• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Exel - Voorwaardelijke opmaak ea - Uren en verlofdagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonissteiner

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
Beste,
dit document is eigenlijk bedoeld om onze over(uren) te kunnen bijhouden. Maar graag had ik dit document uitgebreid om ook oa ons verlof erin bij te houden. Op de tabbladen met als koptitel ‘uren’ vullen we onze uren in. Het document berekent ook hoeveel uren we de vrijdag nog moeten presteren om aan onze 38u te geraken. Op het blad ‘jaaroverzicht’ kunnen we dan in één oogopslag zien hoe we gepresteerd hebben per maand en hoveel uur we tekort of teveel hebben voor dat jaar.
Op deze tabbladen (per week) vullen we dus alles in, of het nu ziek is, collectief verlof of gewoon verlof enz adv een keuzelijst. Graag had ik op het tabblad ‘kalender’ een terugkoppeling gemaakt vanuit elk van de 53 weektabbladen. Maar een voorwaardelijke opmaak naar een ander tabblad maken lukt me niet. En zelfs graag had ik onderaan op het blad ‘kalender’ het lijstje automatisch aangevuld gezien.
De tabbladen zijn genoemd naar de corresponderende celnaam op het tabblad ‘kalender’ verwijzend naar het weeknummer. Dit omdat de weeknummers (ik ging eerst de tabbladen de naam van de week geven) tov de celnaam op het tabblad ‘kalender’ dus veranderd met het jaartal. Op het tabblad ‘kalender’ kan je door het jaartal te veranderen dit blad gaan gebruiken voor elk gewenst kalenderjaar. Ideaal zou zijn mocht ik een voorwaardelijke opmaak met meerdere kleuren zoals in de legende die beneden op het tabblad ‘kalender’ staat kunnen doorvoeren. Andere kleur van lettertype mag ook om er geen kleurboek van te maken.
Op het blad ‘kalender’ is een hyperlink geplaatst op elke weeknummer zodat als je op het weeknummer klikt je automatisch naar het juiste tabblad springt. Momenteel zijn dus nog maar enkele weken ingevuld (aangemaakt) daar dit document nog maar in ontwerpfase zit.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is. Voor mij natuurlijk wel maar dat is omdat ik er al een tijdje met bezig ben maar telkens weer vastloop op een ander probleem.

een uitdaging voor de knappe bollen hier

Bijlagen

Voor zover mij bekend kan voorwaardelijk opmaak naar een ander werkblad niet.
Het is echter te omzeilen met een (verborgen) hulpkolom waarin je verwijst naar de gewenste waarde op het betreffende blad, vervolgens kun je deze gebruiken in je voorwaardelijk opmaak.

of dit voldoende antwoord op je vraag is?

mvg leo

Code:
Private Sub Workbook_SheetChange(ByVal Sh As Object, ByVal Target As Range)
ActiveSheet.Name = [c6]&[d6]
End Sub

Als je deze code gebruikt wordt de naam van het werkblad week1, week2 enz

Wat is je idee achter dat elke week een nieuw tabblad moet hebben is één tabblad niet veel eenvoudiger, 65000 regels moeten toch voldoende zijn?

alvast bedankt voor jullie reacties. 65000 regels is idd voldoende maar het moet wat overzichtelijk blijven (lees ook gebruiksvriendelijk).het is ook eenvoudiger als je eens iets wilt afprinten

de naam van het werkblad is niet echt een probleem daar er toch gebruik gemaakt wordt van een hyperlink.ik kan de 53 werkbladen ook verbergen en laten oproepen als je op de link klikt.

toch nogmaals bedankt voor jullie reactie

Graag nog even de topic op opgelost zetten aub. Bedankt.

hmmm... eigenlijk had ik wat meer reacties (lees hulp) verwacht. dus positief denkend persoon dat ik ben blijf ik hopen op een goede ziel die mij toch ietwat verder kan helpen met mijn probleem. binnen een weekje ofzo plaats ik dan de topic op opgelost, ok?

