• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

exel beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

e de waele

Verenigingslid
Lid geworden
28 dec 2000
als ik in exel mijn werkmap beveilig met stuktuur en venster dan kan ik toch nog gewoon de figuren verplaatsen klopt dit?
ik heb een fofo boek gemaakt in exel en ik wil dit beveiligen tegen veranderingen hoe kan ik dit dan doen?
e de waele

mijn bedoeling is het volgende
ik heb een map in excel met 40 fotos op elk blad staat een foto (dus ik heb 40 tapbladen)
hoe beveilig ik nu deze map zo dat er niets kan worden veranderd.
ik heb al eens werkmap beveiligen gedaan en struktuur en vensters aan gevinkt.
maar als ik dan terug ga naar fotos dan kan ik deze gewoon nog verplaatsen hoe kan dat???
e de waele

Onder tools zit geloof ik een optie om je sheet met een password te beveiligen.

ik heb het ook geproberd met een wachtwoord maar ik kan wijzigingen gewoon nog doen?
of moet ik de cel beveiligen alle fotos staan in cel a1 op elk tabblad.

Als je wil dat er niets meer aan je bestandje veranderd kan worden, dan kun je in je windows verkenner rechtsklikken op je excel-bestand en vervolgens bij eigenschappen "alleen lezen" aanvinken.

Mvg.

Klik eens met je rechtermuisknop op de foto en kies "Figuur opmaken" dan tabblad Bescherming en zet een vinkje bij Geblokkeerd. Als je nu je werkblad beveiligd kan de foto niet meer verplaatst worden.

Niet 'map', maar 'BLAD' beveiligen

Hoi,

Je moet eerst alle bladen afzonderlijk beveiliging.
Daarna de werkmap (dus alle bladen in een .xls-bestand als geheel), maar met blad beveiligen is bereikt wat je wilde weten!
Tenslotte zou je het bestand ook - zoals eerder aangegeven - 'read only' kunnen maken via het menu Bestand > Opslaan als .... Extra > Algemene opties ...

Tenslotte: ik zou hiervoor powerpoint gebruiken ....

Teun

Laatst bewerkt:
bedankt voor de reactie allemaal ik zal er een uitzoeken die ik het beste kan gebruiken.
Teun dat weet ik maar er stonden al diverse fotos in deze map en er zijn via acces verwijzingen naar dan zal ik de modulen aan moeten passen of weet jij een betere oplossing.
eric

Er is maar 1 oplossing goed ...

Hoi, Eric

De enige oplossing die 'doet wat jij wilt' is het beveiligen van het werkblad, en niet de werkmap.

Hoe dat met de koppeling tussen Access en Excel zit, met foto's in Ecxel weet ik niet. Voor mij is het onlogisch om een spreadsheetprogramma voor dat soort zaken te gebruiken.

Succes, Teun
Succes

Teun
ik heb alle bladen beveiligd zo als gezegd en dat werkt goed iedereen nog bedankt voor de oplossing.
eric

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan