Experiabox.

Status
Niet open voor verdere reacties.

riesdebruyn

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2004
Dag forummers.

Ik heb internet + bellen van KPN met een experiabox. Heb vista home premium zowel op mijn huiscomputer als op mijn laptop, huiscomputer met draad, laptop draadloos.
Als ik de computer helemaal opstart, heb ik geen probleem ben ik gelijk met internet verbonden. Maar als ik hem dan in de slaapstand zet, vroeger bij XP was dat stand-by, en ik wil hem met een muisklik eruit halen,dan krijgt hij geen verbinding met internet. Ga ik dan naar het netwerkcentrum, en ik klik dan op status lan verbinding weergeven, daarna probleem vaststellen, kan ik de netwerkadapter opnieuw instellen als ik daarop klik gaat hij hem repareren en is hij weer verbonden met internet, Bij KPN weten ze het niet, heb al eindeloos aan de telefoon gehangen, weet er iemand de oplossing voor dit probleem.

U dankend M.C.

Laatst bewerkt:
Is de zelfde vraag, maar bij deze faqman heb ik de oplossing niet gevonden.nou moet ik toegeven dat ik niet zo een computer freak ben dus?
hoop nog steeds de oplossing te vinden.

Groeten M.C.

Er worden als de PC in slaapstand gaat nogal wat processen afgesloten, waaronder ook de verbinding van internet.
Misschien moet je de tijd wat langer maken wanneer de PC in slaapstand gaat, dat zal jouw probleem verminderen.

Verder is er aan dit ( probleem ) niet veel te doen.

experiabox

En toch vind ik dit geen oplossing,je zegt toch ook niet als je autoband lucht verliest pomp hem telkens maar bij en wat harder.
Toen ik direct adsl had van kpn ging het allemaal wel goed. Zelfde computer,zelfde vista.
Nu met experiabox ineens niet meer.
Als ik s'morgens het nieuws gelezen heb wil ik de computer in de slaapstand kunnen zetten,als ik s'middags wilde kijken haalde ik hem altijd met een muisklik uit de slaapstand uit, want altijd aanlaten blijven de blowers maar draaien kost niet alleen stroom maar hij trekt ook veel nutteloos stof aan.

M.C.

Ik ben het eens met riesdebruyn. Ik heb zelf nog geen Vista, maar zou dit ook een erg vervelend probleem vinden.
Ik heb ook het idee dat er veel meer mensen last van dit probleem moeten hebben die Vista op de pc draaien.
riesdebruyn heeft nog de kennis en kunde om de netwerkverbinding opnieuw op te bouwen, vele ander Vista gebruikers zullen dat niet kunnen en de computer uit en aanzetten. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

riesdebruyn: kun jij het volgende eens proberen: voordat je de machine in slaapstand laat sussen sluit dan alle programma's af en kijk eens welke processen er dan draaien. Laat de machine in slaapstand gaan en kijk na het wakkerschudden eens welke processen er dan nog draaien. Rapporteer de processen die je dan mist even hier.

Vista experts: iemand enig idee of je in Vista kunt bepalen welke processen afgesloten worden als de boel in slaapstand gaat?

Ja heer Bartuls,dat zou ik graag doen maar ik zou niet weten hoe.
Programma's die bij opstarten uit de slaapstand aanwezig zijn? hoe doe ik dat.
Als ik iets ga doen met de computer waarvan ik denk zou ik dat wel kunnen, maak ik altijd een herstelpunt waar ik met systeem herstel naar terug kan als het niet lukt.
Maar als U het mij uitlegt zal ik het wel proberen en hier vermelden. U kunt mij ook mailen en uitleggen.

Groeten M.C.

Laatst bewerkt:
Haal eerst even je email adres weg. Het is niet handig om dat op een openbaar forum te plaatsen. Of je moet veel van spam houden.....
Mailen doe ik niet, ook anderen kunnen leren van vragen en antwoorden. Dat lukt natuurlijk alleen als we communiceren via het forum.

Je kunt de processen die op je computer draaien zien via taakbeheer. Dat kun je starten middels CTRL+ALT+DEL (in ieder geval onder XP. Of dat onder VISTA ook nog zo gaat weet ik niet zeker).

Gaat met vista ook,ik heb dat gedaan en kan dan taakbeheer starten.
Ik ga dat vandaag op mijn gemak bekijken en kom er dan op terug.

Groeten M.C.

Toch wel logisch als je er over nadenkt.
Waarom zou er een slaapstand bestaan ? Juist om energie te besparen.
Wanneer bespaar je energie ?
Als de PC zo min mogelijk werk gerricht.
Ben je aan het internetten als de PC slaapt ?
Nee !! Dus dit kan uitgeschakeld worden.

Wil je geen energie besparen, gebruik dan de slaapstand niet.

Wil je blijven internetten in de slaapstand, zou ik effe Bill Gates bellen.

Sorry Loonytune, wil je blijven internetten in de slaapstand!! Dan moet je Bill Gates bellen.Nee hier kan ik geen touw aan vastknopen. (trouwens zodra Bill weer de rijkste van de wereld is bel ik hem de armoedzaaier)

Groeten M.C.

experiabox

Zo hier ben ik dan. Wat ik mis als ik hem uit de slaapstand haal is LIVECALL. EXE met een geheugen van 9.508 KB Beschrijving Windows.

Wat ik ook een keer gemist heb is een SVCHOST beschrijving local.

Ik kreeg te zien: Er kan geen verbinding met de externe host
DNS—SERVER (192.168.1.254) worden gemaakt
De externe host is door netwerkcontrole gepingd maar er is geen antwoord ontvangen.

Zo meer kan ik niet vinden Ik hoop dat de Dames/heren het hier mee kunnen doen.:p

Groet M.C.

Livecall is dacht ik voor msm en svchost.exe is je netwerkservices.
Heel normaal dat deze afgesloten worden als de PC in de slaapstand gaat, want er is dan geen netwerk nodig dus kan deze afgesloten worden en als hij slaapt ben je ook niet aan het msm-men.
Als de PC uit de slaapstand komt zullen deze programma's weer opstarten of opgestart moeten worden. Wat internet betreft zal hij weer een IP adres toegewezen moeten krijgen van het modem of router en dat duurt eventjes.
Heel normaal allemaal.

Experia box

Hallo, Ik wou toch nog even vragen of er iemand is die enig idee heeft hoe ik dit probleem op kan lossen.

U dankend M.C.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan