geplaatst door I3LINKERT
Hij is nu al een paar uur bezig met checken, en heeft al meerdere!!! virussen gevonden. Denken jullie dat ik de spellen weer gewoon kan spelen zodra deze verwijderd zijn?

Dat kan ik niet garanderen, maar het is best mogelijk. Er zijn genoeg virussen die exe-files onbruikbaar maken.

Maar, euh, heb je geen antivirusprogramma op je pc staan?

Ik ben er bang voor.
Maar na de check zou ik ook nog even een hijacklog plaatsen.

Welke windows versie was het ook alweer XP ???
Dan zou je misschien nog een systeemherstel kunnen uitvoeren, maar dan kun je de virussen ook weer terug hebben.

Nee buffy.

Hij/zij heeft GEEN virusscanner. Hij/zij zegt zelf al dat dit stom is maar ja daar kom je altijd pas na de tijd achter.

Geplaatst door puppie
Nee buffy.

Hij/zij heeft GEEN virusscanner. Hij/zij zegt zelf al dat dit stom is maar ja daar kom je altijd pas na de tijd achter.

Ik zie het; had dat bericht nog niet gelezen.:o

Tja, dan zou er weleens flink wat narigheid op die pc kunnen staan en zal het herstellen van de problemen moeilijk zijn.:(

(Wel een beetje zijn/haar eigen schuld, ... eigenlijk.)

Welkom op helpmij

I3linkert,

Wij hadden jouw nog niet WELKOM geheten op HELPMIJ.
Bij deze alsnog.

@buffy, rode/oranje smilie is echt niet nodig hoor.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan