Explorer 9 nu wel bertouwbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rest me deze vraag nog,

Kan mijn browser alleen maar openen via gebruikers accountbeheer en toestemming geven
om door te gaan met programma door te gaan.
Dit heb ik waarschijnlijk zelf ingesteld maar zou niet meer weten waar en hoe dit weer normaal te zetten.

Rest me nog deze vraag,
kan mijn browser alleen maar openen via gebruikers accountbeheer en toestemming geven
om door te gaan met programma
Dit heb ik waarschijnlijk zelf ingesteld maar zou niet meer weten waar en hoe dit weer normaal te zetten.

Piet je kunt werken zoals deze administrator.JPG

Wellicht heb je dit gedaan. Klik

Dan even terug draaien. Deze is voor vista maar zal voor windows 7 hetzelfde zijn.

Hoop ik. ;)

Laatst bewerkt:
Hoi Manamana

Ik heb vista als ik de link van jou volg van klik en dan de beschrijving volg krijg ik niet het zelfde te zien als men
beschrijft.
En bij die administrator.jpg link zie ik een knipsel wat ik niet weet te vinden.
Waarschijnlijk had je de links anders om bedoeld maar ik kom niet verder.

Heb Firefox vandaag geinstalleerd en nu conflict tussen bijde Live mail opent met Ff en
toch krijg ik Ie 9 niet los van het internet icoon als vaste browser.
Ie 9 ook nog gebrobeerd opnieuw te laden maar doet het niet krijg melding dat het er al op zit.

Laatst bewerkt:
Mhh het is wat probeer weer Piet.
Je kunt Gebruikersaccountbeheer uitschakelen, maar dan is je computer kwetsbaarder voor virussen en dergelijke. Open het Configuratiescherm en type Gebruikersaccountbeheer in het zoekvenster. Klik vervolgens op Gebruikersaccountbeheer in- of uitschakelen. In het volgende scherm haal je het vinkje weg en sluit af met OK. Herstart de computer en je hebt geen last meer van veiligheidswaarschuwingen. Zorg er wel voor dat je goede antivirussoftware gebruikt, als je de Gebruikersaccountbeheer uitschakelt. Maar die heb je neem ik aan wel. :(

Dat het wat is kun je zeggen.
Kon dat ding af en toe wel door de ramen gooien.
Typen in Configuratiescherm was ik nog niet op gekomen nooit gedaan maar oke dat lukt.
En toch is dit nu niet de normale situatie die ik gewent was.
Zie nu de waarschuwing in taakbalk van het uitschakelen en dat is nooit geweest.

En dat de explorer om toestemming vraagt is iets van de laaste weken is nooit geweest.
Ik heb ergens anders dan bij account volgens mij in internetopties iets veranderd.
Maar dat weet ik dus niet meer.
Het heeft altijd als een zonnetje gelopen deze pc maar de laaste weken is het klooien.
Wat de explorer aan gaat verder ondervind ik geen echte problemen

Dan lees je dit ook nog eens om je te pesten kennelijk. :evil: Ik niet he maar Microsoft. Klik

Piet lees hier eens doorheen. Leuk geschreven stuk, wellicht kun je er iets mee. Klik Zucht nogmaals

Beste Manamana,

inmiddels zoveel leesvoer gehad dat ik bijna de bomen door het bos niet meer zie.
In een van de laatste links kwam ik bij ene Menno terecht, weet het niet zeker of het de zelfde is
maar bij KPN ook een Menno is die raad geeft en daar begon ik de problemen te ondervinden
met de Explorer maar dat heeft niets opgeleverd.

Vandaar dat ik dacht hier wijzer te worden
Inmiddels ben ik er wel achter hoe het zit met het openen van browser en de bijlage administrator.JPG
van 28 september dat beeld gevonden.
Hier uit blijkt wel dat ik nog veel moet leren.
Ik opende altijd met de linker muis knop de browser doe je het met rechts krijg je dus die keuze,
Maar dat is dan toch op de een of andere manier na de problemen met IE9 gekomen ik ben
alleen niemand anders op mijn pc en dus ook nooit in account beheer veranderingen aangebracht.
Maar goed het werkt

Hoe simpel kan soms iets zijn.

Maar de problemen met het openen van de explorer via links uit me postvak is nog altijd een
raar fenomeen.
Ik heb firefox maar eens geïnstalleerd omdat ik IE9 opnieuw wou installeren maar toch een browser nodig
heb om dat te doen.
Want opslaan van IE9 wou niet lukken en er over heen schrijven ook niet.
Maar Firefox even als standaard browser gebruikt om me postvak te openen maar ik zag geen verbetering.
Het leek goed te gaan maar doorlinken van uit mail geeft Firefox melding dat het te lang geduurd heeft en opnieuw moet proberen.
Toen wou ik IE9 maar eens verwijderen en eventueel als het niet opgeslagen kan worden weer via firefox
te downloaden.
Maar in het configuratie scherm programma verwijderen kan ik helemaal geen IE9 vinden IE7Pro tref ik daar aan,Wikki leert me is een freeware-extensie voor Internet Explorer 6+.
IE9 vind ik wel weer terug in progfiles en toen ik IE9 over wou schrijven ook melding krijg dat ik IE9 heb.
Dus nog maar niets verwijderd van IE, Firefox er wel weer afgegooid.

Inmiddels heb ik in instellingen van internetopties via Extra in IE9 Beveiliging de beveiligdemodus uitgeschakeld.
En bij Vertrouwde websites de Serververtificatie (https:) voor alle websites in deze zone vereist, uit gevinkt.
Na het toevoegen van de sites die niet lukken van uit mijn postvak in toegevoegd.
Maar het blijft een willekeur bv. deze site en een aantal anderen heeft het nodig en bv de Lidl niet.
Kan nu soms (gewoon) van uit me postvak in verder werken.
Want ook vandaag liep de browser weer vast en kon ik ook de toegevoegde site niet openen,en na herstart van de pc
de browser weer werkt.
In de link van jou naar Ci gelezen waar gesproken word het is niet netjes, maar u moet binnen Internet Explorer de zone 'Internet' even wat onveiliger instellen. Begint u daar maar eens mee... Waarbij opgemerkt dat het probleem ook zomaar kan worden opgelost door de updates die u de komende tijd gaat krijgen. Want reken maar dat er nog véél meer computergebruikers problemen hebben met Internet Explorer 9!!!
Advies Ccleaner gebruiken doe ik regelmatig met de standaard instellingen van Cc of daar windows ook ondervalt weet ik niet.
Heb daar nooit iets in veranderd.

Het geeft een raar gevoel dat ik die instellingen zo onveilig heb staan.
En blijf ik dus zitten met de topicvraag is de explorer veilig.
Of toch maar weer Firefox installeren en proberen IE te verwijderen en later her installeren.
Steeds meer bomen in dat bos pfffffffffffff

Piet. Ik begrijp het helemaal want ik zie ook alleen maar bomen. En inderdaad er zijn de laatste tijd toch wel wat problemen met IE. Ik kan er in jou geval ook geen opossing vinden. Probeerde wel maar helaas, toch blijft het vreemd allemaal. :o

tja wat nu?

Is er niemand die mee leest iets herkent en een oplossing heeft?

Vreemd!
Ik krijg mail dat;"lucearcrona zojuist heeft gereageerd op een vraag waar ik voor aangemeld ben met de titel - Explorer 9 nu wel bertouwbaar?"

Maar ik zie geen reactie.

De oplossing gevonden.

Hoe simpel kan iets zijn.

menu extra - internetopties - tab Geavanceerd - knop 'opnieuw instellen'
Opgelost!
Ondervind tot nu toe geen problemen meer.

Ik heb het ergens anders gevonden maar in elk geval bedankt voor het mee denken!

Met vriendelijke groeten.

Ja IE 9 is standaard browser Google chrome nooit geinstaleerd niet eens een startpagina.
Firefox wel eens geprbeerd maar vond IE fijner werken.
Dat vond ik eerst ook maar het is een kwestie van gewenning. Na FireFox geïnstalleerd te hebben en de favorieten van IE te hebben geïmporteerd wil ik geen andere browser meer.
Met FF kun je zoveel meer, koppelingslocatie kopiëren b.v.of een afbeeldingslocatie kopiëren, allemaal dingen die je met IE niet kunt geloof ik (ik had IE8). Daarbij wordt FF automatisch ge-update.
Kortom IE heb ik het zwijgen opgelegd middels "Windows onderdelen in- of uitschakelen".

Dat is een kwestie van smaak en daar valt over te twisten.
Ik ben niet de jongste en al die veranderingen zijn me vaak te veel!

Groetjes van 23 km verder op!

Sorry ik zag je bericht te laat (pagina niet vernieuwd) anders had ik dat bericht niet geplaatst. Ik ben zelf ook niet meer de jongste en ja over smaak valt niet te twisten. :D
Maar je bent nooit te oud om met veranderingen mee te gaan.

Hallo Huckley. Probeer IE te resetten, configuratiescherm, internetopties, tab geavanceerd, knop opnieuw instellen.

Hallo Piet. Ik zie dat je het opgelost hebt. Maar de oplossing gaf ik al aan in mijn 2e bericht. Kennelijk heeft het toen niet gewerkt. Nu dus wel. En ik ben toch ook niet meer de jongste.:D

Maar in ieder geval fijn dat het is opgelost.:thumb: En daar gaat het om.

Hallo Piet. Ik zie dat je het opgelost hebt. Maar de oplossing gaf ik al aan in mijn 2e bericht. Kennelijk heeft het toen niet gewerkt. Nu dus wel.

Beste Manamana,

dat klopt,en ik heb er later ook niet meer aan gedacht het nog eens te proberen.
En had al zo veel geprobeerd dat ik het maar even heb laten rusten.
Ben eens bij MS zelf gaan neuzen en ontdekte dat veel mensen een gelijksoortig probleem hadden.
Ook daar las ik dat het na resetten het probleem bij sommige nog niet , en andere weer wel op gelost was.
Het blijft dus een raadsel over het hoe en waarom.
Ik heb de tiende deze maand 8 belangrijke updates gehad misschien dat het een rol speelt.
In elk geval staan me instellingen weer op de gebruikelijke stand en al die wijzigingen ongedaan gemaakt.

Kortom ik ben dus blij dat het weer werkt en het hoe en wat waarom zullen we wel nooit te weten komen,
MS is niet zo scheutig wat die informatie aan gaat.

Maar nogmaals bedankt voor je mee denken en tijd die er aan besteed,

Met Vriendelijke Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan