Explorer Virus?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KingYellow

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
..de Computer start normaal op,
zodra het Bureaublad zichtbaar is,
heb ik 1sec om bijv op Start te drukken, zodat het menu zichtbaar word, maar daarna slaat ALLES vast. Ik kan werkelijk NIKS doen alleen het Taakbeheer openen.

In het taakbeheer staan geen abnormale zaken die er normaal NIET staan, alleen "weather.exe" staat erbij, en ik weet zeker dat die er NIET hoort!

Computer opstarten in Veilige Modus heeft OOK geen zin, dan heb ik hetzelfde probleem. Ik heb al helemaal uitgezocht WELK draaiend proces voor de fout zorgt,
en dat is als het goed is "explorer.exe"
maar.. die kan ik natuurlijk niet afsluiten want dan kan ik gelijk EGT niks meer..
Bij het "controleren" vind Windows ook geen fouten, maar er blijft wel degelijk een fout zitten.

WIE kan me helpen?
..zeg me aub niet dat ik mn Windows opnieuw moet installeren :(

Laatst bewerkt:
Die weather.exe wordt meestal mee geïnstalleerd met een ander programma. Zelf heb ik dat icoontje ook nog gehad, maar verwijderen zat er niet in omdat het zo ingebakken was dat het eigenlijk geïnstalleerde programma zonder niet kon draaien.

Dat is het enige wat ik hier kan zeggen. Ik hoop ook dat je windows niet opnieuw moet installeren.

Greetz : Jer:cool:en.

Heb je al eens met Spybot Search and Destroy en Ad-aware SE gescand?

Lukt allemaal niet.. zover kan m'n computer niet opstarten. De enige optie is eigenlijk iets te doen in het gedeelte VOORdat het bureaublad in Beeld komt.. Ik probeerde al met de optie vanaf de WINDOWS XP Cd-rom.. om het te "repareren" ..maar.. ik snapte er niks van.

Ik zou wat meer Tijd willen in het begin van dat Windows opstart.. want 1sec doet ie het WEL.. daarna start ie iets op wat hem DOL maakt.
en ik denk dat dat "explorer.exe" is ofso..

WAT kan ik doen zodat ik meer tijd kryg in het begin van het opstarten?

*zucht*..
dat had ik al in het start-bericht gezet.. bovenaan ^
..Veilige modus werkte ook niet nee..

ik geloof dat ik hier een profesional by moet halen he?
of gewoon de Windows XP CD :'(

..kan ik niet nog op 1 of andere manier mn Bestanden back-uppen?:(

2) XP installeren/repareren vanaf de bootable Windows XP-CD
N.B. U moet wel in het bezit zijn van de originele XP-CD (HomeEdition of Professional) van Microsoft, want met een zgn. 'Recovery-CD' van uw Computer-leverancier werkt dit niet.
Allereerst moet u even de "Bios" induiken. Doorgaans komt u daar door direct na het aanzetten van de computer op de "Del-toest" te hameren (Soms echter een ander toets bv. "F1").
Ga op zoek naar de BOOT-volgorde (meestal A,C,CDRom of C,A,CDRom) en wijzig deze zodanig dat het CDRom-station het éérste bootdevice wordt.
Leg voordat u de Bios afsluit via "Save & Exit" (of F10) en de computer zal gaan herstarten. de XP-CD in de juiste CD-lade en sluit deze.
De computer zal nu proberen te booten vanaf de CD. Er verschijnt de volgende mededeling op uw scherm : "Druk op een toets als u de Computer vanaf cd-rom wilt opstarten". Dit moet u wel snel doen anders zal de computer de CD overslaan en alsnog vanaf de harde schijf gaan opstarten.
Nadat u op een toets heeft gedrukt verschijnt eerst de mededeling: "De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd" en daarna verschijnt het blauwe scherm " Windows Setup". Onderaan het scherm ziet u twee mededelingen, waar u in dit geval niets mee moet doen: "Druk op F6 om een niet-Microsoft SCSI/RAID-stuurprogramma te installeren" en even later "Druk op F2 voor automatisch systeemherstel". Niets doen en rustig afwachten.
Vervolgens ziet u dat er de nodige bestanden worden geladen en dan verschijnt er een nieuw scherm, waarop u drie keuzen krijgt:
Druk op 'Enter' voor het installeren van Windows-XP
Druk op 'R' om de installatie van Windows-XP te repareren
Druk op 'F3' om af te breken.
Wanneer u hier zou kiezen voor de 'R', dan komt u terecht in de zgn. 'Recovery Console', daar heeft alleen een gevorderde gebruiker iets aan. Men moet dan nl. de bruikbare commando's kennen die ingetypt kunnen worden (bv. 'fixboot' om de bootsector te repareren); het is dus géén automatisch systeemherstel. U drukt gewoon op . Er verschijnt dan eerst een scherm "Windows XP Licensing Agreement" dat u door een druk op 'F8' kunt passeren, waarna u een overzicht krijgt van uw partities. Controleer of uw huidige installatie van XP in het vak is geselecteerd. Zo niet selecteer die partitie waarop XP staat, welke u wilt laten repareren en druk op de 'R'-toets. Werkt dat niet dan 'Enter'. Let erop dat u XP in dezelfde map laat installeren als voorheen het geval was.

als het goed is wordt nu alleen je besturingssysteem gerepareerd en blijven al je bestanden gewoon staan.
je moet daarna nog wel ff windows updaten uiteraard.

succes.

Heej,

1) als je last hebt van een virus zou je een tweede OS kunnen installeren (op bijvoorbeeld een partitie) om daarmee de computer te scannen op virussen.
2) kun je de processen niet voortijdig beeindigen? kun je niet met bijvoorbeeld een opstartdiskette regels uit een opstartbestand veranderen/verwijderen? Ik weet neit in welk bestand dit opgeslagen is (win.ini?) miss helpt googlen daarmee.

Ik weet neit of het mogelijk is op een andere OS jou huidige windows te scannen op spyware.

Greetz,

Adriaan

(de mogelijkheid om een tweede os te installeren is alleen handig als je daarvoor een partitie hebt (die kun je ook maken zonder in windows te komen) en daarvoor genoeg schijfruimte, maar het makkelijkst blijft denk ik je gegevens bewaren en windows opnieuw installeren. suc6)

Een tweede os installeren vind ik eigenlijk wel te extreem hoor. ten eerste heb je dan parition magic nodig. Of je moest toevallig nog een minimum 2gig primary partitie hebben.
Je kan ook een knoppix live cd gebuiken om virussen te verwijderen maar denk eraan ntfs write is still under devolopment. dus er kan wel eens iets mis gaan bij het wissen van files op je ntfs partitie

lijkt mij een heel goede oplossing maar het probleem is dat hij in windows niets kan doen.

Geplaatst door lamp
lijkt mij een heel goede oplossing maar het probleem is dat hij in windows niets kan doen.

Gelukkig dan maar, dat Sophos zegt dat je het moet doen vanaf de command prompt.
# Windows 2000/XP/2003

1. Download an emergency copy of SAV32CLI. On an uninfected Windows computer, run this file to extract the contents into a SAV32CLI folder on a medium that can be write-protected. Add any relevant IDEs to this folder and write-protect the disk (on a CD/R or CD/RW close the session).
2. Restart the computer in Safe Mode. Go to Start|Shut Down. Select 'Restart' from the dropdown list and click 'OK'. Windows will restart. Press F8 when you see the following text at the bottom of the screen "For troubleshooting and advanced startup options for Windows 2000, press F8". In the Windows 2000 Advanced Options Menu, select the third option 'Safe Mode with Command Prompt'.
3. At the infected computer, place the CD in the CD drive (D: in this example).
At the command prompt type

D:
to access the CD drive. Type:

CD SAV32CLI
Then type:

SAV32CLI -REMOVE -P=C:\LOGFILE.TXT
to remove the Trojan.
4. Before leaving Safe Mode, edit any registry entries mentioned in the Trojan analysis recovery instructions.
5. If problems persist, contact support.
Bron

Ik weet natuurlijk niet welk AV programma topicstarter gebruikt, maar hoogstwaarschijnlijk, zal die ook zoiets kunnen.

explorer.exe

Ik zit met eenzelfde soort probleem op dit moment en ben tot nu toe tot het volgende gekomen:

als de pc vast zit op het bureaublad; ctrl.alt.delete drukken en via taakbeheer > processen "explorer.exe" uitschakelen. Hierna in taakbeheer via toepassingen en bladeren kun je in het systeem komen. Van daaruit kun je bijv. de virusscanner opstarten.

Ik ben nu aan het scannen en kom een trojan tegen.

tot zover....:(

Mijn probleem is opgelost,
aardige mensen hier op die chatboxen hoor :D

Ik heb alleen een misschien iets te extreme oplossing gegrepen, dit is wat ik namelijk gedaan heb:
link

Dit werkte prima en hierna kon ik eindelijk weer eens wat doen in mn Windows ;) Ik schrok alleen wel toen ik er opeens achter kwam dat NIKS meer werkte, zelfs Windows Media Player deed het niet meer. Alles moest dus opnieuw geïnstalleerd worden, en ik heb maar gekozen om dan maar gelijk Windows opnieuw te installeren. ..dus mensen.. leer van mijn Fout en Lees beter dan dat IK lees!!:rolleyes:

MAARRR.. de link is alsnog aan te raden voor hopeloze situaties. Want ik kan tenminste met Voldoening zeggen dat ik al mn Files nog gewoon heb :cool: Want door de link had ik de kans om alle belangrijke files netjes op een andere schijf zetten ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan