Explorer.exe start niet meer..

Status
Niet open voor verdere reacties.

niquekie

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2008
Hoihoi,

Gisteren sloot de computer traag af, daarom de computer met de knop gewoon uitgezet.
Als ik nu opstart blijft mijn bureaublad 'hangen', geen icoons, startmenu, niks. Alleen de melding "in explorer.exe is een fout opgetreden, onze excuses enz...".
Overal gezocht naar een antwoord maar kan niks vinden. Wel van alles geprobeerd.
In de veilige modus blijft alles ook hangen. Ik kan alleen taakbeheer opstarten met ctr-alt-del, maar geen commando's geven. Dan geeft taskmgr.exe ook een fout en daarna komt de foutmelding drwtsn32.exe.
Ik kan wel de veilige modus opstarten met dos-prompt. Heb geprobeerd om in system 32 de restore\restrui.exe te doen, maar dit lukt ook niet. sfc/scannow doet het ook niet.
Met chkdisk gaat ie wel enigszins fouten repareren, maar na opnieuw opstarten hetzelfde probleem.
Liever wil ik niet opnieuw installeren, want uit ervaring blijkt toch dat het e.e.a. kwijt is, o.a. de laatste email, contacten enz.

Wat ik wel lees, is dat het te maken heeft met een virus, of het plotseling afsluiten terwijl de computer updates aan het downloaden was (vandaar het trage afsluiten).
Ik begrijp van veel mensen dat ik een virusscanner o.i.d. moet laten lopen, maar dat is juist het probleem..ik kan niets. Kan dit ook via DOS?

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, heb het hele internet al afgestruind.

Dankjewel alvast voor de moeite.

Niquekie

Hoi,
allereerst willen we graag weten over welke pc/laptop je het hebt, hoe oud is een en ander enz.
Succes verder met je vraag.
Edit: Heb je in de veilige modus de optie "laatst goed werkende configuratie" o.i.d. geprobeerd?

Laatst bewerkt:
Ja heb dat laatste gedaan.
Echt niets werkt. Bureaublad blijft hangen, alles. Alleen via veilige modus en dan cprompt kan ik iets goochelen. Probeerde vanaf een usb stick een virusscanner erover heen te halen, maar krijg dit ook niet aan de praat. Alleen maar foutmeldingen.
Toen dacht ik, ik hang de schijf in een externe behuizing en ga via de laptop de schijf scannen, maar mijn laptop herkend niets.
Ik heb overigens een gewone pc met 1 gig geheugen. Windows XP home edition erop. Wel al een paar jaartjes oud.

lees me suf in alle andere berichten, maar vind de oplossing maar niet. Het vervelende is dat ik gewoon niets kan doen.

Heb wel de repairconsole gedaan, maar ja...en dan? Weet niet welke commando's ik moet geven.

Please help!

Hoi,
afhankelijk van de ouderdom van je pc kan het best zijn dat je harde schijf langzaam de geest geeft. Wil je je schijf testen buiten het OS om dan kun je de iso downloaden via de laatste link in m'n handtekening en testdisk er eens op los laten.
Helpt dat niet download dan HirensBootCd zie deze link en probeer daarmee de zaak op te lossen.

Dankjewel voor je advies. Ik heb echter al de hele boel opnieuw geinstalleerd. Eerst een herinstallatie over de oude, maar toen werkte nog niet alles goed. Uiteindelijk een cleane installatie gedaan. Nu werkt alles weer goed. Gelukkig had ik alle data op de Dschijf staan.
Ben nu wel alle email kwijt. Dacht te zien dat ie hem gesaved had. Maar dat was hele oude email van 2007. Had nog wel een backup van een half jaar geleden, maar ja, hierna dus alles kwijt.
Kan niks meer terugvinden, echt balen.
Heb al gezocht op pst bestanden, maar vind alleen de oude. Ook niks te vinden onder application data, met verborgen bestanden aan.
Echt vervelend dit....

Hoi,
fijn dat je het opgelost hebt op de verloren mail na dan.
Een tip: Neem gratis webmail (b.v. G-mail) dan ben je nooit meer je mail kwijt omdat die op een server van Google staat. Gratis meer dan 7000mb (= 7 GB) opslagruimte. Kom daar maar eens bij je eigen provider om (gemiddeld 25MB). Mogelijkheid om de mailaccount van je provider te importeren. Nooit meer je contactpersonenen kwijt etc.
Succes verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan