explorer.exe probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrelnoot

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2006
Hoi!

al een klein weekje heb ik een nieuwe pc met windows vista. het werkt prima, behalve dat steeds explorer.exe erg raar doet. ik zal het proberen te beschrijven:

Net was ik met een aantal mensen aan het chatten op msn, had een webcam aan, en was ondertussen aan het surfen op het net. opeens verdwijnt mn halve taakbalk, 3 kwart word extreem doorzichtig, en de helft van de system tray verdwijnt ( tijd en dergelijke niet meer te zien ). programma's die in mn taakbalk stonden staan op een hoopje geschoven onder de startknop en startmenu zelf schuift wel uit, maar er staan geen dingen meer in.

Eerst startte ik de pc steeds opnieuw op, en toen was alles normaal. nu sluit ik explorer.exe alleen af in het taakbeheer, en start hem ook weer op via taakbeheer, ook dan staat alles zoals het moet staan.

het vervelende is dat ik dit 4 a 6 keer per dag krijg, en het begint aardig irritant te worden.

verder is de pc vrij van virussen en spyware ( grondig gescant ), en vista ( home premium ) is up to date.

wie kan mij van dit vervelende, of beter gezegt, irritante probleem afhelpen ?

alvast hartelijk bedankt !

Laatst bewerkt:
Een nieuwe pc hoort dit soort dingen niet te doen, terug naar de winkel lijkt mij persoonlijk.
mvg leo

lijkt mij wel een hele radicale oplossing, vooral omdat er nu veel dingen van mij er ook op staan, lijkt me stug dat terug brengen echt de enigste optie is :confused:

Het is een raar probleem, ikzelf heb op dit moment geen idee waar het door veroorzaakt wordt.
Mijn suggesties zouden dan zijn , drivers nalopen (videokaart, moederbord chipset) (dan zou het probleem er in de veilige modus er w.s. niet zijn trouwens), randapperatuur loskoppelen
malware scan bij housecall(maar je had alles al goed gescand)
en dan stap voor stap alle hardware testen
Veel werk en succes niet gegarandeerd, vandaar mijn wat snelle suggestie om van je garantie gebruik te maken. De pc hoort natuurlijk gewoon goed afgeleverd te zijn.
Hopelijk is er iemand die dit probleem wel bij de hand heeft gehad en gericht een oplossing weet.
mvg leo

Laatst bewerkt:
Heel vaak hebben stabiliteitsproblemen in Vista te maken met DEP (Data Execution Prevention) die aan staat.

Deze kun je uitschakelen en zien hoe het dan gaat:

Start/Alle Programma´s/Bureau-accessoires

Rechtsklik op Opdrachtprompt en kies voor ´Uitvoeren als administrator´

Type de volgende regel in, gevolgd door de Enter toets

bcdedit.exe /set {current} NX AlwaysOff

Start het systeem opnieuw op en kijk hoe het nu gaat.

hoi !

sorry dat het lang duurde voor mn antwoord.. ik kreeg geen mailtjes meer als er een nieuw antwoord was..

maargoed, laatste paar dagen lijkt het goed te gaan, ik heb een paar services uitgeschakeld, niet van vista zelf, maar van andere programma's die eigenlijk niet mee hoefden te starten ( ik klikte ze toch altijd weg als de pc opgestart was ). Ik kijk het nog even aan of het goed blijft gaan, dan zet ik deze vraag op " opgelost" . Zo niet dan zal ik de tip van Ikself uitvoeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan