Export naar tekst zonder decimalen

Status
Niet open voor verdere reacties.

nescio

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2001
Ik heb een tabel met zowel tekst- als numerieke velden geexporteerd naar een tekst-file. In die tekstfile zie ik 2 decimalen voor de numerieke waarden, zelfs voor de velden die ik als integer heb opgemaakt (dus zonder decimalen). Nu heb ik alle velden eerst als tekst opgemaakt in mijn brontabel en toen geexporteerd, maar nog steeds krijg ik 2 decimalen in mijn output ??? :confused:

Ook een nieuwe tabel waarbij ik alle velden als tekst heb opgemaakt, waarna ik een append doe vanuit de brontabel naar deze tabel geeft hetzelfde resultaat? Graag jullie hulp.

vr.gr.
Nescio

Volg de onderstaand stappen exact om het probleem te kunnen oplossen:
Ga op je tabel/query staan > rechter muisknop > Exporteren > Tekstbestand
Kies ervoor om zonder opmaak te exporteren > Klik OK
Helaas heb je niet aangegeven met wat voor soort txt file je werkt (vast breedte of symbool gescheiden). Voor het gemak ga ik uit van symbool gescheiden en met scheidingsteken ; (puntcomma)
Klik op "Volgende"
Geef scheidingsteken ; op en eventuele andere scheidingssymbolen
Nu komt het :)
Klik op geavanceerd > Je ziet nu onderaan een kolom met Veldnaam staan. Ga precies op het scheidingslijntje rechts van de kolomkop Veldnaam staan. Je ziet nu een dubbele pijl met daartussen 2 vertikale streepjes staan (soms moet je even zoeken om deze te zien). Zodra je deze ziet sleep je met de linkermuisknop ingehouden naar rechts. Je ziet nu een kolom erbij komen. Herhaal dit op precies dezelfde plaats (dus scheidingslijntje rechts van de kolomkop Veldnaam) totdat je de kolom Gegevenstype ziet en definieer hier opnieuw je gegevenstype.
Sla vervolgens bij Opslaan als deze exportspecificatie toe zodat je deze in de toekomst opnieuw kan gebruiken.

Het is een wat omslachtige manier die wel erg goed werkt. Je kan opdeze manier ook je textfile naar alle kanten manipuleren. Moet je dit vaak doen, maak dan een macro aan en kies ervoor om een opgeslagen exportspecificatie uit te voeren

Laatst bewerkt:
Wellicht gedateerd, maar vond dit na lang zoeken.
Ik zit met het zelfde probleem.
Ik wil een query exporteren naar txt of csv
In de query staat het veld op standaard/1 decimaal, maar wat ik ook doe bij GEAVANCEERD :
Of ik krijg twee decimalen te zien of met EEN decimaal, maar dan is en heel getal gewoon 13, terwijl ik eigenlijk wil zien 13.0

Wie kan mij verder op weg helpen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan