explorer.exe problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

idrismaster

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2008
Berichten
43
de laatste tijd als ik bestanden verplaats van het ene naar het andere mapje dan loopt me hele explorer.exe vast en moet ik hem resetten heeft iemand hier een oplossing voor
 
Fouten in Windows herstellen:
Start op in veilige modus (bij het opstarten herhaaldelijk op F8 drukken).
Ga naar Start - Uitvoeren en type: sfc /scannow (spatie tussen c en /) en op Ok klikken.
Het is mogelijk dat gedurende de reparatie naar de originele Windows CD gevraagd wordt. Beveiligde systeembestanden worden zo gecontroleerd en vervangen wanneer ze niet meer origineel zijn. Het scannen duurt ongeveer een kwartier.

Schijfcontrole:
Soms kunnen partities of schijven fouten bevatten, doe daarvoor zo laat mogelijk een schijfcontrole. Herstelpogingen van het systeem kunnen namelijk zorgen voor onherstelbare schade aan veel meer data en een ontoegankelijke computer. Een stroomstoring gehad vlak voor dat het probleem optrad? Zie je dan ergens vreemde tekens in bestandsnamen? Herstelpogingen maken het dan alleen maar erger. Hooguit een speciaal programma kan dan uitkomst bieden of die partitie gewoon niet meer gebruiken als je er meerdere hebt en dat mogelijk is. Maak dus eerst een goede backup van al het belangrijke. Controleer voor dat je een schijfcontrole uitvoert eerst of de partitie misschien bijna vol is en of je het probleem op kunt lossen door de partitie te defragmenteren.

Logboek:
Bij Configuratiescherm - Systeembeheer - Logboeken staat anders misschien een fout genoteerd op de tijd dat het probleem optrad. Klik rechts op die fout of fouten en kies Eigenschappen voor bijzonderheden. Google biedt vaak uitkomst voor de verdere strekking van onbekende namen en fout-nummers.

Virusscan:
Scan behalve op virussen ook op spyware adware en andere malware. Je hebt zeker meerdere scanners nodig om het systeem zo af en toe op te kuisen. Heimelijke activiteiten op de achtergrond kunnen processen gemakkelijk stoppen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan