Explorer script

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
821
Hallo,

Ik ben opzoek naar een script waarmee je kan inloggen en waarbij je een soort van eigen werk-mapje hebt. Hierin mag de gebruiker alle soorten bestanden zetten die hij wil zodat hij ze later ergens anders weer makkelijk kan benaderen.

Nu heb ik al wel een script gevonden wat zoiets kan alleen hierbij kan ik door alle mappen van de hele webserver heen bladeren. Dit is niet de bedoeling. De gebruiker moet 1 mapje krijgen op de webserver waar alles in mag en voor de rest mag ie niet zien wat er op de rest van de webserver staat.

Hier het script wat ik al gevonden had. *klik*

Wie kan me helpen of heeft een soort gelijk script wat wel aan mn eisen voldoet? Alvast bedankt..

Groeten
Vincent
 
Ik zou om reden van veiligheid het script toch zelf schrijven.

Wat mij het beste lijkt is dat je 1 map beschikbaar stelt voor het uploaden van bestanden, en in een database bijhoudt wie welk bestand heeft geupload. Als een gebruiker vervolgens bestanden weer wil downloaden lees je uit de database welke bestanden die gebruiker heeft geupload en laat je de links naar die bestanden zien.

Over het algemeen is het niet verstandig om een gebruiker een fysieke map op je webserver te laten benaderen omdat door middel van php of unix commando's het dan relatief gemakkelijk is om in een andere map op je server te komen. En daar dingen te veranderen door bijvoorbeeld een "index.htm" / "index.php" te uploaden en daarmee een van je eigen webpagina's te overschrijven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan