Explorer instelling?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonWeb1

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2004
Hoi,

ik heb met mijn website het volgende probleem. Als ik in Mozilla mijn demo's test, openen deze keurig met mijn media speler (dat wil ik eigenlijk niet, want ik wil dat ze meteen afspelen, dus als iemand weet hoe....?). Als ik nu hetzelfde test in IE 6.0, krijg ik het 'beruchte' witte scherm en wil IE (blijkbaar) alleen dat ik het bestand met Getright download. Hij zegt dus dat hij het pad niet kan vinden, maar download wel???

Kan iemand mij vertellen wat hier 'loos' is? Ik vermoed zelf dat er een instelling in IE fout staat, maar ik weet niet welke. Ik heb alle adviezen van de foutpagina al uitgeprobeerd, maar dit bood geen soelaas.

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat er mis is,

Groetjes,

Ron.

Oh ja, als je ook de oplossing weet voor het afspelen van de muziekfragmentjes, houd ik mij warm aanbevolen.

Geplaatst door RonWeb1
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat er mis is,
Dat zou een stuk makkelijker zijn als je een link naar je site geeft.
Ik zou als ik jou was naam en adres onder je bericht ook even weghalen.

Guus.

Geplaatst door RonWeb1
openen deze keurig met mijn media speler (dat wil ik eigenlijk niet, want ik wil dat ze meteen afspelen, dus als iemand weet hoe....?).
Het "witte schermprobleem" zie ik hier in IE niet, maar voor het geluidsprobleem heb ik wel een oplossing: vervang de knoppen die nu naar de geluidsbestanden verwijzen door kleine spelertje op de pagina - zie voorbeeld in bijlage.
De code daarvoor is simpel:

<embed src="MP3/Angels.mp3" loop="0" height="45" width="275" autostart="false" hidden="false"</embed>

Height en Width zullen duidelijk zijn - maak ze overigens niet kleiner, want dan verdwijnen volumeregeling en andere bedieningselementen.
Loop="0" zorgt ervoor dat het stukje één keer wordt afgespeeld en niet herhaald.
Autostart="false" zorgt dat de speler niet uit zichzelf start.
Hidden="false" - de speler is zichtbaar.

Guus.

Laatst bewerkt:
Hartstikke bedankt

Heel erg hartelijk bedankt voor je moeite. Ik ben blij dat het witte scherm alleen bij mij optreedt. Ik raadpleeg meestal toch via Mozilla, dus als bezoekers dit scherm niet krijgen; prima.

Ik ga zo direct jouw advies uitproberen. Houd het overigens in dat ik de knoppen moet laten vervallen? Ik wil namelijk dat men de keus kan maken uit de fragmentjes. Waarschijnlijk ben ik (weer eens) hartstikke dom en moet alleen deze link komen, op de plaats van waar nu de 'oude link' staat?!

Nogmaals, reuze bedankt,

groetjes,

Ron

Re: Hartstikke bedankt

Geplaatst door RonWeb1
Houd het overigens in dat ik de knoppen moet laten vervallen?
De huidige knoppen - en dus ook de bijbehorende code en afbeeldingen van knoppen - vervallen inderdaad helemaal; in plaats daarvan komt bovenstaande code die de spelertjes met de nodige knoppen op de pagina zet.
De bezoeker houdt natuurlijk de mogelijkheid om te kiezen, want voor elk muziekbestandje is er dan i.p.v. een knop een apart spelertje.

Guus.

Laatst bewerkt:
Nogmaals dank

Guus,

ik heb de aanpassingen al doorgevoerd. Ziet er te gek uit. Dankzij dit forum (jou dus in dit geval) heb ik weer een stapje gezet op het wondere pad dat 'website maken' heet.

Mijn dank is dan ook bijna onuitsprekelijk,

groetjes,

Ron :D :D :D :thumb: :thumb: :thumb:

Re: Nogmaals dank

Geplaatst door RonWeb1
Ziet er te gek uit.
Dat mag dan misschien zo wezen, maar je code ziet er beslist niet te gek uit.:(
De demo-pagina doet er nu een eeuwigheid over om te laden.
Als ik de code van de demo-pagina bekijk, zie ik dat er een heleboel JavaScript is achtergebleven van de rollover-knoppen die nu verwijderd zijn. Bovendien staat er na de knop "Omhoog" nog een hele lap overbodige code die voor een enorm stuk grijze pagina zorgt.
Waarchijnlijk door al dat overbodige JavaScript is mijn browser nu al twee keer totaal vastgelopen op die pagina - alleen een harde Reset kreeg hem er weer uit. Ik neem aan dat je je bezoekers daar niet mee op wilt zadelen.:)
Afgezien daarvan valt het me op dat de site begint in frames, maar de volgende pagina's openen in nieuwe browservensters - en, vreemd genoeg, met een rij knoppen aan de linkerkant.
Het lijkt wel of je bij het ontwerp niet hebt kunnen kiezen tussen frames en tabellen.:) Of je begrijpt niet echt hoe frames werken.
Aan je code zie ik dat je met Frontpage werkt en ik vermoed dat je weinig van HTML weet.
Je bent niet de eerste die denkt - mede door de reclame bij dit soort programma's - dat je met FP zonder kennis van HTML wel even een goede website kunt bouwen.
Daar kan ik kort over zijn: dat kan niet.
Je kunt heus wel wat op internet krijgen, maar zodra er problemen optreden loop je vast. Die problemen zijn alleen op te lossen door de code te bekijken en de fouten eruit te halen.
Mijn advies is dus om in ieder geval de basisbeginselen van HTML te leren. Daarbij is het NIET de bedoeling dat je pagina's in HTML gaat SCHRIJVEN; dat doet FP wel voor je.
Het is de bedoeling dat je de code leert LEZEN, waardoor je in staat bent de fouten eruit te halen en wijzigingen aan te brengen, waardoor een pagina doet wat jij wilt dat hij doet.
En HTML is niet moeilijk; met één boekje (Beginnen met HTML) en in één dag had ik die basisbeginselen onder de knie.

Guus.

Je hebt gelijk

Hoi Guus,

nee, dat is zeker niet mijn bedoeling en ja, ik weet géén snars van hoe ik een website zou moeten bouwen.
Jij geeft aan dat er een boekje is dat je in 1 dag hebt doorgenomen, zodat je de basisbeginselen van HTML door kreeg.

Ik ga dat nu opzoeken op Internet en ik hoop dat je niet (al te) boos op mij bent? Overigens hebben enkele mensen mijn site al gezien en ik heb van hen (nog) géén commentaar hierover gehad.

Ik ben wel 'blij' dat dit Forum mensen coacht en wijst op hun 'fouten'. Ik ben dus niet boos, alleen maar verdrietig dat ik het niet zo handig heb gebouwd :o .

Bedankt voor je (opbouwende) kritiek,

groetjes,

Ron

Van boos zijn is geen sprake, hoor.:)
Ik probeer met mijn kritiek (die je gelukkig als opbouwend beschouwt) de mensen een beetje te prikkelen om een goede website te maken.
Ik zie hier regelmatig websites langskomen die met de beste bedoelingen gemaakt zijn, maar zonder basiskennis van html en zonder basiskennis van beeldbewerking resulteert dat in allerlei problemen:
- Pagina's worden in het verkeerde frame of helemaal buiten de frameset geopend.
- Pagina's of afbeeldingen worden niet gevonden, omdat er in de bestandsnamen ervan spaties en/of hoofdletters zijn gebruikt. Bepaalde servers kunnen daar niet mee overweg.
- Afbeeldingen van 1600 x 1200 pixels en 1.5 MB groot worden zonder enige verdere bewerking in pagina's geperst, waardoor het laden een eeuwigheid duurt en de pagina hortend en stotend scrollt.
Het zijn maar een paar voorbeelden van problemen die kunnen optreden.
En al die problemen zijn heel simpel op te lossen met dat beetje basiskennis. Sterker nog: als je die kennis hebt, is de kans groot dat die problemen niet eens optreden.
Een boekje over de basisbeginselen van HTML en websites bouwen zal je, als het goed is, ook leren hoe je een site opzet. Dat doe je dus niet door Frontpage te starten om vervolgens maar eens te kijken wat eruit voortkomt.
Vraag je eerst eens af hoe je site eruit moet gaan zien. Of je frames of tabellen gaat gebruiken. Hoeveel pagina's je gaat maken. Welke afbeeldingen er op die pagina's komen. Welke stukjes muziek je gaat gebruiken.
Als je dat allemaal weet, maak je een map voor je site. In die map maak je aparte mappen voor afbeeeldingen en muziek. Als de afbeeldingen en de muziek (met de juiste bestandsnamen - dus zonder spaties en/of hoofdletters) in die mappen zijn geplaatst en wanneer je het basisontwerp in je hoofd hebt, heb je een goede basis om de site te gaan maken.
Laat je bij het maken van zo'n eerste site er ook niet toe verleiden om meteen allerlei mooie effecten die Frontpage in huis heeft te gebruiken; het voegt vaak niet veel toe en draagt ertoe bij dat je code onnodig ingewikkeld en groot wordt.
Beperk je bijvoorbeeld tot een simpele pagina met drie frames of gebruik voor elke pagina dezelfde tabel-indeling.
Samenvattend: zorg voor die basiskennis html en beeldbewerking en breng een duidelijke structuur in het ontwerp aan.
Als je dan tegen problemen aanloopt (en dat zal heus wel gebeuren), dan zijn ze een stuk simpeler op te lossen dan wanneer die kennis en structuur niet aanwezig zijn.
Succes ermee! :thumb:

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan