Explorer Xp.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TorukMakto

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2002
Is het mogelijk om het helpmij.nl - icoon (URL) als startpagina in je werkbalk> onder standaardknoppen te plaatsen in de Explorer. bij voorbaat dank.

Ik heb hem in mijn favorieten staan en dan bij koppelingen en die koppelingen kun je standaard weer in je werkbalk zichtbaar maken en dan heb je idd een url icoon in je werk balk .

helpmij.jpg

Laatst bewerkt:
Hoi Roby.
Ik heb koppelingen al een tijd er vanaf gehaald. Vond dit niet zo geweldig. Ik zou graag het Helpmij-icoon dus ook willen plaatsen naast die andere icoontjes zoals geschiedenis, vernieuwen e.d als dit mogelijk is.

Bijna voor elkaar .

Ik had een stukje geschreven bij tips en handleidingen over microsoft knowledgebase toevoegen in de werk balk lees hier het eerste gedeelte .

Nu heb ik voor jouw vraag de reg. sleutel aangepast en dan ziet het er zo uit :

Plak het in kladblok alles tussen de stippellijn en sla het op als helpmij tool.reg
Openen het daarna en bevestig met OK en klaar .

-----------------------------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\{8b2d996f-b7d1-4961-a929-414d9cf5ba7b}]
"CLSID"="{1FBA04EE-3024-11d2-8F1F-0000F87ABD16}"
"ButtonText"="Helpmij"
"Icon"="%SystemRoot%\\System32\\shell32.dll,281"
"HotIcon"="%SystemRoot%\\System32\\shell32.dll,281"
"Default Visible"="Yes"
"Exec"="http://www.helpmij.nl/"
"MenuText"="helpmij"
------------------------------------------------------------------------

En dan krijg je dit :
zo.jpg
icoon , hoe ik die moet veranderen weet ik nog niet .
Maar als je op dat icoon klikt komt de helpmij site :D
Het zal misschien niet gelijk in de balk zichtbaar zijn maar ga dan naar beeld > werkbalk>en aanpassen .
Als het icoom links staat voeg hem dan toe zodat ie rechts staat en dan sluiten .

Roby.
Allereerst bedankt voor de gedane moeite. Heb dit nog niet aangepast daar dat icoon wat jij aangaf gebruik als afdrukvoorbeeld. Ik wacht hier nog even mee en zet voorlopig helpmij.nl onder de favorieten net zo als deze topic. Ben zelf ook op zoek gegaan om dat icoon in de standaardwerkbalk te krijgen of aan te passen. Maar dit is niet gemakkelijk heb ik in de gaten. Zodra ik de oplossing heb (vind) laat ik iets weten!

Geplaatst door l.slaats.
Roby.
Allereerst bedankt voor de gedane moeite. Heb dit nog niet aangepast daar dat icoon wat jij aangaf gebruik als afdrukvoorbeeld. Ik wacht hier nog even mee en zet voorlopig helpmij.nl onder de favorieten net zo als deze topic. Ben zelf ook op zoek gegaan om dat icoon in de standaardwerkbalk te krijgen of aan te passen. Maar dit is niet gemakkelijk heb ik in de gaten. Zodra ik de oplossing heb (vind) laat ik iets weten!

OK
thumb-up.gif

De 14 dagen zijn voorbij en je raad het al......Heb nog steeds niks kunnen vinden om dat icoon te veranderen.
Ik ga verder met zoeken. Als iemand een idee heefd hoor ik dit graag!

Download een willekeurig .ico bestand dat je mooi vind en sla het op als C:\helpmij.ico

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extensions\{8b2d996f-b7d1-4961-a929-414d9cf5ba7b}]
"CLSID"="{1FBA04EE-3024-11d2-8F1F-0000F87ABD16}"
"ButtonText"="Helpmij"
"Icon"="C:\\helpmij.ico"
"HotIcon"="C:\\helpmij.ico"
"Default Visible"="Yes"
"Exec"="http://www.helpmij.nl/"
"MenuText"="helpmij"

gebruik nu dit aangepaste .reg bestand om het icoontje actief te maken en herstart je internet explorer.

Hier staan een aantal sites waar je leuke icoontjes vandaan kan halen:

http://directory.google.com/Top/Computers/Software/Desktop_Customization/Icons/

of je gaat zelf aan de slag een maakt een leuk helpmij icoontje :)

Teusink THNX

Helemaal goed laatste stukje van de puzzel ook compleet zie bijlage :
help.jpg

thumb-up.gif

Geplaatst door nteusink

No problem :) jij ook bedankt voor (de rest van de puzzel) van deze goeie tip. :thumb:

Nog een vraagje over die link van google die je plaatste , ik heb die google balk in mijn explore maar weet niet hoe ik bij die google directory via de google balk moet komen ??

Geplaatst door roby
Nog een vraagje over die link van google die je plaatste , ik heb die google balk in mijn explore maar weet niet hoe ik bij die google directory via de google balk moet komen ??

Je kan de knop "doorzoek gids" aan de google toolbar toevoegen. Hiervoor klik je links op "Google" en vervolgens "Werkbalk Opties..."
Daar zet je dan bij "Zoek knoppen" een vinkje voor "Doorzoek Directory knop, om te zoeken in de Google Web Directory "

Geplaatst door nteusink

Je kan de knop "doorzoek gids" aan de google toolbar toevoegen. Hiervoor klik je links op "Google" en vervolgens "Werkbalk Opties..."
Daar zet je dan bij "Zoek knoppen" een vinkje voor "Doorzoek Directory knop, om te zoeken in de Google Web Directory "

Wederom thnx , ook weer geregelt
thumb-up.gif

Heb dat topic gelezen ,maar wat ik niet snap is dat een hoop mensen zeggen ook die opera of andere brouwsers hebben dat het een stuk sneller is .
Vraag ik mijn af wat is sneller ik bedoel als ik een link losklik dan ben ik toch afhangkelijk van mijn provider wat snelheid betreft .
En het openen van browsers gebruik ik een register aanpassing voor die gaat wel snelgenoeg .
En ik hou niet zo van te veel toeters en bellen ben wel tevreden zo ,maar toch bedank voor de tip ,ik heb hem destijds over het hoofd gezien ?

Ze bedoelen openen van pagina's. Bij de ene browser kost het openen van een pagina met flash, java-applets en javascripts meer moeite dan bij de ander. Ondanks dat de server het snel genoeg aanleverd.
Bij de meeste nieuwe browsers is dit niet meer het geval en zal je amper winst merken. Alleen wat stabiliteit soms. Vooral mensen die net beginnen met eigen browsers gaan vaak de boot in bij zware pagina's.

Puzzel opgelosd.

Bedankt nteusink voor je oplossing ga het morgen gelijk uitproberen. Roby ik zie dat het gelukt is met jou icoon, het ziet er goed uit. Toch nog opgelosd. Nogmaals bedankt voor Jullie bijdrage :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan