Explorer reageert niet, muis blijft beweegbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

IvanX

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2004
De laatste tijd heb ik veel problemen met mijn pc. Op de raarste momenten loopt de explorer vast, maar de muis kan ik blijven bewegen. Soms gebeurt het als ik een programma start of afsluit, soms al tijdens het opstarten bij het login scherm. Soms kan ik gewoon een spelletje spelen (zelfs zwaar graphische als GRID ofzo) zonder problemen en blijft een een hele tijd zonder problemen aan de gang. Maar dan op eens is het afgelopen. Zelfs taakbeheer komt niet meer op als ik ctrl/alt/delete gebruik. Ik heb alle spyware/malware/virus geintjes al geprobeerd, maar niks helpt.

In de logfiles staan geen rare meldingen en ook wordt de pc niet te warm. Het vreemde is dus dat ten aller tijden ik de muis kan blijven bewegen, maar er verder dus niks gebeurd. Alsof de explorer bevroren is.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe ik het kan oplossen?

met welke programma('s) heb je dan gescand op virussen en spyware?

Ik raad als antivirus avg aan, maar het kan zijn dat je zelf al een goede hebt.
voor spyware en de rest van die sh*t eens scannen met superantispyware

als dat nog niet geholpen heeft kan je malwarebytes ook eens proberen

nog niet opgelost?
draai dan ook nog eens glary utilities...

is het dan nog niet opgelost, dan verzin ik nog wel iets :P
chkdsk enzo...

Ik heb Avast, Spybot S&D, Ad-Aware, CCleaner en Combofix gerund. Maar die vinden geen problemen en het helpt ook niet.

ben je dan al op het nucia forum geweest? :confused:

en glary utilities als eens geprobeert dan?

verder kan je dan het command "chkdsk /f" (zonder de aanhalingstekens natuurlijk)

en anders ook eens sfc /scannow

Niet op nucia geweest, maar ik heb ook zelf wat skills. ;)

Checkdisk leverder niks op. Gary heb ik net gerund, niet veel bijzonders behalve wat extra diskspace. En die laatste ook niet helaas. :confused:

en je bent er heel zeker van dat het de temperatuur niet is?

heb je je pc kast als eens goed uitgekuist?

nee hoor je gebruikt maar.

ik vind het wel plazant(plezant,plesant etc???))

:D:D:D;)

nee hoor je gebruikt maar.

ik vind het wel plazant(plezant,plesant etc???))

:D:D:D;)

Ook zelf belg misschien? of lag je gewoon met onze uitspraken :P
wel, ik ga dan allesinds niet over de hollanders beginnen want dit is hier een site met een nederlandse domeinnaam ;)

Het is niet de temperatuur, want hij loopt ook soms al vast onder het opstarten. En echt veel stof zit er neit in. Maar het is zo raar dat ik ten aller tijden gewoon de muis kan rondbewegen, dus een echte vastloper is het niet. Alleen de programma's reageren niet meer.

ah...

heb je je geheugen dan al eens gecontrolleerd?(ik bedoel dat van je pc hé :p )

met memtest (free downloads- 3e/4de bestandje)zou je dat eens kunnen doen, het duurt wel vrij lang en ik raad je aan om dat dat 's nachts te draaien

Dat zal ik vannacht eens runnen, kijken of dit wat oplevert.

Memtest leverde ook helemaal niks op. En gisteravond had ik weer een vastloper. Ik klikte gewoon op een link uit mijn favorietenlijst, Firefox liep vast en daarna dus ook weer de explorer.

ja, sorry!

ik heb ook echt geen idee meer wat het zou kunnen zijn :confused:

of heb je ook geen uitroeptekens of kruisjes aanwezig in het apparaatbeheer?

Zojuist had ik een nieuw dieptepuntje. Eerst liep het ding vast (muis bleef beweegbaar) nadat ik mijn Windows wachtwoord had ingevoerd. En opnieuw opstarten kwam ie niet verder dan het Windows logo met dat balkje eronder. Na een paar keer proberen gaat ie dan toch weer verder en nu is er dus weer even niks aan de hand.

Het wordt steeds vreemder.

strange.

wellicht is een keer de boel opnieuw installeren een optie voor je

Daar zit ik ook al aan te denken.
Maar ik heb eigenlijk geen zin om dat allemaal te doen en er dan achter te komen dat het dat niet was. Dus ik wil eerst alle andere opties proberen. Nou merk ik trouwens ook dat bij bijvoorbeeld een website met veel graphisch spul (Vi.nl ofzo) het scrollen heel langzaam gaat en ik hoor de pc dan echt werken.

Iemand nog een idee wat het eventueel zou kunnen zijn?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan