Explorer crashes bij mijn tante

Status
Niet open voor verdere reacties.

Systemizer X100

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 mei 2003
Berichten
1.636
Sinds kort heeft mijn tante last van explorer.exe (de windows shell) crashes. Niet zoals ik eerst had, maar als je gebruik maakt van de functies van de rechtermuisknop, zoals kopieëren en een snelkoppeling maken.

Als ik een snelkoppeling maak, ook zonder het gebruiken van de rechtermuisknop, of iets kopieër, crasht explorer.exe gelijk. Het heeft volgens de foutmelding met de module 'Shell32.dll' te maken.

Het is best vreemd dat ze dit probleem nu al heeft, de computer staat er pas een week en er is niks bijzonders mee gedaan (Opstarten, Afsluiten, Word, Excel, muziek luisteren)...

Wat kan ik doen?
 
Indien Shell32.dll crashed kan het eens zijn dat er een corrupt context menu item is (Shell Extension) :( ..
Dat zijn dus de items welke je kan kiezen bij een rechts klik..

http://www.nirsoft.net/utils/shexview.html

Je zou met ShellExView alle niet microsoft extensions moeten uitschakelen en zo systematisch zoeken welke het is.
Blijft het probleem dan kan je de onderstaande code met kladblok opslaan als RegisterDLL's.bat en deze dubbelklikken. Hiermee worden alle systeem extensions weer opnieuw geregistreerd. (misschien krijg je een melding dat je sommige niet hebt maar dat kan geen kwaad)

Code:
regsvr32 extmgr.dll
regsvr32 icmui.dll
regsvr32 cdfview.dll
regsvr32 cscui.dll
regsvr32 zipfldr.dll
regsvr32 cryptext.dll
regsvr32 dsquery.dll
regsvr32 dfsshlex.dll
regsvr32 wiashext.dll
regsvr32 shmedia.dll
regsvr32 wshext.dll
regsvr32 docprop2.dll
regsvr32 mmcshext.dll
regsvr32 mydocs.dll
regsvr32 NETSHELL.dll
regsvr32 nvshell.dll
regsvr32 Audiodev.dll
regsvr32 twext.dll
regsvr32 rpshell.dll
regsvr32 rshx32.dll
regsvr32 sendmail.dll
regsvr32 browseui.dll
regsvr32 shdocvw.dll
regsvr32 fontext.dll
regsvr32 wmpshell.dll
regsvr32 SHELL32.dll
regsvr32 dskquoui.dll

regsvr32 "C:\Program Files\Outlook Express\wabfind.dll"
regsvr32 "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\PDFShell.dll"
regsvr32 "C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\msohev.dll"
regsvr32 "C:\Program Files\Microsoft AntiSpyware\shellextension.dll"
regsvr32 "C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll"
 
Jammer dat ik de computer niet hier heb, ze heeft ook geen internet dus ik kan ook moeilijk zeggen wat ze moet doen enzo (kan ook niet via de telefoon want ze is (nog) niet zo goed met de computer).

Ik zal het allemaal even proberen.
Ik moet er overigens bijzeggen, dat het de eerste keer gebeurde toen ik een snelkoppeling aanklikte van Microsoft Office (Word, Excel, Powerpoint etc.). Toen ik erop klikte crashde explorer. Dit gebeurde alleen bij Microsoft Office programma's.
Beetje raar allemaal, snelkoppeling maken door te slepen met de rechtermuisknop lukte niet (crash), handmatig snelkoppeling aanmaken gaat niet, kopieëren gaat niet etc.
Maar zijn dat niet Microsoft-Related Shell Extensions?
 
Ik hoor al meer van deze klacht.
Het beste is om het systeem te herstellen door
via start/programma's/Bureau-asseciores/systeemwerkset naar systeemherstel te gaan en een datum te kiezen voor de fout optrad.

Als het systeem daarna goed werkt en met office treedt de fout weer op dat de procedure herhalen en Windows Office deïnstalleren en weer installeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan