Export rapport naar Word in Access Runtime 2010

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eugene

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2000
Beste forumleden,

Als je een Access applicatie draait onder een Runtime versie van Access 2010 zijn er vele functies niet meer mogelijk.
Een van die functies is de export knop naar Word en Excel als je in het afdrukvoorbeeld van een rapport zit.

Ik heb een poging gewaagd in VBA met het commando:
DoCmd.OutputTo acReport, "rpt_naam", "RichTextFormat(*.rtf)", "", True, ""

Echter kan ik hier geen WhereClause opgeven.

Voor het openen van het rapport in afdrukvoorbeeld kan dit wel. Hiervoor gebruik ik:
DoCmd.OpenReport "rpt_naam", acPreview, , "[ProjNr]=" & "'" & Me![txtProjNr] & "'"

Ik heb ook gedacht aan een aangepaste Werkbalk met de Exportknoppen Word en Excel echter ook deze werkbalk zie ik niet in de Runtime versie.

Welke oplossingen zijn er om toch een rapport te kunnen exporteren?

Met vriendelijk groet.

Leg eens uit waarom je geen WHERE kunt opgeven? Toch gewoon een kwestie van erbij typen?

Het commando OutputTo kent de volgende parameters:

Expressie.OutputTo(ObjectType, ObjectName, OutputFormat, OutputFile, AutoStart, TemplateFile, Encoding, OutputQuality)

Hier staat geen WhereCondition bij zoals die bij OpenReport wel staat. Ik was hierdoor in de veronderstelling dat ik deze niet kon opgeven.

Op welke manier zou ik het wel kunnen doen?

Ik werk niet met 2010, laat staan met de runtime, dus ik moet onder heel veel voorbehoud praten, maar wat ik meestal doe (in 2003) is de Recordsource van het rapport veranderen voordat ik een export maak. Daarbij open je het rapport in Hidden modus, voeg je het criterium toe aan de Recordsource en sla je het rapport weer op. Daarna kun je het rapport op de normale manier exporteren.

Beste Octafish,

Wat je schreef heeft me op nieuwe ideeen gebracht. Alleen heb ik het rapport niet hidden gemaakt maar in afdrukvoorbeeld open laten staan.

Zolang die afdrukweergave open staat heeft het rapport het opgegeven filter.

Dan open ik een nieuw formulier met de keuzes:
1) Afdrukken naar printer
2) Exporteren naar Word
3) Exporteren naar Excel

Als de keuze gemaakt en uitgevoerd is sluit ik het nieuwe formulier en daarna sluit ik de afdrukweergave.

Groetjes en bedankt voor je oplossing.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan