• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Exit sub

Status
Niet open voor verdere reacties.

snitsel

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2008
Beste

in mijn volgende code werkt de "exit sub" niet als mijn waarde in cel F1 = "-".
Als er dus "-" staat dan moet hij niets meer doen, alle andere waarden in die cel zijn OK.

Code:
Sub Knop75_Klikken()
    Set werkblad = Worksheets
        For Each werkblad In ActiveWorkbook.Worksheets
            If ActiveSheet.Name <> werkblad.Name And Worksheets(1).Name <> werkblad.Name Then
                Application.DisplayAlerts = False
                werkblad.Delete
                Application.DisplayAlerts = True
            End If
        Next
        ActiveWorkbook.SaveAs Filename:="\\flsrv-01\Autocad\Collstrop\Offertes\2008\" & Range("J45").Text & "\" & "Productie" & "_" & Range("A1").Text & "_" & Range("J45").Text
        ActiveSheet.PrintOut Copies:=1

Dim Rc As Variant
        If Sheets("Gegevens").Range("F1").Value = "-" Then
            [COLOR="Red"]Exit Sub[/COLOR]
        Else
            Rc = Shell("C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\AcroRd32.exe /t G:\Collstrop\DataBase\Uithaallijsten\Poorten_beslag\" & Range("AA1").Value & ".pdf", 1)
        End If
            SendKeys "^Q", True
End Sub

Wat moet ik dan in de plaats typen?

Kan het zijn dat je een spatie voor de - hebt gezet ipv een apostrof. Dus ( -) ipv ('-)?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Kan het zijn dat je een spatie voor de - hebt gezet ipv een apostrof. Dus ( -) ipv ('-)?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hmm..
Er staat gewoon
isgelijkaanteken spatie dubbel aanhalingsteken streepje dubbelaanhalingsteken
= "-"

Of bedoel je mijn celwaarde F1?
Daar staat ook het volgende:
=ALS(E7="-";"-";VERT.ZOEKEN(E7;Beslag_Referentie;2;ONWAAR))
dus ook gewoon "-"

Bij mij werkt de code gewoon.
Kan je een voorbeeld bestand zonder gevoelige informatie sturen?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hmm

Ik heb een nieuwe werkmap aangemaakt en gewoon de nodige formules geplakt + mijn Macro, maar mijn bestand blijft 472kb. Ik kan het dus niet posten.
Kan ik het via een andere weg mailen ofzo?

Als ik de macro uitvoer, dan opent Adobe Reader met de volgende melding: There was an error opening this document. This file cannot be found.

En als je nou, op het moment dat F1 volgens jou een - bevat in je venster direct:

?Sheets("Gegevens").Range("F1").Value
tikt en het antwoord kopieert achter je if-statement ipv "-" ?
Want dat hij adobe probeert te starten geeft wel duidelijk aan dat hij wat jij achter je if zet niet herkent als hetzelfde als in F1 staat.

update tijdens het typen, laat dat .Value eens weg, wat gebeurt er dan?

En als je nou, op het moment dat F1 volgens jou een - bevat in je venster direct:

?Sheets("Gegevens").Range("F1").Value
tikt en het antwoord kopieert achter je if-statement ipv "-" ?
Want dat hij adobe probeert te starten geeft wel duidelijk aan dat hij wat jij achter je if zet niet herkent als hetzelfde als in F1 staat.

update tijdens het typen, laat dat .Value eens weg, wat gebeurt er dan?

Inderdaad een goeie opmerking. Hij herkent inderdaad niet "-", daar moet precies iets mis mee zijn.
Als ik de .value verwijder dan krijg ik nog steeds het zelfde.
Nu heb ik gewoon in mijn cel F1 ipv "-" "" gezet en mijn vb ook aangepast naar "".
Nu werkt het perfect!!!

Dank je wel iedereen voor de snelle hulp!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan