explorer gaat weer naar startpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertje21

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
hallo
ik heb een probleem met mijn laptop die draait onder Vista
als ik lekker op het web bezig ben, krijg ik soms als ik wil doorlinken een probleemg in de vorm van een melding dat explorer word afgesloten. ik krijg dan een mededeling te zien met "er is een probleem opgetreden in een invoegtoepassing van internet explorer en moet worden afgesloten"dan krijg ik een een keuze en als ik op doorgaan klik dan word explorer weer herstart naar startpagina. Dit is knap lastig want dan moet je weer naar de geschiedenis op verder te gaan waar je was. toen ik op deze site naar dergelijke problemen zocht, kreeg ik ook weer dezelfde medeling, dan krijg je ook nog te zien"deze invoegtoepassing werd uitgevoerd "agcultils.dll"
Mijn viruscanner ( AVG) heb ik al eens er af gehaald en opnieuw geinstaleerd maar dat heeft niet geholpen. wat kan ik verder nog doen?
groeten Geertje

Laatst bewerkt:
Klik eens onder 'Extra' in Explorer en dan op 'Invoegtoepassingen beheren' en daarna op 'Invoegtoepassingen in- of uitschakelen'. Maak van het schermpje dat je dán krijgt eens een screendumpje en post dat hier als bijlage.

Hier de 2 bijlage waar je om vroeg, het moest in tweeen want je kunt het niet vergroten
groeten Geertje

Bijlagen

• invoeg 1.jpg
    invoeg 1.jpg
    102 KB · Weergaven: 34
  • invoeg 2.jpg
    invoeg 2.jpg
    103,2 KB · Weergaven: 31
Schakel 3, 9, 10, 12 en 13 eens tijdelijk uit en kijk hoe het systeem zich dan gedraagt.

Hallo Pasja
Zoals het er nu uitziet lijkt het wel te lukken Ik heb gedaan wat je voorstelde en ben een uur lang aan het surfen geweest, niet alleen is het nooit uitgevallen maar het gaat allemaal sneller ook ( prettige bijkomstigheid)
Ik hoop dat het zo blijft en kijk het nog een paar daagjes aan,dan ik zal over een paar dagen even terug komen op de site om aam te vinken of probleem is opgelost
Tot nu toe tevreden
met dank
Geertje

Blijft het goed, dan kun je ze stuk voor stuk weer activeren, totdat je de boosdoener hebt gevonden, die schakel je dan definitief uit.

zal ik doen en zal op deze pagina de afloop nog even melden
groeten

Geertje

opgelost

kan weer lekker surfen op het net en de boosdoener was een linkje van de AVG, heb ik uitgeschakeld en nu doet alles het weer met een snelheid die ik niet eerder heb gehad
Groeten beste helpers
Geertje

Ik adviseer je wel om even de Help te raadplegen van AVG of contact te leggen met AVG (via de mail) omdat ik AVG niet goed genoeg ken om in te schatten of jij door het uitchakelen van die invoegtoepassing nu "onbeschermd" surft.

Mijn eigen virusscanner heeft zich niet onder de invoegtoepassingen genesteld, maar regelt in eigen beheer dat ik tijdens het surfen beschermd ben (online internetprotection)
Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat jij nu je internerprotectie hebt uitgeschakeld (áls dat zo is, dat weet ik dus niet) en dus daardoor onbeschermd surft.

Check het bij AVG, of plaats desnoods een nieuwe vraag hier op de Helpmij waar je dan een screendumpje voegt van de uitgeschakelde invoegtoepassing en in welke vraag je dan antwoord probeert te vinden óf het uitschakelen gevolgen heeft voor de bescherming van je pc tijdens het surfen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan