explorer.exe altijd vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

denJet

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2004
Berichten
59
Hallo,

Ik was daarnet foto's aan het scannen en plots liep explorer.exe vast.
PC opnieuw opgestart, maar nog steeds dat probleem.
PC opgestart in veilige modus -> nog steeds dat probleem.
Enkel als ik in veilige modus onder administrator inlog, doet hij het.
Waar kan het probleem liggen, of nog beter, hoe los ik het op.

Windows XP SP2
 
Heb ik op de pc staan, maar geen verandering.
Ook gescand op virussen. ook niets
 
Probeer het volgende eens:

Ga eens naar Start/Uitvoeren/Typ
rundll32 setupwbv.dll,IE6Maintenance "C:\Program Files\Internet Explorer\Setup\SETUP.EXE" /g

Kies nu voor 'Internet Explorer herstellen', en kies voor 'Ok'. Klik vervolgens op 'Ja'.

Let goed op wel of geen spatie.
 
Elisa zei:
Probeer het volgende eens:

Ga eens naar Start/Uitvoeren/Typ
rundll32 setupwbv.dll,IE6Maintenance "C:\Program Files\Internet Explorer\Setup\SETUP.EXE" /g

Kies nu voor 'Internet Explorer herstellen', en kies voor 'Ok'. Klik vervolgens op 'Ja'.

Let goed op wel of geen spatie.

Misschien heb je de vraag niet goed gelezen Elisa :)

Explorer.exe loopt vast en niet iexplore.exe :confused:

En de gegeven code werkt voor mij in ieder geval niet op 2 verschillende XP installaties, t.n. 1 geïnstalleerd met sp2 geïntegreerd op cd en de ander sp2 van internet geupdate.
In beide installaties is de module "C:\Program Files\Internet Explorer\Setup\SETUP.EXE"
niet voorhanden.. Waarschijnlijk is deze verouderd (sp1/sp1a) en inmiddels geupdate naar (sp2) start/uitvoeren,
Code:
rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %windir%\Inf\ie.inf
om iexplore.exe opnieuw te installeren.. :thumb:

Ik was daarnet foto's aan het scannen en plots liep explorer.exe vast.
Gooi de software van je scanner eens er af en surf na een reboot eens naar de website van de scanner en kijk bij de support afdeling of er driver updates beschikbaar zijn..

p.s.
Vaak is het al voldoende om na de reboot xp zelf naar de drivers te laten zoeken omdat de plug & Play functie de scanner zal oppikken en je meld dat er nieuwe hardware is geïnstalleerd en gaat xp automatisch op internet zoeken naar de meest recete drivers, lukt dat niet moet je zelf op zoek gaan.. :)

als er in veilige modes geen problemen met de scanner zijn dan ligt het misschien aan drivers van andere software die in conflict zijn met de scanner.. Dit zou je kunnen vinden in je logboek, Deze Computer met rechts klikken en Beheren kiezn, daar vind je de logboeken kijk dan bij Toepassingen en Systeem voor fouten op het tijdstip dat explorer vast loopt.
 
Laatst bewerkt:
Ach, Explorer.exe. Nou, dan schaar ik me in de rij van belangstellenden.
Hij loopt bij mij ook steeds vast. Vaak in combinatie met de Mediaplayer.
Ik volg de thread. :)
 
typ bij uitvoeren sfc /scannow
heeft bij mij een keer gewerkt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan