explorer start niet automatisch

Status
Niet open voor verdere reacties.

Catwoman1981

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2008
Hallo,

Iets eigenaardig sinds gisteren: wanneer ik mijn pc opstart dan blijft hij op
de bureaubladachtergrond hangen.Er verschijnen GEEN iconen en geen taakbalk op mijn scherm .
Het rare is nu dat als ik ctrl-alt-del indruk en Taakbeheer verschijnt dan ga ik daar via " Bestand>>nieuwe taak uitvoeren>> explorer.exe, en dan verschijnen de iconen en de taakbalk wel. Alleen moet ik de virusscanner ook nog handmatig opstarten.

Daarna krijg ik wel een dialoogvenster met een wit kruis in en rode cirkel met de tekst : "Windows kan het bestand /e,/idlist,:928:2208,C:\ niet vinden. Controleer of U de naam,etc.etc..." De nummers in deze tekst varieren.
Het kruis rechtsboven in de box aanklikken en ik kan gewoon verder met de pc.

Ik heb systeemherstel gedaan en verschillende keren alles laten scannen met Norton, helaas zonder verbetering.
Heb ook even Gegoogeld naar dit rare fenomeen. Helaas geen goede oplossing kunnen vinden...
Wie kan mij helpen?
MVG,

Janneke

Dan heeft u waarschijnlijk het explorer.exe proces een keer beindigd. Heeft mijn pa ook wel eens gedaan. Hij schaamde zich zo erg dat tie op zijn werk zei dat ik het had gedaan.. :eek::p
Op zijn werk (speciaal bedrijf daarvoor) hebben ze het opgelost door windows opnieuw te installeren. Maar probeer eerst de installatieschijf van win98/xp of vista eerst even. Als het goed is kunt u dan uw besturingsysteem repareren.

Mvg phantom

Ik heb helaas geen cd-rom van windows xp, anders had ik alles eraf gegooid en weer opnieuw geinstalleerd...

die /e,/idlist etc. zijn parameters die bij Explorer.exe gebruikt worden.

Maak eerst even een herstelpunt:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\system32\restore\rstrui.exe
Kijk daarna in de registry (Start -> Uitvoeren -> regedit.exe

Ga in regedit naar:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon

Kijk naar de waarde Userinit in het rechterdeelvenster.
Kijk of daar staat: C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,
(Als Windows niet in C:\WINDOWS staat kan het evt. er iets anders uitzien, en de comma op het einde hoort er echt bij).

Kijk, ook in het rechtervenster, even na wat bij Shell staat. Daar hoort Explorer.exe te staan.

Succes,

Tijs.

Helaas, alles ziet er zo uit zoals jij beschreven hebt. Dus zit ik nog steeds met hetzelfde probleem...Maar toch bedankt voor de reactie.

Ga weer eens terug in de registry, klik op HKEY_CURRENT_USER in het linker deelvenster, en doe dan Bewerken -> Zoeken.

Zoek eens op die aparte melding waar je het over had:
/e,/idlist,:928:2208,C:\

(je kunt eventueel ook zoeken op een deel ervan, bijvoorbeeld /idlist)

en meldt ons terug waar je deze tekst teruggevonden hebt (liefst in het HKEY_CURRENT_USER gedeelte, maar kan evt. ook ergens anders zijn gevonden).

We horen het wel.

Tijs.

Helaas, ik heb in het register gezoct, maar die melding niet gevonden.
Het vreemde is, is dat ik veel last heb van pop-ups als ik aan het surfen ben. Iets waar ik voorheen geen last van had.
Nog andere oplossingen?
BVD

Janneke

Toch nog die /idlist gevonden. Hij staat in de volgende map: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\CLSID\{0CD7A5C0-9F37-11CE-AE65-08002B2E1262}/Shell/Explore/Command

Installeer, update en draai SuperAntiSpyware

Als dat niet voldoende is, installeer, update en draai ook SpyBot Search & Destroy
Gebruik niet de TeaTimer optie.
Kies in het programma de optie van Immuniseer, en draai de test.

Succes,

Tijs.

Die spyware-scanner heeft geholpen! Vreemd dat Norton die spyware niet heeft opgemerkt, dat is toch ook een vrij goede virusscanner?

Bedankt voor je hulp!

Grts,
Janneke

Fijn dat het geholpen heeft! :thumb:

Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

Die spyware-scanner heeft geholpen! Vreemd dat Norton die spyware niet heeft opgemerkt, dat is toch ook een vrij goede virusscanner?

Bedankt voor je hulp!

Grts,
Janneke

Vrij goede virusscanner, nee ik houdt niet van norton (met zen 60 dagen gratis free trail en daarna veel te veel moeite doen om hem te verwijderen) ook niet van mcaffee maar ik ga voor AVG 8.0 met een code die in mijn oor gefluisterd werd.. ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan