• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Exel vraagje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Justes

Gebruiker
Lid geworden
7 sep 2004
Hallo,

Klein vraagje, als in cel A18 1 ingevuld is moet in cel A20 automatisch 0 ingevuld worden, omgekeerd ook staat in cel A18 1 ingevuld in ik voer in cel A20 1 in dan moet A18 automatisch veranderen in 0.

Gr, Jutes

Excel vraagje

Hallo,

Even ter aanvulling, ik heb de formules in cel A25 en in A 26 gezet =ALS(A18=1;A20=0) maar dat werkt niet.

Gr, Justes

Als ik jouw vraag goed begrijp dan wil je een kring verwijzing maken. A20 is afhankelijk van wat je in A18 invult en omgekeerd. Volgens mij (denk ik) gaat dat niet lukken.

ff nog ter aanvulling, misschien kun je een "hulp"cel (bijv. B1) gebruiken?

Met de formules creeer je inderdaad een kringverwijzing. Een oplossing zou een macro kunnen zijn. Selecteer het tabblad waar het moet gebeuren, klik de rechtermuisknop en kies voor programmacode weergeven, plak hier onderstaande code.

Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Excel.Range)
If Not Intersect(Target, Range("A18,A20")) Is Nothing Then
If Range("A18").Value = 1 Then
Range("A20").Value = 0
ElseIf Range("A20").Value = 1 Then
Range("A18").Value = 0
End If
End If
End Sub

Succes
John

Excel vraagje

Hallo sebas,

zoals je hebt kunnen lezen had ik het al met hulp cellen geprobeerd maar helaas.

John komt dichter in de buurt, ik zal het bestandje bijvoegen, dan wordt het wat duidelijker.

Gr, Justes

Bijlagen

Hallo Justes;
Misschien makkelijker:
Zet in cel A18 =ALS(A20="";1;"")

Als nu "totaal bij contante betaling exclusief BTW" van toepassing is dan zet je in A20 een 1 zoniet dan haal je deze weer weg.

mvg Imod

Excel vraagje

Hallo Imod,

Dat is hem, ik heb wel cel A18 beveiligd.
Iedereen dank voor het mee denken.

Gr, Justes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan