explorerfout

Status
Niet open voor verdere reacties.

versprillec

Gebruiker
Lid geworden
24 jan 2003
hoi ik ben nieuw hier en kom gelijk met de deur in huis vallen , ik heb een computer met 2 besturingsystemen nl win xp prof en win 98 se dit werkte voor ons perfect .nu is een week geleden alles geformateerd en alles er weer opnieuw opgezet geen problemen totdat ik win 98 ging updaten nadat ik opnieuw opgestart had kreeg ik de volgende foutmelding: explorer heeft een fout met betrekking tot een ongeldige pagina veroorzaakt in module SH DOC 401.DLL OP 0167:5000 5462 vervolgens geeft hij wat registers aan ,eax ebxecx edx met een heleboel getallen .het gevolg is dat ik wel een bureaublad krijg met de foutmelding maar geen pictogrammen ik heb wel de startbalk maar ik kom niet in het configuratiescherm ,internet of in verkenner als ik de foutmelding wegklik kan ik helemaal niets meer doen sorry voor het lange verhaal maar heeft er iemand enig idee wat er hier aan de hand is?

-Open Regedit (Start, Run, type "regedit" w/out quotes)
-Click on the "+" sign beside HKEY_Classes_Root
-Scroll through the list starting with "."
-If you find a really long one right click on it in the left pane and select "delete"

Careful in the registry, you can really screw your computer. The key is to find a Reallllly long one. In my case it was HKEY_CLASSES_ROOT\.dll_GetPromo&El=hotbar%5felement%3bst%3b&SG=&RAND=37367_
Once I deleted it and closed regedit, presto, no problem.

Bron: http://www.easywindows.com/messages/3090.html

Groetjes,

Pieter

bedankt voor je snelle antwoord ,ik mag een boon zijn als ik er iets van snap maar ik ga het proberen dank je

Geplaatst door versprillec
bedankt voor je snelle antwoord ,ik mag een boon zijn als ik er iets van snap maar ik ga het proberen dank je

anders kan je proberen de update van windows terug te draaien. Vaak kan je op de windows updtate site bovenaan op een knop drukken die je geinstalleerde updtates laat zien en hoe je die moet verwijderen.

Geplaatst door Pieter Arntz
-Open Regedit (Start, Run, type "regedit" w/out quotes)
-Click on the "+" sign beside HKEY_Classes_Root
-Scroll through the list starting with "."
-If you find a really long one right click on it in the left pane and select "delete"

Careful in the registry, you can really screw your computer. The key is to find a Reallllly long one. In my case it was HKEY_CLASSES_ROOT\.dll_GetPromo&El=hotbar%5felement%3bst%3b&SG=&RAND=37367_
Once I deleted it and closed regedit, presto, no problem.

Bron: http://www.easywindows.com/messages/3090.html

Groetjes,

Pieter

Ik hoop dat dat werkt:

Start > Uitvoeren > regedit > OK of ENTER
Je komt in het register. Klik op het plusje naast HKEY_CLASSES_ROOT en scroll naar beneden tot je bij de items komt die met een . beginnen (dat is vrijwel meteen). Als daar iets staat dat langer is als vier letters en/of cijfers, rechtsklik je erop en kiest verwijderen.
Als je klaar bent klik je linksboven op register > Afsluiten en start opnieuw op.

Groetjes,

Pieter

explorer

daar ben ik weer ,ik heb gedaan wat je zei pieter maar ik kan niet echt zien wat ik moet weg halen ,ik heb ook weinig tijd nu want ik moet gaan werken en zoals je zei moet ik heel voorzichtig te werk gaan in die reg edit .wat betreft het weghalen van die updates hoe doe ik dat ik kan niet in het configuratiescherm komen ? groetjes en dank jullie voor het meedenken ps ik geef het nog niet op hier even een update het is nu avond en ik heb gedaan wat je me aangeraden hebt ,helaas heeft het geen effect gehad alles is nog steeds hetzelfde ,ik heb geprobeerd in de ms dos prompt te komen om hem in de veilige modus op te starten maar dit lukt ook niet helaas bedankt voor de moeite in elk geval . ik zoek verder groeten hannibal

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan