Ed,
Onlangs heb ik ook een slecht werkende Excel gehad, alleen was hetgeen fout ging bij mij van een andere orde. Uiteindelijk heb ik het op kunnen lossen door het systeem te laten herstellen met Norton Ghost (dus een zelf gemaakt "herstelpunt"). Met het gebruiken van de Windows herstelpunten heb ook ik een slechte ervaring, die werken bij mij ook nooit. Ik wil je niet ontmoedigen maar alleen mijn ervaring vertellen. Het laten repareren van Excel doormiddel van de Office cd bood geen uitkomst, zelfs het geheel verwijderen en weer opnieuw installeren van het Excel bracht geen oplossing. Kennelijk zit een fout die in Office is geslopen zo diep in het register dat e.e.a. moeilijk op te lossen is. Ik hoop dat je jouw eigen bestanden op een andere schijf dan wel partitie hebt staan, iets wat altijd aan te bevelen is trouwens. Is dat het geval dan kun je overwegen om Office in z'n geheel te verwijderen. In de verkenner verwijder je alle mappen die betrekking hebben op Office en laat een goed programma het register opschonen. Gaat erg ver maar het lijkt mij de enige optie. Je kunt eerst nog wel het volgende proberen: Van Word weet ik dat als je het sjabloon Normal.dot verwijderd er, bij het opstarten van Word, een nieuw sjabloon wordt aangemaakt en daarmee een slecht werkend sjabloon is vervangen door een goede. Bij mijn beste weten is het opstartslabloon voor Excel (FUNCRES.xla) te vinden in C:\Progam Files\Microsoft Office\Office11\Biblio\Analysis. Niet geschoten is altijd mis.
Ik hoop dat je er uit komt. Misschien is dit ook voor anderen een aanzet om mee te denken.