Ik heb in excel 2007 een jaaroverzicht gemaakt waarin verschillende jaren zijn opgenomen.
Elk jaar bestaat uit een opsomming van offertes.
Om het een en ander inzichtelijk te houden heb ik in VBA een routine geschreven waarbij je via een msgbox en een in te typen jaartal de betreffende offertes in dat jaar te verbergen/tonen.
Dit heb ik gedaan zodat je niet per jaar een eigen knop hoeft te maken.
De bereiken maak ik handmatig als ik een nieuw jaar toevoeg, elk bereik noem ik OVG_jjjj.
Nu heb ik in de code ook opgenomen dat bij geen invoer de Sub automatisch stopt.
Maar hoe kan ik de sub stoppen als het ingetypte bereik niet bestaat?
Bv als iemand een typefout maakt of een jaar kiest dat niet in het overzicht staat.
Als iemand trouwens een betere manier heeft hoor ik dat natuurlijk ook graag
De huidige code:
Elk jaar bestaat uit een opsomming van offertes.
Om het een en ander inzichtelijk te houden heb ik in VBA een routine geschreven waarbij je via een msgbox en een in te typen jaartal de betreffende offertes in dat jaar te verbergen/tonen.
Dit heb ik gedaan zodat je niet per jaar een eigen knop hoeft te maken.
De bereiken maak ik handmatig als ik een nieuw jaar toevoeg, elk bereik noem ik OVG_jjjj.
Nu heb ik in de code ook opgenomen dat bij geen invoer de Sub automatisch stopt.
Maar hoe kan ik de sub stoppen als het ingetypte bereik niet bestaat?
Bv als iemand een typefout maakt of een jaar kiest dat niet in het overzicht staat.
Als iemand trouwens een betere manier heeft hoor ik dat natuurlijk ook graag

De huidige code:
Code:
Sub Jaar_Verbergen()
Dim zoek As String
With Sheets("Projecten")
If ActiveSheet.Name <> .Name Then MsgBox "Deze macro werkt niet in dit blad !! ": Exit Sub
zoek = InputBox(" Welk Jaaroverzicht wil je verbergen ? ")
If zoek = "" Then Exit Sub
Range("OVG_" & zoek).EntireRow.Hidden = True
End With
End Sub
Sub Jaar_Tonen()
Dim zoek As String
With Sheets("Projecten")
If ActiveSheet.Name <> .Name Then MsgBox "Deze macro werkt niet in dit blad !! ": Exit Sub
zoek = InputBox(" Welk Jaaroverzicht wil je weergeven ? ")
If zoek = "" Then Exit Sub
Range("OVG_" & zoek).EntireRow.Hidden = False
End With
End Sub