Beste Manamana,
inmiddels zoveel leesvoer gehad dat ik bijna de bomen door het bos niet meer zie.
In een van de laatste links kwam ik bij ene Menno terecht, weet het niet zeker of het de zelfde is
maar bij KPN ook een Menno is die raad geeft en daar begon ik de problemen te ondervinden
met de Explorer maar dat heeft niets opgeleverd.
Vandaar dat ik dacht hier wijzer te worden
Inmiddels ben ik er wel achter hoe het zit met het openen van browser en de bijlage administrator.JPG
van 28 september dat beeld gevonden.
Hier uit blijkt wel dat ik nog veel moet leren.
Ik opende altijd met de linker muis knop de browser doe je het met rechts krijg je dus die keuze,
Maar dat is dan toch op de een of andere manier na de problemen met IE9 gekomen ik ben
alleen niemand anders op mijn pc en dus ook nooit in account beheer veranderingen aangebracht.
Maar goed het werkt
Hoe simpel kan soms iets zijn.
Maar de problemen met het openen van de explorer via links uit me postvak is nog altijd een
raar fenomeen.
Ik heb firefox maar eens geïnstalleerd omdat ik IE9 opnieuw wou installeren maar toch een browser nodig
heb om dat te doen.
Want opslaan van IE9 wou niet lukken en er over heen schrijven ook niet.
Maar Firefox even als standaard browser gebruikt om me postvak te openen maar ik zag geen verbetering.
Het leek goed te gaan maar doorlinken van uit mail geeft Firefox melding dat het te lang geduurd heeft en opnieuw moet proberen.
Toen wou ik IE9 maar eens verwijderen en eventueel als het niet opgeslagen kan worden weer via firefox
te downloaden.
Maar in het configuratie scherm programma verwijderen kan ik helemaal geen IE9 vinden IE7Pro tref ik daar aan,Wikki leert me is een freeware-extensie voor Internet Explorer 6+.
IE9 vind ik wel weer terug in progfiles en toen ik IE9 over wou schrijven ook melding krijg dat ik IE9 heb.
Dus nog maar niets verwijderd van IE, Firefox er wel weer afgegooid.
Inmiddels heb ik in instellingen van internetopties via Extra in IE9 Beveiliging de beveiligdemodus uitgeschakeld.
En bij Vertrouwde websites de Serververtificatie (https

voor alle websites in deze zone vereist, uit gevinkt.
Na het toevoegen van de sites die niet lukken van uit mijn postvak in toegevoegd.
Maar het blijft een willekeur bv. deze site en een aantal anderen heeft het nodig en bv de Lidl niet.
Kan nu soms (gewoon) van uit me postvak in verder werken.
Want ook vandaag liep de browser weer vast en kon ik ook de toegevoegde site niet openen,en na herstart van de pc
de browser weer werkt.
In de link van jou naar Ci gelezen waar gesproken word het is niet netjes, maar u moet binnen Internet Explorer de zone 'Internet' even wat onveiliger instellen. Begint u daar maar eens mee... Waarbij opgemerkt dat het probleem ook zomaar kan worden opgelost door de updates die u de komende tijd gaat krijgen. Want reken maar dat er nog véél meer computergebruikers problemen hebben met Internet Explorer 9!!!
Advies Ccleaner gebruiken doe ik regelmatig met de standaard instellingen van Cc of daar windows ook ondervalt weet ik niet.
Heb daar nooit iets in veranderd.
Het geeft een raar gevoel dat ik die instellingen zo onveilig heb staan.
En blijf ik dus zitten met de topicvraag is de explorer veilig.
Of toch maar weer Firefox installeren en proberen IE te verwijderen en later her installeren.
Steeds meer bomen in dat bos pfffffffffffff