greetings

awel, graag had ik op het blad "kalender" de dagen geleurd gezien die we of in verlof genomen hebben of ziek of een betaalde feestdag zijn. en die dagen vullen we in op ieder blad dat onze werkweek voorstelt (vb C6 voor week 1 of L10 voor week 9 enz)
en dat ook onderaan op dat blad "kalender" de dage automatisch aangevuld worden in de desbetreffende tabel (vb als ik op blad C6 2 januari zou aanduiden als "v" van verlof dat op blad "kalender" den 2de januari gekleurd wordt weergegeven en onderaan in het lijstje "opgenomen verlofdagen" 2 januari 2008 komt te staan.

capisce?

toch alvast nogmaals bedankt

Hallo tonissteiner

Heb ik kleine aanpassing gemaakt en toch (ja ik weet ik ben eigenwijs) alles op één werkblad (kalender) gezet en een extra rij, die je kunt/moet verbergen tussen de datums.
Althans ik heb het voor week 1 klaar gemaakt .
Op deze manier kun je de datum kleuren.

Voor het lijstje er onder heb ik geen oplossing.

Woehoew thanks maar euhhh snif.... geen bijlage... snotter...
en dat alles op één werkblad zou staan heb ik op zich geen problemen mee

Hallo tonissteiner

Sorry voor dat er geen bijlage bij zat, maar ja het was laat en heb niet gezien dat het bestand te groot was om te uploaden.
Daarom hier het bestandje ingekort tot 1 tabblad.
Dus nu een tweede poging.

ziet er goed uit. denk dat ik er zeker iets met ben. moet nog wel 't één en 't ander proberen doorgronden maar alvast vreet wel bedankt.

en no probs dat je de bijlage vergeten bent, dat overkomt de meesten wel eens zeker.

en nu nog iemand die het lijstje ondeaan automatisch zou kunnen laten invullen?

Nog een vraagje, die knoppen die je gebruikt (waar de macro's aan gekoppeld zijn) is dat een afbeelding die je binnengetrokken hebt of heb je die getekend met de werkset (autovormen, rechthoek, etc) van Exel zelf?

Het is een commandbutton die via eigenschappen transparant is gemaakt.

ach zo, en hoe komt het dat ik de button van de week van formaat kan wijzigen maar de button "terug" niet?

Dat vind ik vreemd, want ik kan hem wel gewoon van formaat wijzigen.
Het enige verschil is (ik heb eng versie)
De terug knop staat ingesteld als: move but don't size with cells
De week knop staat ingesteld als: move and size with cells

ben er ondertussen achter gekomen dat het wel mogelijk is van formaat te wijzigen als je de kalender op je scherm staan hebt en zo met de schuifbalk naar het venster uren gaat maar als je gaat door op de knop week 1 te klikken het niet lukt. in de macro die er achter zit beperk je je tot een bepaald gebied. zou het daaraan kunnen liggen?

mvg

Bij mij worden de knoppen gekenmerkt als afbeelding.
Ik kan ze ook bewerken als afbeelding, zelfs de afbeeldingswerkbalk verschijnt na selecteren.
Ze reageren echter wel als knop, want een na een klik "verdiepen" ze en voern de code uit.
Ik kan echter niet naar eigenschappen en naar de bijbehorende code.
Alleen bij naam (links in de formulebalk) wordt commandbutton weergeven.
Ik ben dat al eerder tegen gekomen op helpmij
Misschien iets te maken met de RAR compressie???

Ik heb er even een screenshot van gemaakt, want ik ben toch benieuwd of iemand weet hoe dit zit.

Bijlagen

• picture.png
    picture.png
    22 KB · Weergaven: 65
@ leofact

Als je de formule uit de formule balk verwijderd kom je tot dit resultaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan