• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Exel laadt alle aanwezige exel bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gunneweg

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2002
Besturingssysteem
Windows 10 22H2
Ik heb wat nieuws. Als ik sinds vandaag Exel 2003 opstart worden alle aanwezige exel bestanden geladen. Nu zijn dat er zo'n 37 dus in die tussentijd kan ik exel alleen maar via Ctrl-Alt-Del afsluiten. Als alle bestanden geladen zijn dan krijg ik bij ieder bestand dat ik wil afsluiten de vraag of ik de veranderingen wil opslaan

Wie kan mij helpen?

Heb je die 2003 vandaag geïnstalleerd?
Dit is een raar probleem!!!
Al eens geprobeerd met een systeemherstel uit te voeren als je winxp hebt?

Nee Exel staat er al een tijdje op. Wat ik wel gedaan heb is een simpel Exel file van gegevens ontdaan om aan een ander door te geven.

Systeemherstel zou een optie kunnen zijn.

Het wordt nog veel gekker! Heb 3 herstelpunten geprobeerd maar Windows zegt dat er geen herstel heeft plaatsgevonden.

Wat is er met Windows XP Pro gebeurt?

Zijn er mensen met verstand van Office 2003 het programma Exel?
Ik kan geen optie vinden waardoor ik het automatisch laden van ALLE aanwezige spreadsheets kan voorkomen.

Ik wil zelf bepalen waar ik mee wil werken en niet zo'n 30 spreadsheets in één keer.

Wie weet hier de oplossing voor?

Waar staan die bestanden die automatisch geopend worden?
Staan ze toevallig in de directory xlstart?
Bestanden die daarin staan worden namelijk automatisch gestart als Excel gestart wordt.

Maak anders een snelkoppeling aan en vul bij target het volgende in:
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office\Excel.exe" /e

Of maak een snelkoppeling naar Excel en roep de eigenschappen op en zet er spatie met /e achter. Excel start dan "empty"op.

Ed,
Onlangs heb ik ook een slecht werkende Excel gehad, alleen was hetgeen fout ging bij mij van een andere orde. Uiteindelijk heb ik het op kunnen lossen door het systeem te laten herstellen met Norton Ghost (dus een zelf gemaakt "herstelpunt"). Met het gebruiken van de Windows herstelpunten heb ook ik een slechte ervaring, die werken bij mij ook nooit. Ik wil je niet ontmoedigen maar alleen mijn ervaring vertellen. Het laten repareren van Excel doormiddel van de Office cd bood geen uitkomst, zelfs het geheel verwijderen en weer opnieuw installeren van het Excel bracht geen oplossing. Kennelijk zit een fout die in Office is geslopen zo diep in het register dat e.e.a. moeilijk op te lossen is. Ik hoop dat je jouw eigen bestanden op een andere schijf dan wel partitie hebt staan, iets wat altijd aan te bevelen is trouwens. Is dat het geval dan kun je overwegen om Office in z'n geheel te verwijderen. In de verkenner verwijder je alle mappen die betrekking hebben op Office en laat een goed programma het register opschonen. Gaat erg ver maar het lijkt mij de enige optie. Je kunt eerst nog wel het volgende proberen: Van Word weet ik dat als je het sjabloon Normal.dot verwijderd er, bij het opstarten van Word, een nieuw sjabloon wordt aangemaakt en daarmee een slecht werkend sjabloon is vervangen door een goede. Bij mijn beste weten is het opstartslabloon voor Excel (FUNCRES.xla) te vinden in C:\Progam Files\Microsoft Office\Office11\Biblio\Analysis. Niet geschoten is altijd mis.
Ik hoop dat je er uit komt. Misschien is dit ook voor anderen een aanzet om mee te denken.

Bedankt voor de antwoorden.
Jan... de optie die je als snelkoppeling aangeeft werkt in mijn geval niet. Exel laadt toch alle aanwezige spreadsheets. Ik heb dit al verbeterd door de SH in een andere dir. te zetten. Maar dat is natuurlijk geen structurele oplossing.

Cor... Het moet wel zo zijn dat het een fout is die heel diep in het register zit, want ik heb best een goed programma voor het register die vond na het deïnstalleren van Office2003 nog 92 niet verwijderde verwijzingen. Maar ook na verwijdering bleef Exel alles inladen.

Ik maak inderdaad al weer een tijdje gebruik van Ghost 10 omdat ik ook had gemerkt dat de herstelpunten die Windows aanmaakt niet meer werken. (Zou dat komen door Ghost?)

Ik had ook al ondekt dat het opnieuw installeren van Office geen optie was, FUNCRES.xla is niet te vinden dat zal dan ook wel een foutje zijn.
Ik had wel geheel office gedeïnstalleerd via het programma Safarp, 10 keer zo snel als via het configuratiescherm. Maar helaas er niet aan gedacht de eventuele achtergebleven mappen te verwijderen.

Ik hoop voor jou en voor mij dat er iemand een oplossing weet.

Nogmaals bedankt

Ed,

Heb je al gekeken in de map "XLstart". Locatie:
C:/Documents and Settings/JouwPC-naam/Application data/Microsoft/Excel/XLstart.

Als hier je 27 bestanden staan kun je knippen naar Mijn documenten en staan ze daar al dan in XLstart deleten.

Wie heeft die bestanden in XLstart gezet?
Onbekend!
Dan denk ik aan een Virus.
En dat is de Schijf grondig opschonen en opnieuw installeren.

Luc,

In XLstart in Documents and Settings staan bij mij geen programma's. Ik heb tijdelijk 25 spreadsheets in een andere dir gezet, maar de twee die ik het meest gebruikt laten staan. Bij de start van Exel starten toch deze twee sheets automatisch op.

Ik denk dat ik met Ghost 10 van een week geleden Exel eens terugplaats en dan weer eens kijken wat er gebeurt.

Ik heb hier trouwens nog nooit last van gehad.

Ik ben de volgende suggestie nog niet tegengekomen, dus een poging: bij extra - opties - algemeen staat als mapnaam de map waar je bestanden staan en dat kan het beste zijn xlstart.

Succes,

Rob

Hallo Rob,

Ik denk dat ik door jouw sugguestie de oplossing gevonden heb. Ik ben nog eens gaan kijken bij extra - opties,

Er staat nl. in algemeen, de optie "Standaard bestandslocatie" met de map aanduiding.
Een regel lager staat dan: "Alle bestanden bij opstarten openen in: " en in navolging van Word voor Windows was dezelfde map ingevuld.

Wat ik alleen nog niet begrijp is hoe het mogelijk is dat die map daar werd ingevuld. Want nadat ik iets in een spreadsheet had veranderd en daarna wilde bekijken bleken ineens alle sheets te worden geladen.

Gelukkig is het opgelost.

Alle Helpmij-ers bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan