Explorer.exe wilt geen mappen openen 'Uitvoeren vanaf de server is mislukt'

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hoi,

Sinds enkele dagen doet mijn pctje raar,
deze is ontworpen voor Vista, maar kan 7 prima aan en heeft dus ook 2 jaar probleemloos gewerkt (Qaud-core,8GB,XTX 6870)

Als ik via het menu Start op Computer klik gebeurt er eerst niks, ook bij de knoppen Documenten, Afbeeldingen etc.

Na een minuut of 2 komt dan de melding van Explorer.exe 'Uitvoeren vanaf de server is mislukt.'

Ook via Win+R en dan bijv. 'C:' opgeven doet hij hetzelfde,

Snelkoppelingen naar mappen etc. doen exact hetzelfde.

Ik heb dit wel eens met Windows Mediaplayer gehad, maar nog nooit met alle mappen, en met mediaplayer gebeurde het 1/100 keer, nu gebeurt het 100/100 keer, elke keer weer.

Opnieuw opstarten van Explorer.exe of mijn pc helpt niks, ik heb nu een andere explorer, Xplorer2, die werkt wel, maar ik wil gewoon mijn oude vertrouwde Explorer terug.

Weet iemand hoe ik dit repareer en waardoor het kan komen?

PS: AntiVirus is up to date en vind niks bij meerdere volledige scans.

Met vriendelijke groet,

RadicalGamer

Lukt de truc van Mik Zjegger niet, overweeg deze. Ga naar Start,-- Instellingen, Configuratiescherm -- Internetopties. Als het dialoogvenster eigenschappen voor Internet verschijnt dan ga je naar het tabblad Geavanceerd toe. Aldaar even op de knop Geavanceerde instellingen herstellen klikken en alles zou weer weer netjes moeten zijn. ;)

@Mik Zjegger:
Helaas, er verscheen een CMD, maar die verdween meteen weer en het lijkt niet te hebben geholpen.

@manamana:
Ik kan niet in het Configuratie scherm komen, alles wat via explorer.exe gaat zal resulteren in dezelfde foutmelding...

windowstoets + r
cmd
enter
of via buro-accessoires>opdrachtprompt

Laatst bewerkt:
@Mik Zjegger:

Oops, dacht dat het via uitvoeren kon, hij draait nu, zegt dat het wel even kan gaan duren.

EDIT: De scan is voltooid, hij zegt dat er geen integriteitschendingen zijn gevonden...

Laatst bewerkt:
Ga naar Internet explorer windows, rechter muiske op Eigenschappen dan de tabblad Snelkoppeling, dan knop Geavanceerd, dan de optie Als administrator uitvoeren aanvinken.

Ik denk dat het aan je gebruikersprofiel ligt, specifiek dat je (ooit) contact had met een NAS of een computer/server die mappen deelde.
Misschien via de Registry-editor (regedit.exe) te verhelpen, maar ik raad je aan om eerst eens te kijken wat er gebeurt met een nieuwe Windows-gebruiker die je aanmaakt en dan daarop inlogt.
Zoek Command-prompt op onder Bureauaccessoires, rechtsklik erop en kies "Als Administrator uitvoeren"
In het CMD-venster:
net user testuser /add
net localgroup administrators testuser /add

Dan afmelden van Windows en aanmelden als die nieuwe gebruiker testuser. Kijk of je daar dezelfde problemen hebt.

Tijs.

Die kreet "Uitvoeren vanaf de server is mislukt" kreeg ik toen ik bij het klaarmaken van een nieuwe laptop de Windows Live Essentials met Revo eraf had gegooid. Toen was Windows Media Player ook weg en kreeg ik die kreet bij het kliken op een Avi of JPG-bestand en moest ik aankoppelen bij de al eerder geïnstalleerde Media Player Classic. Het betekent kennelijk dat verbinding extensie>uitvoerprog zoek is.

Doe voor de zekerheid ook een scan met MBAM http://www.malwarebytes.org/products/malwarebytes_free
en als dat niet lukt met een rescueCD van bijv. Avira of een portable AV-prog op een USB-stick zoals
Emsisoft Emergency Kit scanner http://www.emsisoft.nl/eek/
Wel "effe" updaten, het is een traag prog maar lijkt wel degelijk.

@Topic-starter: Even inhakend op wat minal schreef: Ik hoop niet dat je bent gaan knoeien in Windows, want dan wordt het (vanaf het forum) bijna onmogelijk om daar tips voor te geven om het te repareren. Ik vermoed dat er dan niets anders op zit dan te herinstalleren.
Natuurlijk wel even mijn tip nog uitproberen. Je kunt ook nog proberen om een Herstelpunt terug te zetten van vóór de problemen.
Is het probleem op de testuser ook en ook na terugzetten Herstelpunt en je hebt (zover je weet) geen actie in je hoofd die geleid heeft tot het probleem, dan lijkt me herinstallatie de enige methode om van het probleem af te komen.
@minal: Programma's zoals Revo uninstaller moeten (wat mij betreft) alleen ingezet worden als normaal deïnstalleren niet gaat en er echt geen removal tool/removal instructie te vinden is op Internet. M.b.t. Windows Live Essentials zijn die removal instructies er echter wel: link

Tijs.

Wow, een hoop reacties zo op de vroege morgen :)

Ik heb de Geavanceerde instellingen teruggezet, ik had zelf wat dingen veranderd om localhost websites beter te kunnen gebruiken, maar verder niets, dat heeft helaas dus niet het probleem opgelost.

Als ik in Windows had gerommeld dan zou dit probleem toch eerder moeten zijn gekomen? Ik gebruik wel eens tooltjes, maar die zijn vrijwel altijd van Microsoft of een andere geverificeerde maker, en antivirus kan niks vinden, ik doe nog even die test met MBAM, moet ik dan die log hier posten?

EDIT: Euh, Heu, met die testuser werkt explorer zoals ik dat gewend ben, alles wat ik wil opent, geen rare meldingen etc.

Betekent dit dat ik moet overstappen naar een ander account, of hebben we net een bepaalde oorzaak gevonden en kan mijn huidige account worden gerepareerd?

Met vriendelijke groet,

Radical Gamer

EDIT2: Als het met een andere gebruiker wel lukt, die testuser, zit er dan niet toch iets in mijn eigen account verkeerd? Een of andere instelling die iets niet goed heeft?

Laatst bewerkt:
Oops. je schreef. Ik Kan niet in het configuratiescherm komen.

En zo dan wel kijk daar eens. :eek:
Doe rechtermuisknopklik op de taakbalk ( dat is de balk tussen de startknop en de computerklok), kies "eigenschappen", ga naar het tabblad "Menu start", klik op de knop "Aanpassen", zoek in het menu naar "configuratiescherm" en kijk of er een vinkje staat naast "dit onderdeel niet weergeven". Zet dan een vinkje naast een andere optie en klik op "ok". en probeer dan eens en voer dan die opdracht uir die ik jue gaf.

Als in gebruiker testuser geen probleem is, dan ligt het probleem in jouw 'normale' account.
Ik denk hierbij aan 3 dingen:
a. Software die je normale account automatisch start bij aanmelden, maar testuser niet.
Volledigheidshalve genoemd, maar minst waarschijnlijk.
b. Koppeling van mappen/schijven met andere dingen dan wat standaard is in je normale account.
Indien dit aan de hand is, dan zal dat per ongeluk plaatsgevonden hebben.
c. Gebruikersgebonden instellingen in de registry die ontbreken of verkeerd staan, vooral m.b.t. Explorer (=Verkenner).

Het is lastig om deze problemen te checken/fixen vanaf een forum. Makkelijkste zou zijn dat je verder werkt in het nieuwe account (oude mail, instellingen, favorieten etc. proberen te migreren naar het nieuwe account).

Tijs.

@dnties:
Oke, bedankt voor de hulp, ik ga dan maar op het andere account werken.

Hierbij is deze vraag dan opgelost.

Heel erg bedankt, het is nu even een beetje lastig alles heen en weer zetten etc. maar zodra alles weer werkt :D.

Radical Gamer

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan