• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Exel formule

Dacht ik niet. De dynamische tabel hadden we toen toch nog niet ?
Maar de formules werken natuurlijk wel in 2007.
Excel 2007 had ook al dynamische tabellen.
 
Hallo Allemaal,
Ik heb nou bijna wat ik wil maar ik heb in blad 1 de laatste kolom weer hetzelfde met #WAARDE!
zou mij daar nog even iemand mee willen helpen :)
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • ELEKTRO MATERIAAL_wb.xlsx
    17,7 KB · Weergaven: 4
Maak er dit eens van
Code:
=ALS.FOUT([@[Aantal benodigd]]*[@Stukprijs];"")
 
Bij deze.
Ik heb ook maar even de totaalrij erbij gevoegd.
 

Bijlagen

  • ELEKTRO MATERIAAL_wb.xlsx
    18,5 KB · Weergaven: 7
Nou, zo'n topper ben ik niet.
In dit forum zijn nog vele betere toppers.
 
@Marc19-11-1974,
Jij schrijft nu onder je tabel het totaal.
Ik zou de totaalrij toevoegen aan de tabel, als je dan filtert zie je meteen het goede totaal.
Weet natuurlijk niet of dat gewenst is.
 
Johan, zie bijlage #27
 
Oooh sorry hoor die had ik even gemist, bedankt Peter.
Volgens mij had je er eerder eentje zonder.
 
Sorry?? Absoluut nergens voor nodig.;)
 
Jullie zijn in ieder geval een stuk verder dan mij ik weet nog een beetje hoe de formules werken
maar als ik die formules van jullie bekijk zie ik niet veel overeenkomst meer met wat ik ooit geleerd heb.
maar goed ik heb toch nog een probleem in mijn bestand.....
als ik in kolom uniek iets invul dan verschijnt alles zoals het moet
dan kan ik zelf het aantal benodigd invullen deze moet dan vermenigvuldigd worden met de stukprijs dat klopt ook en dat verschijnt dan in kolom totaal.
deze wil ik dan onderaan de pagina optellen... maar als ik nu een cijfer onder rij 15 invul dan verschijnt alles goed ik kan dan een aantal invullen en dan gaat het in kolom totaal weer mis.... hij telt onderaan het totaal ook niet op dan.
ik had al geprobeerd de formule naar beneden te slepen maar dat werkt niet meer zoals ik dit gewend was
maar het ligt waarschijnlijk aan mijn geheugen hahaha. ik doe hem er nog eens bij en ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. ik wil die rijen van de tabel natuurlijk ook omlaag kunnen laten gaan als ik meer artikelen zou hebben. Mijn dank is groot :)
 

Bijlagen

  • ELEKTRO MATERIAAL_wb1.xlsx
    17,9 KB · Weergaven: 8
Je hoeft absoluut nergens formules naar beneden te slepen aangezien het een tabel betreft.
In de cel waar het totaalbedrag staat zie je rechts onder in de cel een heel klein dikgedrukt hoekje.
Als je daar met de muisaanwijzer op gaat staan dan verandert de muisaanwijzer in een dubbele pijl.
Klik dan op de linkermuisknop en sleep deze dan omlaag. De tabel wordt dan naar beneden uitgebreid incl. formules.
 
Peter,
De totaalrij in post #27 is toch wel heel vreemd en niet juist.
Waarom geen totaalrij toevoegen aan de tabel zoals Johan aangaf in post #30
 
@AD1957
Je hebt volkomen gelijk.
In #27 had ik de originele bijlage toegevoegd dus niet de gewijzigde versie.
Deze is nu bijgevoegd.
 

Bijlagen

  • ELEKTRO MATERIAAL.xlsx
    18,7 KB · Weergaven: 3
Marc,

Kolom E en F op blad Onderdelen aangepast.
Bekijk het maar eens.
 

Bijlagen

  • ELEKTRO MATERIAAL_AD.xlsx
    18 KB · Weergaven: 3
Je hoeft absoluut nergens formules naar beneden te slepen aangezien het een tabel betreft.
In de cel waar het totaalbedrag staat zie je rechts onder in de cel een heel klein dikgedrukt hoekje.
Als je daar met de muisaanwijzer op gaat staan dan verandert de muisaanwijzer in een dubbele pijl.
Klik dan op de linkermuisknop en sleep deze dan omlaag. De tabel wordt dan naar beneden uitgebreid incl. formules.
Dat kan simpeler.

Selecteer de cel boven het totaalbedrag helemaal rechts en druk op de Tab-toets.
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan