Explorer.exe reageert niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

pvdm

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2005
Berichten
409
Als ik de computer afsluit via Start > Afsluiten krijg ik sinds kort de mededeling: explorer.exe reageert niet. Hierdoor verloopt het afsluiten niet bepaald praktisch.

Nu moet er bij worden vertelt dat ik kortgeleden het icoontje van de Verkenner uit de Taakbalk heb versleept naar het Bureablad. Daarna heb ik nog een keer geRegCleaned.

Zit het hem daarin? Belangrijker nog; hoe kan dit worden opgelost?
 
Help ?

Het icoontje van verkenner staat standaard niet in de taakbalk, dus hoe komt hij daar.

Sluit verkenner eens af, voordat je de PC afsluit.

Eric.
 
Re: Help ?

Geplaatst door Eric_Daleboudt
Het icoontje van verkenner staat standaard niet in de taakbalk, dus hoe komt hij daar.

Ik neem aan dat hij hemzelf daar heen gesleept heeft?

je kunt ook even proberen op te starten met F8 en daarna de juiste configuratie te kiezen toen alles nog werkte.

Anders misschien even een systeemherstel toepassen naar een datum dat alles nog goed werkte.:thumb:
 
Hallo Bas9

In 2000 staat systeem herstel niet standaard aan.

Dus jou XP opties hoeven niet te werken.

Omdat veel mensen geen gebruik maken van hun rechter muisknop is het niet altijd duidelijk of het een kopie is of dat hij verplaatst is.

Daarnaast kan hij hem ook nog zelf gemaakt hebben.

Dus ga niet direct van "the obvious" uit. Een bewusteloze diabeet kan ook aan de stroom gehangen hebben of vergiftigd zijn door zijn vriend/in.

Eric.
 
Re: Hallo Bas9

Geplaatst door Eric_Daleboudt
In 2000 staat systeem herstel niet standaard aan.

En je kunt het ook niet aanzetten aangezien het er niet in zit ;)
 
Goed zo M@rio

Maar je kunt wel iets aanzetten zodat hij zijn laatste goede onthoudt

Eric.
 
En dat iets is? Werk al heel lang met w2k maar dat iets ken ik dan nog niet.

Wel weet ik dat er een laatste juiste configuratie (last known good) maar dat is er standaard
 
Sorry

Ga nu toch aan mezelf twijfelen.

Dacht zeker te weten het ooit ergens gezien te hebben.

Maar helaas kan het niet vinden. Mogelijk ga ik nu toch XP en 2K door elkaar halen.

Beste Mario ik ben alleen bang dat TS aan onze discussie niets heeft. Dus ik zal niet verdrietig zijn als je het er uit gooit.

Eric
 
Jongens niet getreurd.

Dankzij jullie denkwerk is er weer iets tot stand gebracht. Lees en huiver:
W2000 opstarten > F8 > kies voor: laatst bekende juiste configuratie ........... en het was voor elkaar.

Ik denk toch door dat gesleep met het Verkenner icoontje dat deze "hik" is ontstaan.

Wellicht is het veiliger niet meer te verslepen, maar e.e.a. via de rechter muisknopte te doen?

Bedankt voor jullie reacties (en op naar de volgende vraag)!!!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan