Experiabox en Engenius CB350

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchsean

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 nov 2013
Ik heb thuis glasvezel via KPN Experiabox en heb een tijdje terug een Engenius repeater gekocht. Het signaal wordt versterkt, maar de snelheid is niet wat ik voor ogen had.

Ik wil de Engenius nu bedraad aansluiten en instellen als WIFI access point. Hier gaat iets in mijn configuratie mis vrees ik.

Experia: 1xx.1xx.2.1 (subnet 255.255.255.0)
Deelt ip ranges uit tot .250
De WLAN optie moet ik nog uitzetten, maar wilde dat doen wanneer de Engenius goed werkt (misschien is dat wel het probleem :P)

De Engenius heb ik ingesteld op een vast ip adres (1xx.1xx.2.2, subnet idem). Als type heb ik opgegeven dat het een Access point is (niet access point router).
Ik kan hier een gateway opgeven en dns servers.

Met mijn iphone kan ik connecten naar de Engenius, maar ik krijg geen ip en heb al zeker geen wan verbinding.

Het liefste wil ik dat alle apparatuur in hetzelfde netwerk hangt (ik heb een nas, apple tv, ipone, macbook en andere devices). Heeft er iemand tips om dit in te richten?

Groet,
Sean

Als je wilt dat hij een IP adres uitgeeft, zul je accespoint router moeten gebruiken.
Zo te zien heb je nu alleen clients in je netwerk.
Denk niet de experia die een extern IP adres kan geven. dus je ziet wel de andere devices, maar je hebt geen internet.

P.S. 192.168 kun je gewoon melden hoor dat is standaard voor interne adressen.
Mijn printer staat op 192.168.1.10 en ik denk niet dat iemand daar wat mee kan.
En als een hacker een maal binnen is, zal het hem weinig moeite kosten de adressen te vinden.

Laatst bewerkt:
Dank voor je reaktie.

Ik heb hem nu op accespoint router ingesteld. Op de experiabox heb ik het macadres van de engenius een vast ip adres gegeven. Als ik nu in de wifi settings de security instel op WPA2 met encryptie, dan geeft de Engenius aan dat 8011.N niet optimaal is. Ik kan hem ook niet beveiligen, en de beveiliging op mac adressen zetten, maar lijkt me onderhoudsgevoeliger.

Hallo Sean,

Ik kan je even niet volgen. WPA2 is natuurlijk altijd met een sleutel, maar dat heeft niets met encryptie van je verbinding van doen.
Daarvoor moet je https gebruiken.

Als je wpa2 (persoonlijk) aan zet, moet het echt zo zijn dat je geen verbinding kunt maken met de EnGenius zonder de sleutel.
Dat betekend dan dat je direct binnen komt op de Experia. Dat is logisch want dat verloopt met een kabel (als je het goed hebt gedaan).
Dus de Experia vertrouwd dan op de beveiliging van je access router.
Mac beveiliging op de EnGenius kan, maar dat houdt geen kwade geesten buiten, die spoofen hun Mac adres.

Kun je een screendump van die melding maken, want wat jij vertelt is me nog niet duidelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan