Export Rapport naar EXCEL

Status
Niet open voor verdere reacties.

RadboudAKF

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Goedemorgen,

Da's heel lang geleden dat ik hier was. Mooi om weer eens terug te zijn. Ik hoop dat iemand mij kan helpen met een Access-VBA vraag.

Ik denk dat mijn vraag relatief simpel te beantwoorden is ... maar ik kom er zelf niet goed uit.

Ik heb een kleine Access-database met een tweetal tabellen en één enkele query. Die query bevat een parameter waarmee een rapport wordt aangestuurd. Dat rapport wil ik vervolgens als spreadsheet exporteren (Excel-format). Het rapportje wordt gevuld met de query-gegevens waarbij een keuze wordt gemaakt voor een bepaalde afdeling binnen ons ziekenhuis. (dat is bij ons een kostenplaatsnummer).

Dus: open rapport afhankelijk van het bij de query ingevulde kostenplaatsnummer. Dat werkt prima ...

Als het rapport is geopend dan kan ik dat exporteren naar EXCEL:

Private Sub Knop14_Click()

DoCmd.OutputTo acOutputReport, "Report-Elektrolyten-Afdeling", acFormatXLS, _
"H:\JCI\8.0 Lijst Hoog Risico Medicatie\Geconcentreerde electrolyten\PerKostenplaats\ElektrolytenInVastAss.xls"

MsgBox "Rapport is ge-exporteeerd naar EXCEL"

End Sub

Nu wil ik eigenlijk nog 2 dingen realiseren.

1. Ik wil de naam van het EXCEL-file afhankelijk laten zijn van het gekozen kostenplaatsnummer. dus zoiets als "ElektrolytenInVastAss" & "gekozen parameter" (kostenplaatsnummer")& .xls"
2. Ik wil dat het bestandje na export meteen opent.

Ik probeerde een paar dingen maar het lukt mij niet om dit goed voor elkaar te krijgen ... mijn ervaringen met VBA zijn kennelijk nog steeds niet voldoende ...

Wie kan helpen?

Groet

Tegenvraag: waarom exporteer je de query niet? Lijkt mij makkelijker. En je bent van die gruwelijke rapportopmaak af die Excel er van maakt. Tenzij je die mooi vindt natuurlijk, dat kan altijd:). Het rapport gelijk openen is een kwestie van de volgende parameter toevoegen; als je op het eind van je regel een komma had getypt, was je 'm tegengekomen. Kwestie van open deur etc :D.
Code:
Private Sub cmdExcel_Click()
Dim stDocName As String, sFileName As String

stDocName = "Report-Elektrolyten-Afdeling"
    sFileName = "H:\JCI\8.0 Lijst Hoog Risico Medicatie\Geconcentreerde electrolyten\ElektrolytenInVastAss_" & Me.Kostenplaats & ".xls"
    DoCmd.OutputTo acReport, stDocName, acFormatXLS, sFileName, True

End Sub

Octafish,

Dank voor je antwoord ... ik vond de opmaak inderdaad gruwelijk. Ik ga kijken naar jouw alternatief: export van de query. Dank voor de suggestie ... ik kom er misschien nog op terug mocht ik nog ergens 'tegenaan' lopen.

Groet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan