experiabox/switch

• Onderwerp starter Onderwerp starter han2
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

han2

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2004
Wij hebben een modem/router (experiabox van kpn ) waar 4 pc's op aangesloten kunnen worden. Binnenkort komt daar een pc bij, dus zoek ik naar een oplossing. Van Kpn heb ik begrepen dat de goedkoopste oplossing is om een switch te plaatsen. Omdat ik hiermee weinig ( zeg maar gerust geen ) ervaring mee heb, heb ik enkele vragen :
-Is dit inderdaad de goedkoopste oplossing, maar misschien belangrijker: een goede oplossing?
- Gaat zo'n switch ten koste van internetsnelheid ? ( Nou zal het verschil van 4 naar 5 pc's misschien wel te overzien zijn....)
- Bij zo'n switch ; maakt het uit welk merk/type ( wij werken nu met 4 pc's bedraad en 1 draadloos via die experiabox. Is er bij switches ook een mogelijkheid van draadloos ? )
- Wat zijn evt. alternatieven ?
- Is de installatie van zo'n switch moeilijk of is het gewoon een kwestie van een kabeltje in de experiabox steken ?

Alvast bedankt voor jullie moeite !

switch is goeie oplossing te koop vanaf 15 euro,gewoon er tussen plaatsen en klaar je merkt er niks van altijd goed:thumb::o
ik heb 2 switchen sweex en konig ,zijn slechte merken,maar werken prima

Bedankt ! Echter nog een vraag : Ik heb inmiddels een (goedkope) switch op het oog : Sitecom Netwerk Switch 5 poorts voor 15,29 excl btw. Hier zie ik bij bedrade snelheid 10/100 Mbps staan. Er staan enkele andere tussen waar de snelheid 10/100/1000 Mbps is ( zijn wel wat duurder.....). Zelf heb ik geen idee welke snelheid ik met die Experiabox heb, maar is zo'n switch met snelheid 10/100 ook goed ?

Oke, duidelijk.
Nu nog een vraagje, maar wellicht moet ik hiervoor een nieuw onderwerp starten ? Dan hoor ik het graag of moet men het maar verplaatsen.....
Ik zag zojuist dat wij hier op zolder uit een grijs verleden nog een Belkin Wireless G+Mimo Router en een Level One Broadband Router hebben liggen, beiden met 4 poorten. Is het mogelijk om deze evt. als switch te gebruiken ?

Nou, alles duidelijk ! Ik ga ermee aan de slag. Heel erg bedankt voor de hulp/uitleg !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan