Exploit - ByteVerify een Trojan??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Andrétje

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2004
Hallo Wijzen,

Sinds begin nov. kan ik geen mails vanuit Outlook Express versturen met fotobijlage. Ontvangers krijgen tussen de 7 en 52 exemplaren waar op onderwerpregel de fotonaam staat maar geen bijlage aanwezig, normale mails met doc. bijlage gaat normaal.
Probleem ligt niet bij mailserver, want vanuit hun site lukt het wel. Ik draai op Win XP Home zonder SP2.
NAV 2005 ziet geen probleem. Online virusscans zien niets bhv. McAfee, zij zien 2 bestandjes ( zip en . ibx) maar verwijderen het niet. Trial versie van McAfee weer wel, maar probleem bestaat nogsteeds. Beide bestanden beginnen met: counter.jar en schijnt een Exploit-ByteVerify te zijn
Spy - en Adaware programmas vinden niets.
Symantec geeft een oplossing voor de trojan, maar niets helpt.
McAfee heeft een dat 4258 maar ik kan het niet vinden.

Help Mij Plzzzzzzz

Dank, André

Hey Andrétje,

Het volgende kreeg ik als oplossing van Pieter Arntz:

Als je Windows java gebruikt: in IE > Extra > Internet-opties > Bestanden verwijderen.

Als je Sun Java gebruikt: http://java.com/en/download/help/cache_virus.jsp

dus in het Configuratiescherm > Java-Plugin > Cache > Clear

Bij mij is alles nu goed.

mvg,
Jeroen

Geplaatst door Stompie666
dus in het Configuratiescherm > Java-Plugin > Cache > Clear

In de nieuwste versie van Java is het anders:

Configuratiescherm -> Java -> General -> Delete Files -> OK

Hallo Stompie/ Buffie,

In mijn configuratie scherm vind ik geen Java(-plug in)

In zoek zie ik diverse mappen/bestanden met Sub en Java ( ..\Sun\Java ), 2x de Java Runtime Envirement 2, SE, Java.exe, Javaw.exe, en meer zoals ADOJAVAS.in_
Kan ik alle Java mappen/bestanden verwijderen en zoals de Java-site zegt de goede downloaden?? Welke is nu wel de goede? De Sub Java of de Microsoft VM.

Moet ik nog iets doen in Systeemherstel??

Dank zover Beste Mensen

Andrétje

Hei Buffie,

Voor je antwoordde heb ik wel via: IE-->Extra-->Internet Opties-->Bestanden verwijderen advies van Stompie gevolgd, mail uitgeprobeerd en het ging weer normaal.....( afkloppen..)
Zal later weer proberen, ff dutje doen wekker ging om 3:15.
Moet ik wel/nopgsteeds alles wat Java is ( incl. ADOJAVAS, alle exe's ) verwijderen??
Ik kijk over 2 uur naar je antwoord.

Bye, Andrétje

Beste Mensen,

Alles is handmatig verwijderd. maar het probleem bestaat nogsteeds. Of het nou een .bpm of .jpg file is. Máár het gebeurd bij de zelfde foto's.
Ook krijg ik sindsdien véél troep in mijn inbox met oa. de titel: Thank God it's ...hier zitten allemaal vreemde bijlagen bij, oa. scr.
Ooit had ik een online scan gemaakt en daar stond oa. een virus/trojan iMesh, maar die kon ik niet weghalen. Het probleem zit alleen met OE 6...
Helpppp,

André

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan