explorer

Status
Niet open voor verdere reacties.

ja.vanuden

Gebruiker
Lid geworden
1 mei 2001
hallo als explorer opstart , bij voorbeeld (www.helpmij.nl) dan doet hij dat een seconden dan staat er boven in waar helpmij moet staan enter keyword or web address here, en dan komt er veel reclame er op ik weet niet hoe ik dat weg moet krijgen
dat is mijn vraag alvast bedankt jo van uden

pieter moet ik dat bestandje hijackthis.txt maken en daar boven plakken en dan op enter drukken heb ik het zo een beetje begrepen.

Als je er een txt bestandje van maakt kun je hem in kladblok openen > Bewerken > Alles selecteren > rechtsklik in het geselecteerde gedeelte > Kopieren > Klik hieronder op Reageer op bericht en plak in het venster.

Groetjes,

Pieter

hallo ik ben er nog niet uit over mijn antwoord van gisteren van pieter dat bestandje heb ik nu op kladblok staan maar wat moet ik plakken welke regel en moet ik die regel hier boven bij adres knippen (hijackthis) wilt iemand mijn dat in simpele taal uitleggen,
want je word er niet goed van elke toets die ik indruk komt er reclame. hierbij het bestandje.

De inhoud van je kladblok moet je gewoon helemaal posten

Er wordt dan gekeken wat je probleem kan zijn en er wordt gekeken of er een oplossing is. Zolang jij de inhoudt van dat kladblokbestandje niet post kunnen wij niet veel voor je doen

Geinig, een driedubbele hijack waarvan één hosts file hijack.

Laat Hijackthis deze Fixen:
O1 - Hosts: 216.177.73.139 auto.search.msn.com
O1 - Hosts: 216.177.73.139 search.netscape.com
O1 - Hosts: 216.177.73.139 ieautosearch
O2 - BHO: Natural Language Navigation - {60E78CAC-E9A7-4302-B9EE-8582EDE22FBF} - C:\WINDOWS\System\BHO001.DLL
O4 - HKLM\..\Run: [WinStart001.EXE] C:\WINDOWS\System\WinStart001.EXE -b
O4 - HKCU\..\Run: [ContentService] C:\WINDOWS\System32\winservn.exe

Deze ken ik niet, dus dat moet je even zelf beslissen:
O4 - HKLM\..\Run: [VOBRegCheck] C:\WINDOWS\System32\VOBREGCheck.exe -CheckReg

Als je deze gefixed hebt even opnieuw opstarten en je computer scannen met Adaware 6 of Spybot S&D.
Beide kun je hier downloaden: http://www.majorgeeks.com/showfiles.php?cat=31

Groetjes,

Pieter

explorer(pop up)

Hallo Pieter

Misschien een domme vraag
maar je hebt het over fixen?
maar hoe moet ik dat doen.

groeten jo

Nadat je met HijackThis hebt gescand vink je de bovengenoemde items aan, sluit alle vensters (IE, OE en mappen) en klik dan op Fix checked.

Groetjes,

Pieter

pieter dat heb ik gedaan die dingen gevinkt en gefixed en nu dat scannen in adaware 6 waar moet ik hier op klikken om te scannen.(zie foto)

Als Adaware gestart is klik je op Settings (het tandwieltje) en dan op scanning en kijkt of de onderste vier groen zijn (aangevinkt). Zoniet, vink je ze aan. Klik dan OP Select drives and Folders en vink daar je actieve partitie (meestal C:) aan. Klik dan op Proceed.
In het scan venster moet Activate in-depth scan aangevinkt zijn en kies de bovenste (Use default scanning options)
Klik dan op Next. Dan begint het scannen.
Als dat klaar is vink je alle gevonden items aan en klikt op Quarantaine en dan op Finish.

Groetjes,

Pieter

pieter,

op welke site zoek jij al die hijack's op ?

pieter ik heb nog een keer gefixed en die andere zijn er nu af en heb geen reclame meer op , maar dat van adaware dat is nog niet gelukt maar dat kan ik altijd later nog proberen.
ik bedank jullie hier voor de goede uitleg

groetjes jo van uden

Hoi Jo,

Er blijft wel een hoop troep aan bestanden en regsiterverwijzingen achter, als je die scan niet doet.
Dat is verder niet gevaarlijk zolang ze niet geactiveerd worden, maar wel computervervuiling. :)

Als je even meldt wat je niet begrijpt dan helpen we je wel verder.

Groetjes,

Pieter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan