Exe Launcher v1.0

Status
Niet open voor verdere reacties.
[...]
Me Exe launcher is nog maar 1 gedownload lol
[...]

Probleem met de functie van je programma is, dat het voor iedereen heel gemakkelijk is om zelf een snelmenu te maken met die programma's die (veel) gebruikt worden. Dat snelmenu kan dan aan de Taakbalk gehangen worden.
Hiervoor is dus geen programma nodig (zit gewoon ingebouwd in XP/Vista).

Mensen zoals ik doen het meeste via Start -> Uitvoeren, maar een snelmenu is ook een goede methode.

Ik vermoed dat daarom nog niet veel mensen je programma gedownload hebben.

Alvast een hint die je zou kunnen gebruiken: Rechtsklik op de Start-knop, en kies Alle gebruikers verkennen (of iets vergelijkbaars als je Vista gebruikt).
Daar staan al direct in de 'hoofdmap' allerlei snelkoppelingen die je kunt bekijken voor je lijst (=erop rechtsklikken en Eigenschappen kiezen; Het gaat om de opdrachtregel).
Wil je nog meer programma's zien, ga dan naar de submap Programma's, en daar staan dan alle programma's en programmagroepen die op je systeem zijn ondergebracht. Ook van alle snelkoppelingen daarin kun je de Eigenschappen bekijken, en dan de commando-regel gebruiken in je project.

Succes,

Tijs.

Probleem met de functie van je programma is, dat het voor iedereen heel gemakkelijk is om zelf een snelmenu te maken met die programma's die (veel) gebruikt worden. Dat snelmenu kan dan aan de Taakbalk gehangen worden.
Hiervoor is dus geen programma nodig (zit gewoon ingebouwd in XP/Vista).

Mensen zoals ik doen het meeste via Start -> Uitvoeren, maar een snelmenu is ook een goede methode.

Ik vermoed dat daarom nog niet veel mensen je programma gedownload hebben.

Tijs.

Hoe kan ik dat verhelpen ?
start uitvoeren "C:\document ands setting\my document\Exe Launcherv1.3.exe" die path ?
Dan start hij wel ?

Ik hou het gezien voor nu
Morgen of vanavond ben ik wel weer on
BB en lkkr slapen !!

Laatst bewerkt:
Analoog aan %programfiles% bestaat er ook %userprofile%, %homedrive% en %homepath%
Normaal gesproken is %userprofile% hetzelfde als %homedrive% en %homepath% aan elkaar.

Hieronder wat die 3 omgevingsvariabelen op mijn systeem voorstellen. Hieruit kun jij dan afleiden hoe je die koppelingen met die programma's moet maken (analoog aan de VB-code voor %programfiles%):

%HOMEDRIVE% = C:
%HOMEPATH% = \Documents and Settings\tijs
%USERPROFILE% = C:\Documents and Settings\tijs

Succes,

Tijs.

Poe Poe echt Vbs Pro :thumb: !!
Dankje wel !!

Duus Dit wor de code

If TextBox1.Text = "powerdvd" Then
Process.Start(Environment.ExpandEnvironmentVariables("%HOMEDRIVE%") + ("%programfiles%") + "\PowerDVD\PowerDVD")
End If

Laatst bewerkt:
Dit gaat niet werken:
1. De schijfletter zit al in %programfiles% ingebakken
Dus:
Code:
If TextBox1.Text = "powerdvd" Then
Process.Start(Environment.ExpandEnvironmentVariables("%programfiles%") + "\PowerDVD\PowerDVD.exe")
End If

2. Wat ik je in mijn vorige posting gaf was een hint naar hoe programma's in Mijn Documenten etc. kunt aanroepen met je launcher. Ik realiseer me nu dat je gewoon wilde weten hoe een programma via het Start -> Uitvoeren vakje te starten, bijv. Exe Launcherv1.3.exe in Mijn documenten.
Dat zou je m.i. dus zo moeten doen:
Start -> Uitvoeren -> "%userprofile%\Mijn Documenten\Exe Launcherv1.3.exe"
of (indien Engelse versie XP)
Start -> Run -> "%userprofile%\My Documents\Exe Launcherv1.3.exe"

Succes,

Tijs.

@Sinic: is het niet handiger om de program files directory recursief te doorlopen, en alle paden naar executables te indexeren? Dit lijkt me handiger dan de paden van een aantal programma's te hardcoden ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan