Explorer.exe weg bij processen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jonakilla

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2006
Berichten
15
Zoals de titel al zegt, explorer.exe is er dus niet meer.
Dat leg ik eventjes uit:

Ik zie alleen me achtergrond, me wallpaper dus.
Ik zie niet me taakbalk, pictogrammen, Start, etc.
Wat ik wel kan doen is Ctrl + Alt + Del, en dan krijg ik Windows Taakbeheer.
Daar kan ik bij 'Nieuwe Taak' explorer.exe intikken, en dan komt alles weer tevoorschijn.
Dan verschijnt explorer.exe ook opeens bij het tabblad Processen, van de Taakbeheer.

Maar, na een paar seconden, verdwijnt explorer.exe opeens van de lijst met processen, en ja, ook me taakbalk, me pictogrammen op me bureablad, etc, gaan allemaal weg.


Ik heb al een paar dingen geprobeerd:
-Virus/Spyware Scanner erop loslaten ( ik heb Kaspersky Internet Security, laatste versie)
-Gisteren was het al helemaal een bende, toen kon ik ook helemaal niets, dus toen deed ik Systeemherstel, maar zonder enige verandering.
-CHKDSK heb ik ook al gedaan bij Start, Uitvoeren, etc.
-Scannow heb ik ook al gedaan bij Start, Uitvoeren, etc.

Waar ik dus niet op zit te wachten, is een antwoord als: "Formateer je pc gewoon dan is alles ok".

Ja logisch, maar daar heb ik geen zin in, want dan ben ik immers egt alles kwijt.


Wie kan mij helpen, zodat explorer.exe gewoon de hele tijd 'aan' blijft?
 
Laatst bewerkt:
Probeer het uitvoeren van dit script

Maak wel eerst een herstelpunt, door vanuit Taakbeheer te starten:
%windir%\system32\restore\rstrui.exe

Succes,

Tijs.
 
Zoals de titel al zegt, explorer.exe is er dus niet meer.
Dat leg ik eventjes uit:

Ik zie alleen me achtergrond, me wallpaper dus.
Ik zie niet me taakbalk, pictogrammen, Start, etc.
Wat ik wel kan doen is Ctrl + Alt + Del, en dan krijg ik Windows Taakbeheer.
Daar kan ik bij 'Nieuwe Taak' explorer.exe intikken, en dan komt alles weer tevoorschijn.
Dan verschijnt explorer.exe ook opeens bij het tabblad Processen, van de Taakbeheer.

Maar, na een paar seconden, verdwijnt explorer.exe opeens van de lijst met processen, en ja, ook me taakbalk, me pictogrammen op me bureablad, etc, gaan allemaal weg.


Ik heb al een paar dingen geprobeerd:
-Virus/Spyware Scanner erop loslaten ( ik heb Kaspersky Internet Security, laatste versie)
-Gisteren was het al helemaal een bende, toen kon ik ook helemaal niets, dus toen deed ik Systeemherstel, maar zonder enige verandering.
-CHKDSK heb ik ook al gedaan bij Start, Uitvoeren, etc.
-Scannow heb ik ook al gedaan bij Start, Uitvoeren, etc.

Waar ik dus niet op zit te wachten, is een antwoord als: "Formateer je pc gewoon dan is alles ok".

Ja logisch, maar daar heb ik geen zin in, want dan ben ik immers egt alles kwijt.


Wie kan mij helpen, zodat explorer.exe gewoon de hele tijd 'aan' blijft?

Het is altijd even de vraag waar dit aan ligt. Ik adviseer ook liever geen herinstallatie, maar soms kan t niet anders ;)
Wat je kunt proberen is de pc in veilige modus op te starten en kijk of je dan nog steeds dezelfde fout hebt. Werkt het dan wel goed, dan is het zeer waarschijnlijk een softwarematige fout en die zijn in sommige gevallen lastig te achterhalen, maar dat zien we dan wel weer ;)
 
Veilige modus werkt wel, alleen dan verdwijnt ook af en toe mijn taakbalk en heel explorer.exe...
Dat van Dnties zal ik vanavond proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan