henkhoogerbrug
Gebruiker
- Lid geworden
- 25 sep 2008
Hieronder de code die ik gebruik om de explorer te openen, zodat gebruikers naar een bepaalde folder kunnen navigeren. In het formulier wat ze moeten invullen moet namelijk ook worden aangegeven in welke folder dit moet worden opgeslagen.
Probleem is dat de explorer standaard bij deze computer start, ik wil echter dat gebruikers in excel al een default folder kunnen opgeven.
vb. gebruiker heeft in excel de default folder: "C:\My Documents\Forms_February"
Zodra nu de explorer wordt gestart moet deze folder al geselecteerd zijn, zodat de gebruiker van daaruit verder kan klikken.
Dit is de code die wordt gebruikt zodra er op de "Zoek folder"-knop wordt geklikt.
In het txt bestand de code die gebruikt wordt om de explorer te openen, ik ben deze tegengekomen op internet en heb alleen de code SelectFolder_Click gemaakt.
Is het mogelijk om de BrowseInfo uit te breiden met een default folder?
Probleem is dat de explorer standaard bij deze computer start, ik wil echter dat gebruikers in excel al een default folder kunnen opgeven.
vb. gebruiker heeft in excel de default folder: "C:\My Documents\Forms_February"
Zodra nu de explorer wordt gestart moet deze folder al geselecteerd zijn, zodat de gebruiker van daaruit verder kan klikken.
Dit is de code die wordt gebruikt zodra er op de "Zoek folder"-knop wordt geklikt.
Code:
Sub SelectFolder_Click()
Dim FName As String
FName = BrowseFolder(Caption:="Select A Folder")
If FName = vbNullString Then
Debug.Print "No Folder Selected"
Else
ActiveWorkbook.Worksheets("Control data").Range("C14").Value = FName
End If
End Sub
In het txt bestand de code die gebruikt wordt om de explorer te openen, ik ben deze tegengekomen op internet en heb alleen de code SelectFolder_Click gemaakt.
Is het mogelijk om de BrowseInfo uit te breiden met een default folder?