explorer crasht als ik bestand wil verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Telkens ik een bestand wil verwijderen of kopiëren crasht explorer.exe
Met andere woorden: het bestand wordt helemaal niet gekopieerd of verwijderd...

Iemand bekend met dit probleem?

Nu doet hij dat zelfs al elke keer als ik op een bestand klik met de rechtermuisknop:(

Weet iemand een oplossing?

Laatst bewerkt:
nja, ik weet dat jij ook nog wel wat helpt op het forum en dat jij dan ook wel al sp1 hebt geinstalleerd staan, niet?

wat je eerst eens zou kunnen proberen is systeemherstel want het zou misschien kunnen veroorzaakt zijn door enige instelling of een update van windows

---
Ook al gescand op virussen en spyware?

Ik heb sp1 nog niet geinstalleerd. Naar de reden mag je raden :rolleyes:
Verder is hij wel up to date.

In systeemherstel had ik eigenlijk niet al te veel hoop omdat ik een dual boot xp - vista heb en systeemherstel in vista dan niet meer werkt van zodra je een keer in xp werkt. Nu zie ik dat ik een herstelpunt heb van deze ochtend en ik xp nog niet gebruikt heb vandaag. Dus die ga ik zo meteen eens proberen.

Vanochtend gescand op spyware
vanmiddag op virussen.
Niets gevonden.

ja, als je pc virus, spyware vrij is weet ik alleen nog maar als oplossing sp1 installeren (waarvan ik de reden niet meer weet waarom het niet gaat :P)

of systeemherstel al zou je ook sfc /scannow eens kunnen uitvoeren maar ik denk niet dat het veel zal gaan uitmaken...

Ook snap ik niet veel van de "logica" met je dualboot xp-vista en de betreffende herstelpunten :confused:

Nou na systeemherstel blijft het probleem nog steeds bestaan.

sfc moet ik nog eens uitproberen. Maar later, ik zit nu in xp.

De reden dat ik sp1 (nog) niet installeer: ik heb geen zin in telkens die meldingen en de beperkingen van een niet geactiveerde windows

En als je xp en vista in dualboot hebt staan worden telkens als je opstart in xp alle herstelpunten van windows vista verwijdert... omdat systeemherstel van xp niet compatibel is met vista en vistas systeemherstel is het eerste om op te geven.;)

ooh, dat is dan ook al allemaal opgehelderd voor mij :P

jah, jij zal dan moeten gaan zoeken naar een versie van vista met sp1 geintegreerd hé ;)

---
maar voor de rest hoor ik het nog wel hé zeker

Ik had dit probleem toevallig gister ook. Na een reboot was dit probleem gelukkig verholpen. Ik ben vast een noob als ik dit vraag maar had je misschien iets in het register veranderdt?

Ik heb die sfc /scannow gedaan (eindelijk tijd voor gevonden:p)
en het resultaat was:

Windows Resource Portection found corrupt files and successfully repaired them.
Details are included in the CBS.Log windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log

en als ik dat bestand dan probeer te openen krijg ik: "Acces denied"

Ik heb nog niet getest en er ook niet op gelet maar ik geloof dat ik er de laatste tijd geen last meer van had (weet ook niet hoe het dan zou komen, heb een tijdje geen gebruik meer van vista gemaakt).

En vista met sp1 heb ik niet meteen nodig. Ik heb wel van iemand een werkende versie gekregen nu. Al had ik liever een ultimate (deze is business), maar mss nog ergens voor een prijsje op de kop te tikken. Ik moet hem toch nog eens formatteren.

En aanpassingen in het register had ik bij mijn weten niet gemaakt. Maar het is ook al weer even geleden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan