• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

exel optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

twistedmind

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
hallo,

me pa had een grafiekje gemaakt zodat ik me bank gegevens kon bijhouden,

wat hij nu doet is dat ik een aantal bedragen onder elkaar heb staan en die telt hij dan bij elkaar op

Code:
=SOM(B1-B2-B3-B4-B5-B6-B7-B8-B9-B10-B11-B12-B13-B14-B15-B16-B17-B18-B19-B20-B21-B22)

maar nu doet hij dit niet meer, als ik nu gegeven invul verandert er niks terwijl ik deze grafiek wel al vol heb staan met gegevens, dus hij is gecrased ofzo ik snap het niet

wie ken me helpen

:thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
twistedmind,

Gezien je code, telt ie niet op, maar trekt ie af.:)
Post hier anders eens je bestandje.

Hallo ,

uw ingaves gebeuren die misschien niet verder dan je formule rijkt ?

in je code zie ik cell B22

misschien ben je al aan B23 of hoger bezig.

wat je doet zijn allemaal aftrekingen, misschien is je begin bedrag dan niet hoog genoeg en heb je geen geld meer

Als je echt een optelling wild kan je onderstaande code gebruiken en je range bepalen

Code:
=som(B2:B30)

zoals je ziet er kunnen velen oorzaken zijn .
dus misschien best dat je een voorbeeldje gewinzipt post zoals ad al aangaf

Groeten Romain

Laatst bewerkt:
ow sorry waar ik het dus over had dat waren dus mijn uitgavens :)

het probleem is eigenlijk dat het gewoon werkte van deze maand stonden tot nu toe al me gegevens erin en het werkte. ik wou vanavond me administratie weer verder bij werken (op de manier zoals het altijd werkte) en opeens telt hij er niks mee bij of af heel vreemd.

ik zal morgen ff een een bestandje aan maken en ff online zetten :)

nou ik ben er zojuist uitgekomen. normaal berekende exel het altijd zelf, nu zie ik opeens een knop links onderin met daarom berekenen. ik druk die in en klaar alles is geregeld

nu vroeg ik me alleen nog af hoe ik dat automatisch aan ken zetten.
en dan wil ik verder sorry zeggen voor mijn ongeduldige gedrag

en uiterraad bedankt voor de moeite !

Laatst bewerkt:
Extra > Opties > Berekenen: en kies voor automatisch

Eigenlijk is dat een draak van een formule, die veel eenvoudiger kan. Volgende formule is een beter equivalent:

Code:
=B1-Som(B2:B22)

In jouw formule brengt die SOM rond alle cellen geen enkele meerwaarde met zich mee, laat die eens weg en het resultaat is gelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan