Hallo ik ben nieuw op dit forum ....
In Exel 2002 heb ik met VBA een progamma geschreven om mijn video verzameling te beheren, en dit werkt heel behoorlijk.
Nu wil ik graag dit werkblad naar Access overbrengen , maar dit lukt me maar gedeeltelijk...
Met een knop kan ik : (door middel van een procedure in Exel )
1 - Het bestaande werkblad kopieren
2 - Access 2000 en de bestaande database openen ( deze was vooraf aangemaakt )
3 - De bestaande tabel openen
.....maar vanaf nu loopt het mis en moet ik nog handmatig ingrijpen ......( met Access heb ik geen ervaring )
In de openstaande tabel rechtsklik in nu, helemaal bovenaan links, om de ganse tabel te selecteren en kies : record verwijderen, om daarna terug met eenzelfde
rechtsklik
: Plakken te kiezen. ( waarna het Exel werkblad keurig in de tabel staat )
deze laatste twee bewerkingen zou ik dus graag ook vanuit dezelfde Exel procedure kunnen uitvoeren , of indien nodig met een procedure vanuit Access
Heeft iemand enig idee ?
Dank bij voorbaat.
Wilfried1
In Exel 2002 heb ik met VBA een progamma geschreven om mijn video verzameling te beheren, en dit werkt heel behoorlijk.

Nu wil ik graag dit werkblad naar Access overbrengen , maar dit lukt me maar gedeeltelijk...
Met een knop kan ik : (door middel van een procedure in Exel )
1 - Het bestaande werkblad kopieren
2 - Access 2000 en de bestaande database openen ( deze was vooraf aangemaakt )
3 - De bestaande tabel openen
.....maar vanaf nu loopt het mis en moet ik nog handmatig ingrijpen ......( met Access heb ik geen ervaring )

In de openstaande tabel rechtsklik in nu, helemaal bovenaan links, om de ganse tabel te selecteren en kies : record verwijderen, om daarna terug met eenzelfde
rechtsklik
: Plakken te kiezen. ( waarna het Exel werkblad keurig in de tabel staat )
deze laatste twee bewerkingen zou ik dus graag ook vanuit dezelfde Exel procedure kunnen uitvoeren , of indien nodig met een procedure vanuit Access
Heeft iemand enig idee ?

Dank bij voorbaat.
Wilfried1
Laatst bewerkt door een moderator: