.exe opent in IE 8

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stabiloy

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2009
Hey,

Sinds zaterdag heb ik het probleem dat zodra ik een .exe bestand wil openen mijn pc het opent in internet explorer.

Hoe is dit op te lossen? Heb al geprobeerd om in de CMD te komen, maar aangezien dat ook een exe is werkte dit niet.

Gr,
Nick

Surf naar: http://www.vistax64.com/tutorials/233243-default-file-type-associations-restore.html

1. Klik in exe en op lnk dat op jouw pc hersteld moet worden om te downloaden . (bestanden zijn ingepakt; Download en gebruik 7-Zip om uit te pakken.
  2. Je kan in de Registereditor (Start>uitvoeren>regedit) de optie Importeren gebruiken onder Bestand in de werkbalk om de regfiles te importeren kiezen
  3. Ook kun je het bestand uitpakken naar je bureaublad,
    Klik met de rechtermuisknop op het bestand en kies Samenvoegen
  4. Start opnieuw op
Succes.:thumb:

Laatst bewerkt:
Surf naar: http://www.vistax64.com/tutorials/233243-default-file-type-associations-restore.html

1. Klik in exe en op lnk dat op jouw pc hersteld moet worden om te downloaden . (bestanden zijn ingepakt; Download en gebruik 7-Zip om uit te pakken.
  2. Je kan in de Registereditor (Start>uitvoeren>regedit) de optie Importeren gebruiken onder Bestand in de werkbalk om de regfiles te importeren kiezen
  3. Ook kun je het bestand uitpakken naar je bureaublad,
    Klik met de rechtermuisknop op het bestand en kies Samenvoegen
Succes.:thumb:

Misschien heeft hij geen windows 7, en het zou slim zijn om eerst een backup van zijn registry te maken.

@silentyyh,
Het is gepost in Windows Vista categorie....

heb ik ook welis gehad, ik weet het niet hoe helemaal gaat, als het goed is staat ".exe" niet in de volgende lijst (hij staat waarschijnlijk wel bij jou):
configuratiescherm -> Programma's -> Standaardprogramma's -> een bestandstype of protocol aan een bestand koppelen.
daar moet je naar .exe gaan en die dan verwijderen
daar is het probleem, ik keek het net na en ik kon niks verwijderen:confused: hopelijk weet iemand anders het

suc6

heb ik ook welis gehad, ik weet het niet hoe helemaal gaat, als het goed is staat ".exe" niet in de volgende lijst (hij staat waarschijnlijk wel bij jou):
configuratiescherm -> Programma's -> Standaardprogramma's -> een bestandstype of protocol aan een bestand koppelen.
daar moet je naar .exe gaan en die dan verwijderen
daar is het probleem, ik keek het net na en ik kon niks verwijderen:confused: hopelijk weet iemand anders het

suc6

Ja de oplossing staat in posting #3

Oplossing was inderdaad post nr 3. Bedankt voor de snelle reacties!

Oja ik had het niet gezien, had de site een tijdje openstaan op reactie geven, had niet in de gaten dat er al reacties waren XD

In ieder geval fijn om te horen dat het opgelost is!
Fijne jaarwisseling toegewenst! ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan