Explorer gebruikt te veel geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dagiemagie

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2004
Sinds een paar dagen gebruikt Explorer veel te veel geheugen en wordt m'n computer rete sloom! Ik heb een "full system scan" met norton gedaan, ik heb adaware gedraaid, ik heb een online trojan scanner gedaan, allemaal zonder resultaat. Wie helpt mij??:confused:

Win XP home
Pentium 4 2,4 Ghz
1024 Mb RAM
Gigabyte Geforce 6800 GT

En wat is teveel geheugen?
Zijn er ook andere programma´s die geheugen gebruiken op dat moment, en hoeveel dan?

Explorer.exe gebruikt vaak rond de 100.00 kb en daarbij meer dan 50% van mn CPU.
Op de tweede plek komt IEXPLORE.EXE met +/- 25.000 kb.

Voor de rest ziet het er allemaal vrij normaal uit.

Heb net trouwens ook nog met SpywareDoctor en SpywareBlaster gecontroleerd, maar dit heeft ook geen effect gehad.

Dat IEXPLORE.EXE ongeveer 25.000 Kb gebruikt is normaal.

Dat van de Explorer.exe kan mogelijk komen omdat je teveel op je bureaublad hebt staan, of andere grafische veranderingen aan de "look" van je PC hebt gemaakt, een bureaubladachtergrond bijvoorbeeld.

Ik heb ondertussen ook nog met "spybot search & destroy" een scan gedaan en die vond 98 objecten. Blijkbaar dus toch spyware. Wel raar dat al die andere prgramma's niets meer vonden.

Exlporer.exe zit nu redelijk stabiel rond de 7mb, dus ik denk dat 't is opgelost.

Bedankt voor de snelle reactie!:thumb:

Pentium 4 2.4 1Gig Ram

explorer.exe 35.204, in het begin gebruikte het inderdaad veel minder,
en 1 van de svchost.exe begnt ook te over drijven met 26.140, een netwerk app ?,

Maar als ik de pc opnieuw start is het wel weer minder totdat ik wat dingen doe komt deze prossesoren weer op de zelfde Bytes .. ik geloof ook dat het minder kan ...

Dus ik heb spybot search & destroy .. Zal het even downloaden en proberen danku wel, ik zal het laten weten als het heeft gewerkt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan