explorer: openen van drive is ineens anders door Samsung Kies

Status
Niet open voor verdere reacties.

MichCapich

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Berichten
46
Hallo!

Ik heb voor mijn mobiel Samsung Kies geïnstalleerd (bout programma; vertraagd als de neten, maar nodig om de mobiel te kunnen updaten, dus schakel alle opstartopties van Kies uit via msconfig of ccleaner!) en sindsdien kan ik externe drives niet met een dubbelklik meer openen. Ik kreeg ineens de melding:
Drive-ellende1.png

Ik op onderzoek en merkte als ik rechtsklikte op de externe drive, ik ineens een andere standaard actie had:
Drive-ellende2.png

Dus het wil iets standaard installeren van een drive! Maar ik wil het gewoon standaard openen, bij een dubbelklik.
Echter weet ik niet hoe ik deze actie weer standaard maak. Via configuratiescherm en standaardprogramma's kan ik hiervoor geen mogelijkheid vinden.

Dus wie weet raad (behalve Kies deïnstalleren en hopen dat het dan ook weg is)???
Alvast bedankt!!
 
Er zal vast een andere manier zijn maar ik zou in het register zoeken naar de regel Programma vanaf uw media installeren of uitvoeren en kijken of je hier de default actie kunt veranderen.

Groeten Marcel
 
Helaas...

Ik kon daar niet iets vinden om uit te schakelen, ofzo... Ja, die tekst aanpassen, maar helpt niet zo erg. :D
 
Je moet dan het commando veranderen wat dan ook ergen onder de gevonden regel staat.

Groeten Marcel
 
Je kunt het item volledig verwijderen via de registry. Ik heb even via google gezocht naar een vriendelijkere manier, maar ik kon zo niet direct iets vinden.

Waarschijnlijk is het te vinden onder: HKEY_CLASSES_ROOT\Drive (\shell)
 
Ik heb ze allebei geprobeerd, maar kan geen verwijzing er naar toe vinden. :(
Zijn er nog meer tips?
 
Ga het weer proberen...

Surf naar: http://www.winhelponline.com/blog/file-asso-fixes-for-windows-7/
Klik daar op Drive, download het zip bestand naar je computer, pak het uit met 7-Zip en kopieer het naar je bureaublad. Rechtsklik vervolgens en kies Merge oftewel samenvoegen

Pfff... had het een maand opgegeven, maar ik ga het toch weer verder proberen! Ik wil er vanaf!! :mad:

Alles hierboven geprobeerd. EN(!!)... Ik heb nu ook KIES gedeïnstalleerd en NOG blijft hij die melding geven. Om gek van te worden!!

Maar wat opvalt is, dat het alleen voor de J-drive geldt! Dus als ik (naast bijv. een tablet op drive J heb) daarnaast ook een USB-stick in doe, dan kan die wel dubbelgeklikt worden op drive K. En als ik de 2 drives loskoppel en eerst de sleutel doe dan is hij weer drive J en mijn tablet is dan K en dan doet dus drive J (nu de USB-sleutel) moeilijk.

Ik kan hier gerust uit concluderen, dat er ergens iets staat in het systeem of register dat er iets op drive J geopend moet worden (zoals j:/xxxxxxx.exe ofzo). En het is echt sinds ik KIES had geïnstalleerd!!

Is er nog een goude tip?! Ik hoop het echt...!! :confused:

Alvast bedankt weer!
 
HEBBES (zo lijkt het!)

Ik had nogmaals de tip van hoogteijling opgevolgt en er anders naar gekeken.

Als je in RegEdit zoeken neemt en dan zoekt op Programma vanaf uw media installeren of uitvoeren, dan kom je onder een map uit genaamt Mountpoints2.

In die map staan ook driveletters-mappen. Bij mij was het drive J die moeilijk deed. Dus onder map J stonden 2 nieuwe mappen (die de overige drive-letters NIET die 2 mappen bevatte), namelijk _Autorun en shell. Als je die 2 verwijderd, dan is het gedonder voorbij!! :D

Bij mij stonden die mappen dus in:
HKEY_USERS\S-1-5-21-171708844-2261777371-3605893937-1000\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MountPoints2\J

Ik las ergens anders al dat er nog iemand hier last van had op een andere site, dus dit zal ongetwijfeld vaker voorkomen.

Ik hoop hiermee meer anderen nu geholpen te hebben en @hoogteijling... ALSNOG BEDANKT!!!! ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan