• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

expert nodig! selectie behouden en ingewikkelde vraag

Status
Niet open voor verdere reacties.

dannykrabbe

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2006
Hallo,

ten eerste wil ik graag Richard1970, robnific en Wigi bedanken voor hun hulp met mijn "beginnersvraagjes". ze hebben me erg goed geholpen, bedankt heren !!

mijn voorbeeld werd echter een beetje een zooitje volgens mij, dus ik heb hem nu versimpeld en alleen de bladen erin gedaan die van toepassing zijn. Verdere uitleg over mijn naar mijn mening ingewikkelde vraag staat in het bestand. ben niet zo'n 1337 excelpro om het hier in woorden duidelijk uit te leggen volgens mij :D:D

alvast bedankt voor eventuele hulp.

Bijlagen

Paar vraagjes:
Is inkkop nummer op blad voorraad het zelfde als artikel nummer in je factuur?
Hoe zit het met de aantallen? zeg maar als je 1 Philips video op je factuur hebt en je hebt er twee op voorraad, hebben deze video's dan verschillende inkoopnummers? of moet er eerst een van afgetrokken worden voor copy/paste en als er nog maar een is dan cut/paste?
Je kopnamen van je kolommen op deze twee bladen zijn ook anders. Klopt dit?

kijk ook eens hier, een soort gelijk projectje.
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=270667

Groet,
Ferenc

Laatst bewerkt:
Hallo,

ja inkoopnummer = artikelnummer. er hoeft niks van elkaar afgetrokken te worden. er moet gewoon de betreffende rij van inkoopnummer (artikelnummer) "geknipt" worden uit de voorraad en "geplakt worden in verkochte artikelen.

Dat ze niet overeenkomen is dan een foutje van mij geweest met het maken van het voorbeeld. Deze koppen moeten inderdaad hetzelfde worden. dus gewoon een exacte kopie van de rij uit de voorraad naar verkochte artikelen. en de volgende die verwijderd wordt uit de voorraad zal er dus 1 onder moeten komen te staan na het "knippen"

ik hoop het zo een beetje duidelijk uitgelegd te hebben

Danny,

Kijk hier eens naar.
Hopelijk leer je er iets van.

Misschien kan iemand hier op het forum kijken naar de onderstaande code, of deze beter kan worden geschreven? voornamelijk de loop, dit kan beter maar aangezien ik zelf ook nog in de knoop zit met mijn code op werk heb ik weinig tijd om hier in te duiken.

Code:
Sub overzetten()
Dim c As Range
Dim d As Range
Dim lastrowI As Long
Dim lastrowII As Long
Dim lastrowIII As Long
Dim teller As Integer

Set MyRangeI = Worksheets("Factuur B")
Set MyRangeII = Worksheets("Voorraad")
Set MyRangeIII = Worksheets("Verkochte goederen")

teller = 0

Application.ScreenUpdating = False

lastrowI = MyRangeI.Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row
lastrowII = MyRangeII.Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1

For Each c In MyRangeI.Range("E1:E27")
    If c <> "" Then
        For Each d In MyRangeII.Range("A8", "A" & lastrowII)
            If d = c Then
                lastrowIII = MyRangeIII.Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
                d.EntireRow.Copy MyRangeIII.Range("A" & lastrowIII)
                d.EntireRow.Delete

teller = teller + 1
            End If
        Next
    End If
Next

MyRangeI.Range("A1:A27") = ""
MyRangeI.Range("E1:E27") = ""

Application.ScreenUpdating = True

MsgBox "Er zijn " & teller & " artikelen overgezet!"

End Sub

Groet,
Ferenc

Bijlagen

Ferenc :D:D:D:D

onwijs bedankt!!! dit is exact wat ik bedoelde. heel erg bedankt voor je hulp. super!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan