explorer bij opstart niet latgen verschijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan42

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Berichten
351
explorer bij opstart niet laten verschijnen

Op mijn nieuwe laptop heb ik XP-pro geinstalleerd (vista verwijderd, dat is te traag). Alles werkt, echter bij opstart wordt de windows verkenner automatisch gestart. Dat wil ik helemaal niet. Hoe zet ik dat uit?
 
Laatst bewerkt:
Staat die soms in je opstart menu
Start - programma's - opstarten.
Zo ja kun je gewoon de link verwijderen.

grts
 
Nee, in het menu start staat niets.
Het is altijd de map ATI die opgestart wordt, volgens mij staan daar videodrivers.
Wat kan ik nog meer doen om die opstart eruit te krijgen?
 
via MS config ? in het tablad servicen , moet je de service uitzetten, en het tablad opstarten moet je hem daar uitzetten

start > uitvoeren > msconfig
 
dat heb ik gedaan, echter msconfig herkent hij niet (onder administrator). Doe ik dan iets fout of moet ik een andere truc uithalen?
 
Probeer anders Autoruns

Meest uitgebreide pakket (gratis:thumb:) dat ik ken om zelfstartende bestanden in beeld te krijgen en selectief uit of in te schakelen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Het is altijd de map ATI die opgestart wordt, volgens mij staan daar videodrivers.
Heb je na de installatie van XP de drivers voor je ATI videokaart wel (geheel) opnieuw geinstalleerd?
Je zegt Windows Verkenner wordt opgestart, kun je een screenshot maken?
 
Bij Extra - Mapopties - weergave vind je een regel waar je kan aangeven dat windows de laatst geopende map moet onthouden en weer moet openen bij de volgende sessie.
In het engels heet dat "Restore previous windows at logon"

Kijk eens of die regel straat aangevinkt. :)
 
Beste helpmij'ers, jullie hebben me fantastisch geholpen. Nu ben ik van het verschijnsel af. Bedankt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan