.exe openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WoepieM

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2009
Ik weet niet zo goed bij welk onderdeel ik dit moet vragen, dus als het niet goed is zeg het maar!!!

Voor school moet ik een bestand openen, maar dat krijg ik niet voor elkaar. Het bestand heeft op het einde .exe en volgens mij is mijn computer zo ingesteld dat ik dat niet kan veranderen. Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik dat moet veranderen. Ik hoorde iets over de MIME types maar of dat zo is en hoe dat moet weet ik niet!

Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt!

Hoe bedoel je dat je het bestand wil openen. Als je in windows zit en je klikt het exe'tje aan opent hij vanzelf.

Vraag me zelf ook al af wat je nou bedoeld met openen.
Met een hex editor zoals winHex ?
exe editors zijn er volgens mij niet maar wel een disassembler zoals IDA Pro.

Nee, ik probeer een bestand te openen, maar dan vraagt hij of ik hem wil zoeken of opslaan, waar hij normaal alleen openen of opslaan vraagt. Ik heb al geprobeert hem op te slaan en dan via iets anders te openen, maar bijvoorbeeld Adobe kan hem ook niet openen.

Het programma'tje is voor een wiskunde PO waarin we uit twee geluiden het ene moeten filteren zodat je er dus een over houd. Dit moet je doen door het geluid met dit programma om te zetten in een raw bestand en dan met excel, enzovoort. Dit programma maakt er een raw bestand van.

Maar als ik hem dan probeer te openen krijg ik een melding van Windows met deze link:http://shell.windows.com/fileassoc/mimeassoc.asp?mime=application/octet_stream.
Wat dit betekend en wat ik eraan moet doen weet ik niet?!

Ik heb eigenlijk nog een vraag. Het gaat over iets anders maar het is voor hetzelfde PO.

Om dit programma'tje te kunnen gebruiken en verder te kunnen moet je een geluidsfragment van 3 seconden hebben. Het moeten twee geluiden zijn die ik van een liedje wil halen. Ik weet niet hoe ik het kan knippen van een heel liedje. Het moet in een .mp3 of .wav bestand worden gezet.

Hoe kan ik een stukje van het liedje afknippen en het dan in een .mp3 of .wav bestand zetten?

Over die exe ben dit tegen gekomen.

A MIME attachment with the content type "application/octet-stream" is a binary file. Typically, it will be an application or a document
that must be opened in an application, such as a spreadsheet or word processor. If the attachment has a filename extension associated with it, you may be able to tell what kind of file it is. A .exe extension, for example, indicates it is a Windows or DOS program (executable), while a file ending in .doc is probably meant to be opened in Microsoft Word. In addition to the generic application/octet-stream content type, you may also encounter attachments that have different subtypes (e.g., application/postscript, application/x-macbinary, and application-msword). They are similar to application/octet-stream, but apply to specific kinds of files.

No matter what kind of file it is, an application/octet-stream attachment is rarely viewable in an email, Usenet, or web client. If you are using a text-based client, such as Pine, trn, or Lynx, save the attachment to your account, and then transfer it to your personal computer using SFTP. IU Webmail allows you to save attachments directly to your personal computer; see In IU Webmail, how do I use attachments? If you are using a workstation-based client, such as Thunderbird or Outlook, the application should be able to extract and download
the attachment automatically. After downloading an attachment through any of these methods, you must then open the attachment in the appropriate application to view its contents.

Over dat andere er zijn programma's (ik ben ze voor kort nog tegen gekomen) waarmee je ze op een enkele muziek toon precies er uit kan halen.
Omzetten naar mp3 of wav lijk me geen enkel probleem en als dat wel een probleem zou zijn dan neem je het geluids fragment op met een software recorder die dat weer opslaat als mp3 of wav.

Leuk school opdracht ,al is het wel even zoeken.

exe openen

Hallo,

Via een site heb ik een .exe bestandje gedownload. Het gaat om precies te zijn om een spel. Als ik de map vervolgens aanklik, om uit te voeren, komt er heel kort een zwart schermpje op mijn beeld(het uitvoerschermpje geloof ik), en daarna verdwijnt het weer. Iemand enig idee hoe ik dit spel kan installeren zodat ik het kan spelen?

Groetjes

Hallo Ruben

Er van uit gaan dat het een betrouwbaar bestand is en je nu geen virus geinstalleerd heb.
Voerd het bestand een opdracht in de opdrachtenprompt uit ook wel eens dos modus genoemd en windows zegt als je daar mee klaar bent keren we terug naar windows.
Dat terug naar windows keren is iets van windows en niet van het exe bestand dus als iets met dat exe bestand wil doen moet je hem uitvoeren in de opdrachtenprompt.

Groetjes

Oke ik neem aan dat je er verder geen informatie bij heb gekregen en er alleen dat .exe bestand er is.

Het eerste en beste wat je kunt doen om het je zelf wat makelijker te maken ,is dat je in al windows een map met een makelijke naam zoals Spel aanmaakt in de C: directory.
Dus bijvoorbeeld zoiets C:\Spel
En daar plaats je dat alleen dat .exe bestand in.
Dat is voor als er andere bestanden worden aangemaakt ,dan heb je ze mooi in 1 map staan en je hoef b.v ook geen lange directory namen te typen.

Dan klik op start daarna uitvoeren en type je in die balk de letters CMD en klik je ok.(p.s dat staat voor de opdrachten verwerker cmd.exe net zoiets command.com)
Nu start de opdrachten prompt op en daar type je de opdracht CD \Spel in en daarna druk enter op het toetsenbord in ,en daardoor ga naar de map C:\Spel waar dat .exe bestand in staat. (p.s de letters CD \ staan voor de opdracht Call Directory)

Goed de letters van het type bestand .exe staan voor de betekenis EXEcutable en is dus een rechtstreeks uitvoerbaar bestand.
Maar dat is niet altijd alles of beter gezegt meestal niet ,want er zijn meestal ook variabele aanwezig en meeste die voorkomt en de eenige die zeker moet onthouden en gewoon als eerste even moet proberen is deze ( bestandnaam van de .exe /? ).
Dus als de naam van het bestand Spel.exe is type Spel /? in en dan enter.
Daardoor krijg informatie van het bestand over het bestand wat de mogelijkheden en met variable opdrachten je dat kunt uitvoeren.
In dit geval kan dat handige info zijn voor als er problemen zijn.
Maar in de regel zal alleen de naam van het .exe bestand en dan enter al genoeg zijn om het progamma uit te laten voeren.

Nou veel succes toegewenst en hoop dat het leuk spelletje met veel plezier voor je is maar aan opdrachten om het uit te voeren zal niet liggen dat moet lukken.

Groetjes Ragdoll

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan