experiabox arcadyan werkt niet draadloos met xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Berichten
337
De nieuw gekregen experiabox arcadyan werkt niet draadloos met xp laptop. Als ik de verbindingsgegevens invul 'wpa-psk' en 'tkip' en de code dan krijgt ik geen verbinding. Als ik dan weer terug ga om de verbindingsgegevens te bekijken dan staat er ineens 'Open' en 'wep'. Gegevens worden niet geaccepteerd of weer teruggezet.

Een adroid telefoon lukt het wel om verbinding te krijgen

Als ik tussen de experiabox en de laptop een linksys wrt45g plaats dan werkt die wel draadloos

Wie weet raad? de helpdesk van kpn in ieder geval niet. ben al twee dagen aan het bellen en heb al 4 helpers gesproken.

Muman
 
Doe eens een schermafdruk van de draadloze instellingen op de Arcadyan? En welke draadloze netwerkkaart (merk + type) heb je in je pc?

Overigens wil ik wel een poging doen je te helpen, mits die pc bedraad is aangesloten nu en je vanaf die pc gaat naar Helpmij Chat.
Ik kan dan mogelijk via Teamviewer je probleem onderzoeken/oplossen.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
ik had gister te vierkante ogen om nog te reageren maar bedankt voor het aanbod Tijs. wie weet lukt het nog eens. Heb je een idee waarom die instellingen niet geaccepteerd worden?
voorlopig doe ik het even met de linksys ertussen. Nu heb ik alleen bij wisselen een ip adres probleem. Maar dat is een ander onderwerp

Muman
 
Je kunt nog steeds de schermafdrukken maken, he.. (zie vorige posting). En ook het type draadloze netwerkkaart geven (zie ook vorige posting).

Mijn ervaring is dat veel draadloze chipsets van dezelfde fabrikanten vandaan komen (broadcom, ralink of atheros), dus het zou mij niet verbazen als je probleem is op te lossen door bij de 3 genoemde fabrikanten een goede driver (+ verbindingsutility) te downloaden en te installeren. Vandaar dat het (wat mij betreft) van belang is om te weten hoe de Arcadyan is ingesteld en welk type draadloze netwerkkaart/netwerkchip je hebt.

We horen het wel.

Tijs.
 
werkt inmiddels wel draadloosmaar niet met wpa2 maar wep.

Muman
 
Ik begin me af te vragen in hoeverre er op de Linksys ook WPA2 werd gebruikt. Als het daar ook op WEP stond, dan heb ik wellicht een verklaring: Als je XP niet geupdate is naar Service Pack 2 of Service Pack 3 dan kun je geen WPA2 gebruiken met de (ingebouwde) standaard draadloze verbindingsmogelijkheden van XP (Wireless Zero Configuration (WZC)).
Je had in dat geval dus óf XP moeten updaten óf zo'n driver van de fabrikant moeten downloaden die een éigen verbindingsutility meebrengt.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
de linksys werkt met wep en de nieuwe kpn arcadyan zou met wpa moeten werken maar doet dat niet maar wel met wep. Ik kan bij de xp-pro instellingen wel kiezen voor wpa. op een andere laptop met xp home kan ik alleen wep of open kiezen. volgens mij beiden met sp 3. Die xp home heb ik laatst nog helemaal opnieuw opgezet.
Hoe kan ik dat nazien?

Muman
 
Start -> Uitvoeren -> winver
Je ziet dan meteen welk Service Pack er geïnstalleerd staat.

Bij mij staat bij winver (XP Home, SP3, NL):
Microsoft Windows
Versie 5.1 (build 2600.xpsp_sp3_gdr.101209-1647 : Service Pack 3)

SP2 voor XP NL: link
SP3 voor XP NL: link

Succes,

Tijs.
 
ik heb op beiden sp3.

maar het begint me te duizelen:
de xp home laptop staat via homeplug van devolo op de arcadyanmodem en zodra er iets anders in het netwerk met een andere laptop gebeurd dan wordt die via homeplugs heel langzaam en uiteindelijk stopt ie en krijg ik te zien bij de verbindingsgegevens dat er geen netwerladres is verkregen.

het lijkt alsof ik het ene probleem voor het ander inruil.
Ik kan ook niet meer in de tot switch ingestelde linksys router. Ik had het adres op aanwijzingen veranderd in 192.168.1.200 i.p.v. 192.168.1.1

Muman
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan